Jaką lampę polecacie do skuterka, może być xenon, podajcie linki. ;]
masz lampe w kierownicy? po co ci xennon?
Xenon najlepszy ! Daje światło zbliżone do dziennego.
Tylko niewiem co z homologacją popytaj kogoś :D
xenony w samochodach maja specjalne układy. moim zdaniem prądnica skutera nie wyrobi.
W kloszu jest gaz xenon chyba zeby go odpalić nie trzeba dużo energi
Tak słyszałem ze xenony w skuterach mogą być zabronione, ponieważ nie mają spryskiwaczy i ustawiania poziomow czy cos takiego, ale mniejsza z tym
Moja aktualna lampa z przodu jest słaba, nawet jak mam światła długie.
Chciałbym xenon, bo ma fajny kolor, tylko własnie chciałbym sie dowiedziec czy skuter dostarczy energii tej żarówce i ile watów ma miec taka zarowka, dzięki za odpowiedzi ;]
xenona nie zamontujesz do skutera. potrzebny jest transformator wysokiego napięcia. w skuterze jedyne co - możesz zamontować nielegalne pseudo xenony= czyli żarówkę z niebieskim kloszem
no to xenon odpada, a jak te pseudo xenony świecą ?
a ze zwykłych żarówek co polecacie, ile wat ? zeby dobrze świeciła .
ninjahm a jakiej masz mocy żarówke?? jak masz 25/25W to zobacz z 35/35W
Wiara zakłada do motorowerów ksenony z przetwornicą, ale strasznie oślepia i oczywiście jest nielegalne. Już lepiej sprawdź te żarówki 35W.
A kąt lampy ustawiałeś ?
może odbłyśnik masz zjechany już albo klosz porysowany mocno????
edit: znajomy miał w renault algunie tak zniszczone odbłyśniki że nawet jak nową żarówkę wsadził to świeciło jak lampa naftowa, no ale ta laguna chyba ze 200 tys miała przejechane i kilku właścicieli wcześniej
Reasumując:
każdy reflektor musi mieć homologację, do każdego reflektora jest przypisana żarówka o konkretnym wyglądzie i mocy- dlatego że producent reflektora oblicza wszystko dla żarnika w konkretnym miejscu. Jeśłi przerabiasz na własną rękę reflektor, zmieniasz "gwinty", żarówki, moce -> zaburzasz układ reflektor + żarówka jaki projektował producent i w związku z tym nie ma on już homologacji, jest nielegalne, jeśłi ktoś Ci to udowodni- możezz stracić dowód rejestracyjny a w razie wypadku jeśl iktoś to zauważy- jesteś uznany winnym bo jechałeś pojazdem który nie powinien być dopuszczony do ruchu.
o ile zmianę żarówki na barwioną na niebiesko czy jakieś inne garażowe noeony - xenony (bez spryskiwacza, samoregulacji homologacji) widać z kilometra, o tyle np zmiana mocy żarówki nie rzuca się tak w oczy, ale wiesz... w życiu bywa różnie
Też właśnie myślałem nad 35 W ; ] Kupie nową, wkręce i zobacze jak świeci. A później wszystko wyreguluję. Dzięki za rady, jednak rezygnuje z xenonu ...
ninjahm masz podwójny klosz taki jak np w ince street? jak tak nie nie bedzie ci zbytnio ładowało aku po wstawienu tych 35/35 W to zrób jez z pomocą mechanika na przemian.
mam dwie zarowki z przodu ; ]
tak ja inca street np lub zipp quantum?