[center:cb947cc797]Witam[/center:cb947cc797]
[center:cb947cc797]Chciałbym wam przedstawić mój skuter którym jest Kymco Super 9.
Przebieg to 8.200 tyś km
Skuter został kupiony jako nowy w salonie w 2007r w marcu. Kosztował mnie 6.900zł.
[/center:cb947cc797]
[center:cb947cc797]Skopiowany opis ;p:[/center:cb947cc797]
[center:cb947cc797]Tajwańska marka Kymco, choć nie jest tak znana w Polsce jak słynne
japońskie wytwórnie należące do wielkiej czwórki, zdobyła już na
światowych rynkach zasłużoną renomę solidnych trwałych jednośladów.
Nasi zachodni sąsiedzi Niemcy mają 185 dealerów sprzedających pojazdy
tej marki, a znane czasopismo “Scooter & Sport” przyznało palmę
pierwszeństwa skuterówi Kymco Super 9 w teście porównawczym przed tak
renomowanymi pojazdami jak: Gilera Runer, MBK Nitro, Peugeot Speedfight
50 LC. Lepszy od Kymco swojej klasie okazał się jedynie skuter Aprilia
SR Di-Tech. Kluczem do sukcesu marki Kymco jest długoletnie
doświadczenie w produkcji jednośladów, ciągłe doskonalenie jakości i
dążenia do wprowadzania nowatorskich rozwiązań. Marka Kymco dopiero
przed kilkoma laty stała się powszechnie znana w Europie i USA, lecz
jej historia zaczęła się znacznie wcześniej. Została założona już w
1963 r. w kooperacji z Hondą. Od 1963 do 1993 r. wytwórnia Kymco
produkowała skutery, motorowery i motocykl na licencji Hondy.
Tajwańskie zakłady produkowały także części dla japońskich fabryk tego
największego na świecie wytwórcy jednośladów. 30 lat współpracy z tak
enomowanym partnerem pozwoliło na perfekcyjne opanowanie technologii
produkcji i wdrążenie najwyższych standardów jakościowych. Od 1993 r.
wszystkie produkowane pojazdy opatrywane są marką Kymco, co wcale nie
znaczy, że zrezygnowano z technologii wypracowanych przez lata
współpracy z Hondą.
S9 nazywany także Super 9 to najbardziej sportowa konstrukcja Kymco w
klasię 50 ccm. Ostra, agresywna stylistyka idzie w parze z bardzo
dobrymi osiągami i własnościami jezdnymi.
Design podoba się większości oceniających wygląd tego skutera.
Za wadę trzeba uznać sporą szerokość skutera, do której trzeba się przyzwyczaić, podczas przeciskania się w korku.
Światła są zaprojektowane nowocześnie, niektórzy powiedzą , że
sportowo, świecą za to bardzo dobrze, zarówno drogowe jak i mijania.
Kierunkowskazy wbudowane w obudowę z przodu , a z tyłu zespolone ztylną lampą są ładne i dobrze widoczne zarówno z przodu jak i z tyłu.
Stabilność nawet przy dużych prędkościach wzorowa.
Silnik to mocna 2 suwowa jednostka konstrukcji tajwańskiej.
Chłodzony jest cieczą silnik zapewnia bardzo dobre osiągi, potwierdzają
to użytkownicy tego skutera , którzy cenią trwałość jednostki napędowejoraz osiągi , które zapewnia. Osiągami nie odstaje od uznanej czołówki
skuterów klasy super-sport.
Komfort jaki zapewnia odczuwamy za każdym razem , gdy przyjdzie nam
podróżować po dziurawej drodze. W tej dziedzinie może się równać z
Gilerą Runner uznawaną za najwygodniejszą z pięćdziesiątek.
Hamulce są kolejna zaleta tego modelu , ich siłę można łatwo dozować i
nie trzeba używać dużej siły aby zatrzymać ciężką S9. Z przodu to 2
tłoczkowy hamulec tarczowy , a z tyłu również tarczowy hamulec, ale 1
tłoczkowy.
Schowek pod siedzeniem jest duży jak na sportowca, znacznie większy niż w Peugeot Speedfight 2. Zegary są dosyć bogato wyposażone składają się na nie: obrotomierz,
prędkościomiećrz, kontrolka oleju, cieczy chłodzącej, świateł drogowych.
