Witam. Jaki stosujecie płyn do chłodnicy w Bet&Win-ie, oraz jak olej przekładniowy do tego skuterka?
Układ chłodniczy możesz zalać borygiem i pochodnym ( nie polecam wodą).
Do przekładnie najlepszy to MOTULE w takich tubkach
marka oleju nie jest istotna , ważniejsze są parametry. do przekładni w skuterze stosuje się olej 85W90 np orlen hipol
Lukario napisał:
olej 85W90
lub 80/90 (motul)
Do chłodnicy, zwykły płyn do układów chłodzenia.
Nie kupoujcie tych Motuli w tubkach, bo to strata pieniędzy. Kup jakiś litrowy olej przekładniowy 80W90. Marka nie jest ważna. Klasa API GL-4 w zupełności wystarczy.
Do Kisiu1981: rozumiem, że Klasa API GL-4 jest niższa niż API GL-5, tak? Poza tym producent w instrukcji podaje jako olej przekładniowy tylko parametr SAE90. Znalazłem więc olej: Castrol Scooting Gear Oil 90. Teraz, co do chłodnicy... zalecany płyn do chłodnic aluminiowych, wiec znalazłem: Shell GlycoShell. Poza tym, w dwóch źródłach jako płyn hamulcowy podają: w jednym DOT3, a w innym DOT4. Co sądzicie o tych moich propozycjach, czyli Castol-u do przekładni i shell-u do chłodnicy? No i jaki w końcu ma być ten płyn do układu chamulcowego: DOT3 czy DOT4???
Tak, GL-4 to klasa niższa niż GL-5 ale jest w zupełności wystarczająca do tych przekładni. SAE 90 to oznacza, że oleje 75W90, 80W90 i 85W90 będą dobre.
Płyn do chłodnic aluminiowych to chyba Petrygo? Nie jestem pewien. Kiedyś w Peugeocie miałem taką i kupowałem właśnie Petrygo...
Myślę, że płyn hamulcowy DOT-3 będzie wystarczający ale DOT-4 nie powinien poszkodzić. Nie używaj tylko DOT-5. A co jest napisane na wieczku pompy hamulcowej?
Do Kisiu1981: Do wieczka pompy hamulcowej jeszcze się nie dokopałem. Ktoś mi szpadel pod......lił :-) Niemniej jednak w instrukcji obsługi jest podany, jako zalecany płyn DOT3. Znalazłem jednak tzw. SERWISÓWKI i tam podano, jako płyn hamulcowy DOT4. I bądź tu mądry :-(