Przyszedł mój zestaw tuningowy ale cylinder jest niedorobiony przy wlocie paliwa. Jest taki nie wyszlifowany, w każdym bądź razie nie jest gładki do reszty. I mam pytanie czy to by przeszkadzało? Nie dostawał by paliwa (spływała by mieszanka do wału) ? Proszę o pomoc bo nie wiem czy mam zdzwonić z reklamacjami czy nie.
wzruć fotki, osobiście mam małe doświadczenie w 2t ale ci co się znają i tak poproszą o zdjęcie
Jeśli chodzi Tobie o jakby króciec pomiędzy gaźnikiem, a cylindrem to chropowatości nie są wadą konstrukcyjną. Niestety to wpływa na pracę silnika. Wszystko co ogranicza swobodny przepływ mieszanki pomiędzy gaźnikiem, a cylindrem wpływa negatywnie na pracę silnika. W samym cylindrze bardzo istotne są ścianki kanałów płuczących z tego samego powodu co wyżej napisałem. Twoja obawa, że paliwo spłynie do wału jest troszkę nie na miejscu. W silnikach 2T właśnie mieszanka w cyklu pracy przepływa przez wał smarując go. Zwykle ludzie sami polerują króćce i kanały cylindrów. Nie spotkałem, aby ktoś składał z tego powodu reklamacje. Możliwe, że są jakieś cylindry sportowe, wyczynowe, które oryginalnie są gładkie w tych miejscach.
Później dam fotki. Teraz sprawdziłem że nawet 2 komplety pierścieni które zostały dołączone do zestawu nie pasowały do tłoka. Tłok miał za małe kanaliki. Ostatecznie zadzwoniłem i towar zostanie odesłany a wszelkie koszty zostaną zwrócone na konto bankowe.
W takim razie jak pierścionki nie pasowały do tłoka to nie ma o czym dyskutować. Lipa.
Ehh.. Jednak tam tej lipie szanse. Jutro zawiozę do mechanika i zapytam się czy te usterki nie będą przeszkadzać a jak odpowiedź będzie pozytywna to będę szlifować tłok pod pierścienie :) To wszystko sprzedał mi użytkownik jagoda_parts
Nie warto. Pierścienie powinny pasować pod tłok bez takich ingerencji. Oddaj ten zestaw i kup coś co jest sprawdzone przez innych. Ja obawiałbym się konsekwencji typu pęknięcie pierścienia.
Ok. Zobaczymy co jutro mechanik powie.
Złożyłem wszystko do kupy i działa jak należy. Co do pierścieni to wchodziły jak tylko się od góry je zakładało. Jednak wszystko ok.
Jak ty zakładałeś te pierścienie, od dołu??? :mrgreen:
Tak to jest jak się kupuje najtańsze cylki i tłoki u jagoda_parts. Już czytałem na mielochu posty na temat jakości sprzedawanych u nich części - wprost adekwatne do ceny. Ludzie kupowali cylindry do AM6 i było na nich kiepskie sprężanie. Jak się okazało cylinder był za wysoki, przez co mieszanka była niedostatecznie sprężana. I szły zabawy z planowaniem cylindrów i inne wynalazki... Jak będziesz się teraz bawił w przeróbki, porting i flow to wyjdzie tyle roboty co normalny cylinder wart.
lop16 napisał:
Złożyłem wszystko do kupy i działa jak należy. Co do pierścieni to wchodziły jak tylko się od góry je zakładało. Jednak wszystko ok.
Pierścienie moga nie być symetryczne tylko w przekroju mieć kształt trapezowy i ma znaczenie strona (góra/dół).
Poza tym czarny pierścień idzie na dół, chromowany na górę.
Tłok z regóły jest stożkowy, w miejscu gdzie są rowki na pierścienie, średnica jest mniejsza, gdyż w tym miejscu tłok najbardziej się nagrzewa i puchnie.