Ponieważ moja kobieta od wczoraj stała się posiadaczką nowego Kymco Vitality mam pytanie jak go docierać? Co prawda mój docierałem po swojemu,ale może macie jakieś uwagi i propozycje,które będą cenne?
Nie palić gumy, nie cisnąć cały czas na full, jeździć delikatnie, na zmiennych obrotach, ale nieraz trzeba przycisnąć furę.I w miarę opcji niech jeździ sama na nim.A i oczywiście z zimnym się delikatnie obchodzić trzeba, ale to się tyczy także dotartego skuterka.I najlepiej bez blokad docierać, ale to nie jest konieczne.A i jeszcze trzeba uważać, by nie przegrzać silnika, stosujemy olej SYNTETYCZNY, nie pół, tylko full.
Olej niestety jest tam już zalany Mobil Extra 2T czyli półsyntetyk. Blokady myślę że zdejmie się po dotarciu.Sama to na pewno będzie jeździła :D
No cóż, trudno z tym olejem, aczkolwiek pod żadnym pozorem do nowego silnika nie lej oleju mineralnego :)
Dziś pierwsza przejażdżka 20km,chyba trochę za małe obroty ma bo gaśnie i ledwo 50km/h idzie,mój leciał 55km/h na blokadach.
Może być to kwestia licznika, w jednym modelu pokaże tyle, w innym tyle.Zresztą po dotarciu może ta wartość się zmienić.
Z tym olejem to są dwie szkoły. Pierwsza mówi żeby przy docieraniu nie stosować pełnego syntetyku tylko pół z prostego względu. Olej syntetyczny ma za dobre właściwości smarujące i o ile w późniejszym czasie zużywanie silnika jest niepożądane to w początkowym etapie żeby się cylinder dotarł do tłoka to musi być trochę bardziej twardo.
Oczywiście piszę to jako ciekawostkę. Każdy robi jak uważa.
A z docieraniem to wiecie jak robię, rżnę ile się da. W pierwszych dwóch tankowaniach dolałem tylko miarkę oleju dodatkowo do baku i zawsze dobrze rozgrzewam skuter (ok 4 minut) przed jazdą. Leci jak szatan, na dniach wstawię filmik z przyśpieszenia. Na szybko jak zerknąłem to idzie od 0 do 70 w 10 sekund ale liczyłem w głowie i mogłem być niedokładny. Kompresja wzorowa więc w tym ostrym docieraniu jednak coś jest.
Tu na forum był link do ciekawego artu o docieraniu. Silniki 4T z głowicą aluminiową podobno dobrze jest docierać na oleju mineralnym i nie żałując obrotów. A nie wiem jak to jest z 2T. Ja osobiście - z perspektywy własnych doświadczeń lałbym półsyntetyk od samego początku i cały czas. I jeździłbym na pełnym zakresie obrotów, nie robiąc gwałtownych ruchów manetką ale i nie turlając się. No i dobrze nagrzewając silnik zanim w ogóle bym ruszył. Ale kadżdy ma prawo robić po swojemu...
A czy to normalne że ssanie się nie włącza jak jest na dotarciu i blokadach? Bo zauważyłem że jak się go odpali to nie wchodzi na wysokie obroty jak mój tylko jest cały czas na niskich,teraz aż za niskich bo gaśnie.
To kwestia regulacji - myślę. Jak mi ustawili na pierwszym przeglądzie to ssanie już się w ogóle nie włączało.
Ja w Vitalce mam tak że jak ją uruchomię to chodzi na normalnych, niskich obrotach (ok 1,8-2 tys) obrotach. Gdzieś po minucie podnoszą mu się obroty o ok tysiąc. Albo jak chodzi na niskich obrotach i delikatnie mu machnę manetką to łapie wyższe obroty (włącza się ssanie).
A moja po odpaleniu wchodzi na wysokie obroty,teraz jak jest zimno to kilka minut i schodzi na normalne,czyli ssanie działa. A w tej nowej jak odpalisz to ma stałe obroty,a dziś o dziwo nawet nie gasła. Czy to że nie wchodzi na wyższe obroty (czyli ssanie) może być dlatego że ma zablokowaną dyszę itp?
A czy to normalne że ssanie się nie włącza jak jest na dotarciu i blokadach?
Ssanie albo działa albo jest zepsute - blokady i docieranie nie mają tu nic do tej sprawy.
Dysza też nie powinna być przeszkodą jeśli chodzi o działanie ssania.
PS.Spróbuj podkręcić troszkę wolne obroty.
Jeszcze nie mieliśmy okazji podkręcić obrotów,ale zobaczymy co to da. A teraz pytanie z innej beczki,być może w przyszłym roku wymieniłbym w swoim Vitality tłumik na jakiś sportowy,chodzi mi o taki,który coś da,ale nie będzie głośny i bez zawijasów tylko prosty,czy jest jakiś?
Oj ciężko będzie, na rynku "chodzą" właściwie tylko te "zawijane" i o tych jest najwięcej opinii, więc ja by wziął zawijany :D
Te zawijane mi się nie podobają
Życie...Albo osiągi, albo wygląd :twisted:
A coś takiego: http://www.skutercentrum.pl/product_info.php?cPath=8_20_540&products_id=4441
Oj nie wiem nie wiem :D Mówię, ja mogę tylko w zwijanych doradzić, co do prostych to jedyny wydech jaki widziałem "w akcji" to Arrom, modelu nie znam, KOS miał go w Piaggio i nic nie dał.
Ja miałem arrow focus, no cos dam moze da ale wątpie, a ten z linku, no cóż, tak śmiechowy, moze coś da..