Szukam dobrej ładowarki prostownika do akumulatora. Najlepiej też jakby posiadała funkcje np. wskazywania % naładowania, wentylator chłodzący. Myślałem o Cteku albo Schumacherze, ctek jednak wypada w porównaniu dużo gorzej i bardziej jednak już ku schmuacherowi bym się skłaniał. Czy ktoś jest w stanie polecić jakąś dobrą ładowarkę? marka nie ma znaczenia, byle jakość stała na dobrym poziomie
cała burgamania pieje peany na cześć Cteków i one dają rade.
Ja mam tą niebieską, procesorową z Lidla do 120Ah i też daje rade.
Ctek? daj spokój. Polecam od siebie Schumacher SPI6, posiada bajery, których potrzebujesz czyli m. in wyświetlacz pokazujący procent naładowania, hak do podwieszania, chłodzący wentylator. Zobaczcie sobie porównanie cteka do schumachera na grafice: http://www.schumacher-chargers.com/articles/porownanie
tylko po kiego grzyba ci wyświetlacz procentowy (to jakaś bzdura bo nic nie mówi o stanie akumulatora - w notebooku tez masz w procentach i 100% baterii a trzyma 40 sekund). "kompensacja temperatury (czyli po ludzku: wentylator) jest zbędna jeżeli ciepło skutecznie odprowadza obudowa a zawsze to jeden wentylatorek mniej co się może zepsuć.
No i to porównanie na którym schumacher wygrywa jest na strone schumachera - co budzi lekkie wątpliwości co do bezstronności tego porównania.
Pytanie zasadnicze jest takie czy warto dać tyle kasy za coś takiego. Już CTEK jest stosunkowo drogi a działa jak mój ULG z lidla czy innej biedry. ładowałem nim akumulatory od takich 4,5 Ah w skuterku po 120Ah w V8. No fakt - nie ma wentylatora ale zdaje się że go nie potrzebuje już 5 lat.
Nie twierdza że schumacher jest zły. Tylko czy jest sens dopłacić za nie bardzo wiadomo co?
Szukanie prostownika z “wentylatorem chłodzącym” kiedy 99% ich nie ma i 1 post to bardziej wygląda własnie na podkładke pod zareklamowanie produktu.
Może kolega chce mieć wodotryski i podoba mu się masa LED-ów w prostowniku czy inne (do niczego nie służące) wyświetlacze? A wystarczą dwie diody: “ładuje” i “koniec”.
Też mam od kilku lat ładowarkę z LIDL-a i ładuję nią aku moto i różne aku od samochodów. Nie widzę sensu przepłacania za coś co działa tak samo. A jak chcę wiedzieć co się dzieje na klemach w czasie ładowania, to podpinam moduł napięcie/prąd za 19zł z Allegro i wiem więcej niż te % naładowania.
Wentylator? A po co? Przecież nie będziesz ładować akumulatorów w podnośnikach widłowych czy tramwaju
jeszcze koniecznie powinny mieć BT i “apke” na smartfona która ci to pokaże na bieżąco. Wtedy to i 600zł mogą kosztować.
Ale raczej ten 1 post miał być reklamą - aby się nazwa odnajdowała na dobrze indeksującym się forum. Autor jak widać się już nie interesuje. Nazwą rzucił i swoje zrobił.
Chyba sobie żartujesz. Po za tym zadałem pytanie czy lepiej brać cteka czy schumachera, jedna osoba mi poleciła schumachera opierając się o porównanie na grafice ze strony schumachera a ty najechałeś na mnie nie wiem dlaczego. Co do tego porównania to akurat takie dodatkowe bajery jak np. ten wyświetlacz informujący o stopniu naładowania jest przydatny (nie porównujcie tego z laptopem…) bo widzę podczas ładowania ile jeszcze zostało.
zostało czego? procentów naładowania do tajemniczych procentów sprawności akumulatora?
zostało 30% do 100% sprawności akumulatora sprawnego na 100% czy 30% do 100% sprawności akumulatora sprawnego na 60%?
a dlaczego nie porównywać tego z laptopem? sprawnośc akumulatora to inne pojęcie w przypadku laptopów a inne w przypadku skuterów?