[/center:cb947cc797]
[center:cb947cc797]Dane techniczne:
Silnik: 49,5 cm3, dwusuwowy, chłodzony cieczą
Moc: 4,8 kW (6,5 KM) przy 5500 obrotach
Skrzynia biegów: automatyczna pasowa CVT
Hamulce przód/tył: tarczowe/tarczowe
Opony przód/tył: 120/70-12 56L / 130/70-12 56L
Wysokość siędzenia (cm): 80
Masa własna (kg): 106
Pojemność zbiornika paliwa (l): 7
[/center:cb947cc797]
[center:cb947cc797]Zalety / Wady:
Zalety:
- wygoda (jazda dużym osobom nie sprawia problemu)
- dobre hamulce (2 tarczowe)
- sportowa sylwetka
- wysokie osiągi
- duży kufer pod siedzeniem
- silnik chłodzony cieczą[/center:cb947cc797]
[center:cb947cc797]Wady:
- dość duże spalanie
- przekłamujący wskaźnik paliwa
[/center:cb947cc797]
[center:cb947cc797]Tuning:
Tuning mechaniczny który w nim posiadam to:
- Wydech Tecnigas RS
- Wariator Malossi Multiwar.
- Sprzęgło Polini 2g Evolution
- Dzwon sprzęgła Polini 2g Evolution
- Sportowy filtr powietrza Polini Air Box
- Dysza 102.
- Wzmacniany pasek firmy Dayco.
- Części do regulacji rzecz jasna.
Tuning optyczny który w nim posiadam to:
- naklejki
- ryfle
- przedłużkę amortyzatora IGM 2,5cm.
Plany:
Plany co do mechaniki:
- Cylinder 70ccm Metrakit Hand Made.
- Gaźnik Dell’orto 17,5mm lub 19mm. Jeszcze dokładnie nie wiem.
- Sportowy wał korbowy Top Racing STD.
- Łożyska wzmacniane.
Plany co do optyki:
- założyć rejestrację na przekładnię.
- nadkole.
Pewnie o czymś zapomniałem no, ale cóż dużo tego jest [center][/center:cb947cc797]
UWAGA. PLANY CO DO MECHANIKI SIÊ ZMIENIŁY. NIE BÊDÊ GO DALEJ TUNINGOWAŁ, BO KUPUJE SOBIE YAMAHÊ DT 80. WOLÊ WYDAÆ TE 3TYŚ I MIEÆ COŚ NA CZYM BYM MÓGŁ POSZALEÆ. SKUTER SOBIE ZOSTAWIAM DO JAZDY PO MIEŚCIE, LUB NA JAKIEŚ PILNIEJSZE WYPADY. ODDAM TYLKO WYDECH DO CHROMOWANIA I PRZEKŁADNIÊ[/center]
Zdjęcia: [center:cb947cc797]
http://img19.imageshack.us/my.php?image=13422661.jpg
http://img19.imageshack.us/my.php?image=62898158.jpg
Dwa ostatnie zdjęcia się nie wyświetlają w img więc dam je w url.
Pozdrawiam i proszę o komentarze.
[/center:cb947cc797]
Bardzo ładne S9 miałem takiego mieć ogólnie jezdziłem nim i fajne ma zawieszenie. Przekładnie nie wiem czy Ci pochromują bo ALU się nie chromuje.
Mistrzu666 napisał:
Bardzo ładne S9 miałem takiego mieć ogólnie jezdziłem nim i fajne ma zawieszenie. Przekładnie nie wiem czy Ci pochromują bo ALU się nie chromuje.
Na racing-planet.pl sprzedają chromowane przekładnie do Kymco S9, lecz jest jeden mał problem chcą za nią prawie 400 PLN :D Felgi też mają na sprzedaż za 500zł + sztuka
Daje 6! widać że dbasz o niego i trochę nad nim pracowałeś. Spoko jak dla mnie
Mistrzu666 napisał:
Bardzo ładne S9 miałem takiego mieć ogólnie jezdziłem nim i fajne ma zawieszenie. Przekładnie nie wiem czy Ci pochromują bo ALU się nie chromuje.
jak nie chromują jak chromują , zobacz gilerke stalker NITRO NAKEDA w dziale MASZYNY URZYTKOWNIKÓW to się przekonasz .
Kymco fajne, kolegia miał seryjne jakie osiągi na tym setupie??
95km/h
DOLAR napisał:
jak nie chromują jak chromują , zobacz gilerke stalker NITRO NAKEDA w dziale MASZYNY URZYTKOWNIKÓW to się przekonasz .
On kupił gotową ALU się tylko nowe chromuje wysyłałem swoją pokrywę dzwoniłem i nie chcieli tego zrobić jak się nie znasz to się nie wypowiadaj :evil:
to mój kolega , kapa seryjna pochromowana , a nie kupna i się ze mną nie kłuć , bo znam kolesia 6 lat
Dobra bez offtopa
Tylny błotnik możesz odkręcic cały bez roblemu adnie zaslepić siatką bo s9 ma już wygładzone nadkole w orginale także reja na przekładnie i wygląda bomba
S9 to jednak są super sprzęty jeżdziłem tylko AC i na bembnie ale i tak było super
Wywal błotnik i rejka albo pod lampę, albo na filtr
Ogółem ładne Kymco zawsze słabość miałem do S9
ja bym go ogołocił z połowy naklejek
Ładny skuter. Jak ci chodzi przy tym setupie ?