Siemanko (Skuter chinol) przebieg 2600
Panowie, jest duzy problem. w weekend wracałem z marketu i po drodze cos przy napędzie zaczeło głosno chodzic. Prawie pod samym domem cos strzeliło i silnik zgasł. Byłem pewwny ze pasek strzelił. Dzisiaj otworzyłem pokrywe i pasek jest w całosc (troche starty ale tragicznie nie jest) Lata za to talerzy trzymający pasek. Zdaje mi sie ze to chyba talerz od sprzegła ale ekspertem (FOTO nie moje):http://iv.pl/images/22676008058640545116.jpg
nie jestem. Dlatego chciałbym sie od was dowiedziec co w tej sytuacji robic? Do wymiany sam "talerz" czy cos wiecej? Da rade samemu cos pokombinowac czy lepiej zamiesc do mechanika? I wgl dlaczego strzeliło? Prosze o szersze odp. :)
Do wymiany całe sprzęgło. Nie spawaj bo szkoda forsy na spawacza i czasu na robotę. Czemu odpadło? Mi w hurtowni powiedzieli w takim samym przypadku: No wie Pan, taka jakość chińskich części...
Dlatego, kupuj nowe i śmigaj dalej póki śniegu nie ma :)
Ile to może kosztowac? i rozumiem ze najlepiej jak oddam do mechanika i sam nie grzebac?
w warsztacie wiecej jak 120 zł nie powinienes zapłacić. Da sie wymienić samemu ale trzeba mieć klucz udarowy zeby sprawnie to poszło. No i troch siły w dłoniach zeby ścisnąc korektor i włożyć pasek.
szef_ff napisał:
Do wymiany całe sprzęgło. Nie spawaj bo szkoda forsy na spawacza i czasu na robotę. Czemu odpadło? Mi w hurtowni powiedzieli w takim samym przypadku: No wie Pan, taka jakość chińskich części...
Dlatego, kupuj nowe i śmigaj dalej póki śniegu nie ma :)
Sam jesteś "całe sprzęgło".
Do wymiany jest korektor momentu obrotowego. Sam sobie to wymienisz tylko potrzebny jest klucz pneumatyczny z nasadką 14. Możesz kupić korektor ze sprzęgłem, lub sobie sprzęgło stare włożyć - do tego jest potrzebny klucz chyba 24 lub 25.
Dzieki panowie. Napewno skorzystam z informacji. `Zobaczymy co tam sie popierniczylo
izdebski- można, ale weź idź do sklepu i kup sam korektor...
izdebski12 napisał:
szef_ff napisał:
Do wymiany całe sprzęgło. Nie spawaj bo szkoda forsy na spawacza i czasu na robotę. Czemu odpadło? Mi w hurtowni powiedzieli w takim samym przypadku: No wie Pan, taka jakość chińskich części...
Dlatego, kupuj nowe i śmigaj dalej póki śniegu nie ma :)Sam jesteś "całe sprzęgło".
Do wymiany jest korektor momentu obrotowego. Sam sobie to wymienisz tylko potrzebny jest klucz pneumatyczny z nasadką 14. Możesz kupić korektor ze sprzęgłem, lub sobie sprzęgło stare włożyć - do tego jest potrzebny klucz chyba 24 lub 25.
Najprawdopodobniej pękł lub wypadł jeden z trzech bolców służących do prostego prowadzenia talerza. Jeśli jechałeś na dwóch bolcach to cały korektor jest do wymiany bo reszta też zaraz poleci.
Cena nowego, kompletnego zestawu wynosi niemalże tyle co korektor ze sprzęgłem, więc lepiej kupić sprzęgło na zapas lub odsprzedać.
Istnieje też obawa że sprzęgło było niewyważone i spowodowało wybicie się bolców. Dlatego właśnie warto wymienić całość.
degename, ale koledze urwał się talerz który jest przyspawany do korektora- usterka rzadziej spotykana