witam , moja 1 awaria sprzętu ,sytuacja wygląda tak od jakiegoś czasu kapało mi z pompy wody , poszła uszczelka, lecz jeździłem dalej , co jakiś czas płyn dolewajac, po ok miesiacu jadac , skuter zatrzymał sie w trakcie jazdy , po prostu zgasl, już nie dajac sie odpalic klucz nic , kopka zablokowana , dalem do mechanika , myślałem że zatarł się cylinder i tłok , lecz okazalo sie ze to nie to , pytanie co moglo sie stac? czy kopka nie działa bo cos z półksiężycem nie tak i zabierakiem , ? ale czemu nie chce wogole zawarczeć silnik, czy cos z rozrusznikiem ? , czy w skuterze jest jakiś moduł elektryczny , bo skuter wygląda jakby cos go odlaczylo , prosze o rady
no to fajnie że sobie pozgadujemy ale co ci powiedział ten pan na “m”… ten no - mechanik?
Skoro skuter stoi w warsztacie to po co ta zgadywanka na forum?
Mam bet&win-a z tym samym silnikiem - wiec jeśli piszesz że wyciek był z powodu uszczelki i cały czas uzupełniałeś płyn chłodniczy to wątpię żeby problemem była pompa wody. Jeśli płyn wywalało górnym otworem w obudowie to prawdopodobnie pompa kończyła swój żywot i wtedy istnieje możliwość zablokowania silnika.
Odpowiedzi na inne pytania.
tak jest moduł zapłonowy znajduje się obok akumulatora - może warto go sprawdzić ?
Warto podjąć się trudu i odkręcić obudowę przekładni - wtedy będziesz wiedział czy prawidłowo działa tzw. “kopka” i rozrusznik , mało tego sprawdzisz stan wariatora i sprzęgła.
No i tak jak pisze miśkowaty - jak stoi u mechaniora i ty masz jeszcze mu zapłacić no to niech się mechanior wykazuje.
hej, nie o to chodzi pytam tak dla swojej wiedzy, bo jestem zielony w temacie to moj 1 sprzęt , chcialbym cos wiedziec o nim , a gdzie pytać jak na forum miłośników motocykli , zawsze warto cos wiedzieć , a mechanik no coz , powiedzial mi ze skutery kymco 2 t sa ciezkie do naprawy i problem z częściami , z czym bym sie nie zgodzil bo pełno tego na allegro , tak samo 2t i 4 t z jakiej racji 2 t jest cięższy w naprawie i bardziej awaryjny , chce też dać mu jakieś sugestie , bo wiecie na wstępie stwierdził , ze skoro kopka zablokowana to wskazuje na 99% na zatarty silnik z czym od razu sie nie zgadzalem , bo z jakiej racji? ok nie ma chłodzenia i co z tego? bylo na dworze 2 stopnie , przejechalem 6 km kontrolka od pompy nie zaswiecila sie , ani on pompy olejowej też nie czyli i ciecz i olej dochodził do silnika , od razu mowilem mu , sprawdz pan , pompe wody o oleju , potem kopke, czy nie wypadł półksiężyc , a następnie cos z elektronika połączenie akumulatora i rozrusznika jakiś model jak istnieje tak na laika , mu sugerowalem to on nie otworzy silnik, bo mówi na bank zatarty , jeszcze rozumie zacisnęło by pierścienie na cylindrze i nagle stanął , to on nie ze poszlo dalej pewnie wygielo wal , masakra , wiadomo chce zeby jak najszybciej naprawić bo służy mi w okresie letnim w drodze do pracy , a jak tak bedzie wszystko rozkręcał i sprawdzał nawet to co jest zbyteczne , to potem sobie nie wiem ile naliczy za robociznę , a okaze sie ze np tak jak pompa olejowa kosztuje ok 50 zl on weźmie z robota 300 bo powie silnik musiałem rozkręcać itp , nie musial , tylko zle zdiagnozował , ale moze sie myle jesli chodzi o to co pisze , pozdrawiam , i liczę na was
wybaczcie bledy i brak przerw w zdaniach pisze z tel
a co do pompy czy konczy swoj zywot chyba nie po prostu poszło uszczelnienie wg mnie bo pompa wody juz raz byla wymieniana , tylko ze tak powiem przez kumpla , który nie miał odpowiedniego sprzętu nawet ściągacza i wybijał młotkiem stare zaciśnięte łożyska wiec moze zle zlozyl ja i dlatego znow cos nie tak ,
za 1 razem awarii pompy nic nie cieklo ale pompa buczała i tak tykała, po prostu bylo ja slychac i fakt łożyska juz slabo sie krecily , teraz wszytko jest nowe, tylko po ok 10 miesiacach zaczelo kapac, chyba słabo złożył źle uszczelnił czy nasmarował i gdzieś poszło , ale pompa nie warczała na włączonym silniku , nic nie drgalo , chodziła swoim głosem jak dotykałem pokrywę , płyn tylko lekko uchodził po zatrzymaniu sie na postoju tak z 10 kropli odpowietrzaczem zalatywało , chociaz albo mi sie wydaje albo w ostatnie 4 dni nic nie lecialo ale za to ten sam plyn skapywal po stopce , tak jakby płyn wycieka z innego miejsca niż sama pompa , ale nie jestem pewien , dlatego tu napisze wprost mozecie sie smiac bo na 100 przekrece słowo raz to usłyszałem i nie pamiętam , w poprzednim poscie co pisałem jaka to czesc na literę m co ma wspólnego cos z pompa wody i dalej z silnikiem ze zablokowało , , magaton , megafon matafon , wiem ze inaczej to było ale no nie moge sobie przypomniec , ale na pewno wiecie o co chodzi po opisie
witam pisze po kilku miesiącach dokładnie 4 , w moim przypadku w serwisie dokonano wymiany całej pompy oraz okazalo sie ze silnik jest ok , a powodem ze kopka nie ruszała sie iw ogóle nie odpalał był zerwany pasek napędowy który wkręcił się i poszarpał cały , 2 dni temu znowu jade i skuter zatrzymał sie i objawy prawie te same jedynie różnicą ze kopka chodzi ale bardzo ciezko oraz nie odpala tylko przy próbie z kluczyka silnie warczy i piszczy
1 pytanie znowu mógł stare;lic pasek
2 czy mam prawo reklamować to w tym serwisie i powinni mi zrobić to na swój koszt jak to jest to samo , czy takie części obejmuje gwarancja na wszystko mam papier pompa i podzespoły pasek itp czekam na odp pozdrawiam