Kymco Vitality - wymiana baterii w zegarku LCD

Witam,

wyczerpała mi się bateria w zegarku LCD w Kymco Vitality.

Chciałbym ją wymienić i w związku z tym
proszę o podpowiedź które plastiki i w jaki sposób je odkręcić, aby ich nie połamać i dostać się do baterii w zegarku LCD?

Przy okazji - może ktoś posiada jakieś zdjęcia lub filmiki z wymiany baterii?

Z góry dziękuję za pomoc.

Po kolei:
1) odkręcasz plastik osłonę kierownicy - dwie śruby od strony czarnych plastików i jedna od przodu, na dole plastiku;
2) odkręcasz plastik trzymający zegarek (śruba gwiazdkowa);
3) wyciągasz zegarek;
4) złotówką przekręcasz plastik trzymający baterię i wymieniasz baterię
5) składasz w odwrotnej kolejności.

Dzięki za odp. Mam jeszcze dodatkowe pytania:

- czy trzeba na początku zdemontować przedni plastik osłony kierownicy (część lakierowana)?

- później tylny, czarny plastik osłony kierownicy?

- na co zwracać uwagę podczas demontażu plastików, aby przypadkiem ich nie uszkodzić;-)?

- aby dostać się do zegarka trzeba też zdemontować klosz (szkiełko) licznika?

- tylko lakierowany

- czarnego nie ma potrzeby ściągać

- delikatnie ściągać

- nie, robisz tylko to co napisałem nic więcej. Zegarek jest pod licznikami, żeby zdjąć ,,szkiełko'' trzeba cały licznik zdemontować. Poza tym od strony szkiełka nie wyjmiesz zegarka.

Dzięki za dodatkowe szczegóły.

Niestety, ale poległem podczas próby demontażu przedniej osłony - dolna część plastiku wychodzi bez problemu, ale mam problem z górną częścią plastiku - jest tak spasowany, że nie jestem w stanie go wyjąć. Nie wiem z jaką siłą go potraktować i gdzie chwycić, aby plastik wyszedł bez szwanku... Oczywiście, wykręciłem wszystkie śruby mocujące.

szarpnij i wsyskoczy. Musisz sam do tego dojść, tak na forum nie da sie napisać jak masz szarpnąć by nie połamać.

Zdaję sobie sprawę, że przez ograniczenie forum trudniej jest napisać jak dokładnie chwycić, ale mam jeszcze jedną prośbę odnośnie demontażu przedniej osłony.

Czy tę obudowę trzeba:

- chwycić mocno do siebie i ciągnąć?
- czy chwycić do góry i ciągnąć?
- czy chwycić do dołu i ciągnąć?

Soreczki za zadawanie tak banalnych pytań, ale ciągle próbuję i mi nie wychodzi demontaż tej plastikowanej obudowy...

To jeszcze raz ja. Podaję link do zdjęcia z zaznaczonymi zaczepami, które sprawiają mi tak dużo problemu przy demontażu...

http://imageshack.us/a/img202/208/oqjl.jpg

poruszaj plastikiem w górę i w dół, musi zejść. Mi ściąganie tego plastiku zajmowało 5 sekund.

Ok, po wielu próbach:-), uporałem się z demontażem przedniej, lakierowanej osłony kierownicy, pod którą kryje się licznik.

W mojej wersji - pod spodem licznika nie było plastiku trzymającego zegarek (śruba gwiazdkowa), tylko biały plastik z zaczepem.

Postanowiłem dodać link do zdjęcia, może się komuś przyda (jak widać - są dwie wersje z zabudową zegarka LCD w Kymco Vitality)...

link do zdjęcia: http://imageshack.us/a/img845/3632/vd5r.jpg

Ok, temat uważam za zamknięty i jeszcze raz dziękuję użytkownikowi 'madi' za okazaną pomoc!

A z którego rocznika masz vitalkę ? Moja z 2010 miała na śrubę :)

Mam z 2007 roku.

Witaj
U mnie w w nowym Agility City spalił się zegarek po 50 km przebiegu.
Faktycznie zdjęcie tak mocno spasowanych plastików to horror. Miałem pomocnika co się na tym zna i daliśmy radę bez uszkodzenia czegokolwiek. Jednak sam bym nie zaryzykował rozbiórki. Niestety w moim modelu nie ma baterii, jest zasilany z instalacji skutera tak jak na zdjęciu u skolakowa. Są też identyczne trzy kabelki. Trzeba będzie na wiosnę reklamować.

Drobne sprostowanie do słów Andy:

..."jest zasilany z instalacji skutera tak jak na zdjęciu u skolakowa"...

Zegarek w Vitality jest na baterię i tak też jest w moim przypadku:-).

Cześć
Dziękuję za słuszną uwagę Skolakow. Źle się wysłowiłem, dlatego, że od spodu mój licznik w Agility City wygląda identycznie. Są też te trzy kable. Moja wina, dzięki. Jednak u mnie zegarek to zatopiony w plastiku prostopadłościan, nie można go rozebrać, więc dedukując musi być zasilany z instalacji. Żadnych wgłębień na monetę do wykręcenia nie ma.

Skolakow mam prośbe wyślesz mi jak zmienić tą baterie w tym vitality bo ja też zdiołem przednią lakierowanà osłone i nie widze żadnego plastiku na baterie. Prosze o pomoc dziękuję

ale wiesz że to wątek sprzed 7 lat?

Czy ktoś wie jaka to bateria?