Witam spadł mi łańcuszek rozrządu w skuterze ,,chinczyk" . Mam pytanie czy jest jakis sposób żeby go samemu założyć bez rozbierania silnika? Jestem konpletnie zielony w tych tematach a do mechanika dalego :/ z góry dziekuje za odpowiedź:)
Jeśli sam spadł, to coś masz z napinaczem albo łańcuszek już jest do wymiany. Jeśli do wymiany, to rozpoławiasz silnik - niestety. Samo *spadł mi łańcuszek* nic nie mówi. Oddaj mechanikowi jeśli jesteś zielony, bo albo to będzie drobiazg albo kupa roboty i możesz nie dać sobie z tym rady.
Dziękuję za szybka odpowiedź mam zamiar oddać w ręce mechanika ale muszę ogarnąć transport mieszkam na wiosce a najbliższy mechanik ok 15km :/ dlatego próbuje znaleźć rozwiązanie. W Internecie szukałem długo ale ciężko znaleźć informacje:(znalazłem taki wpis : ,Prawdopodobnie będziesz miał niemały problem, żeby go z tej przerwy teraz wyciągnąć, i jeżeli nie dasz rady tego zrobić to masz 2 wyjścia:
- rozebrać silnik,
- ściągnąć wariator, za nim będzie uszczelniacz, najlepszym wyjściem będzie wyciągnięcie go, oczywiście wtedy się zniszczy i będzie trzeba kupić nowy (2zł), ale wtedy jest już bardzo prosto wyciągnąć i nasadzić na zębatkę łańcuszek, ewentualnie kombinować wygiętym drutem bez wyciągania, ale to raczej bez sensu. " z i moje pytanie czy po zdemontowaniu wariatora dostanę sie do tego łańcuszka bez problemu, zeby go założyć na te zębatke?
O metodzie z wydłubywaniem uszczelniacza z wału nie słyszałem i nie wiem czy tak się da - może?
.
.
Jeśli tak się da, to po wydłubaniu uszczelniacza miałbyś miejsce między *niebieskim* a *czarnym*. I może by się udało.
Pierwsze, to musisz zorientować się dlaczego spadł łańcuszek (wyciągnięty czy uszkodzony napinacz) i czy spadł z wału czy tylko z wałka rozrządu. Dowiesz się zdejmując pokrywę głowicy (będziesz widział wałek).
Dziękuję bardzo :-) jutro spróbuje mam nadzieję ze się uda.