Lecimy z tematem... AMORTYZATORY PRZEDNIE - LAGI [Obsługa]

Z racji, że już grzebie z tym silnikiem w mojej F16-stce postanowiłem załatwić również raz a porządnie sprawę związaną z przednimi LAGAMI.
Z lewej lagi (laga 1) poci się olej.
Po za tym przy zmianie hamulca bębnowego na tarczowy założyłem jak się okazuje zbyt długie lagi (kiedyś), spowodowało to podniesienie zawieszenia przedniego, brak możliwości regulacji światła. Efekt? Oślepiam wszystkich, i jeszcze ten wyciek! Po prostu już mnie cholera trafia. Trzeba to kiedyś zrobić, np. w święta.

I teraz tak:
Lagi z tarczówki mają elementy 1.B oraz 2.B takiej samej długości jak lagi z hamulca bębnowego.
Elementy 1.A oraz 2.A tarczówka ma dłuższe o jakieś 5 cm od bębna.
Średnice lag bębnowych i tarczowych są takie same.

Chciałbym: Z hamulca bębnowego (krótsze) wstawić elementy 1.A oraz 2.A do elementów tarczowych 1.B oraz 2.B, aby to zrobić należy odkręcić na dole imbusem 6mm śrubę i przemienić lagi. Do tego trzeba zmienić w lagach od razu w dwóch uszczelniacze.
Olej w lagach uzupełniam przy pomocy odkręceniu górnej śruby imbus 10 - której oczywiście nie mam.

Prośba do tego od serwisówek :) i innych osób co ogarniają temat.
1. Ile oleju należy wlać do każdej lagi?
2. Jakiego oleju wlać do lag?

Jakie czekają mnie niespodzianki związane z w/w operacjami? Na co uważać?

Znalazłem olej do amortyzatorów motocyklowych: http://sklep.texpert.pl/teleskopy-castrol-fork-oil-15w-0-5l,c1046,p3955,pl.html

Tylko teraz pytanie - jaka gęstość? 5w 10w 15w czy może 20w? Oraz ile oleju wlać na 1 lagę?

Mocno z tym kombinujesz, nawet za mocno, ale jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz. :-)
-
Może jest jakiś sens z taką przekładką bebechów tych amortyzatorów, a może nie. Niedługo sam do tego dojdziesz. :-)
Ale kombinować z tym na całego ci nie zabronię. Grzebaj...
...
hosting
-
hosting
-
Demontaż lagi chińskiego skutera...
...
http://www.youtube.com/watch?v=4Xo-E4vvgI8
-
http://www.peterverdone.com/wiki/images/a/a7/PVD-ISO-Viscosity-Data.gif
-
Oleju wejdzie zapewne z 90...100 ml na lagę (laga typowego chińskiego skutera). Można się przy tym posiłkować... fotkami nr. 1 i 2.
Olej mineralny i dedykowany dla amortyzatorów czyli 15W Fork Oil w zupełności wystarczy (skuter to nie jest cross z bardzo długim skokiem zawieszenia).