Na sam początek chciałbym wszystkich przywitać, jestem tu nowy. Następnie mam kilka pytań, liczę na fachową odpowiedź i zrozumienie, nie jestem mocny w tych sprawach.
No więc posiadam skuter Kymco agility 16+ 50 4t. Skuter ma trochę ponad rok(5k+ przebiegu, rok prod.2020) i chciałem go trochę przyspieszyć bo max na co go stać to 40km/h, pod górkę chyba nie będę pisał ile, bo wygląda to słabo.
W serwisie w sobotę się dowiedziałem, że nie da się go odblokować(wtrysk) i tak już musi być. Nie ukrywam, że mocno mnie to zdenerwowało, bo pewnie bym nie kupił tego modelu gdybym miał tego świadomość. Pytanie do Was, jako fachowców, czy można coś w tej materii zrobić? Byłbym zadowolony z prędkość na prostej 50-60Km/h.
Z góry dziękuję wszystkim za konstruktywne odpowiedzi.
wszystko się da odblokować- jest to tylko kwestia kaski.
Są odblokowane moduły do 16+ na wtrysku tylko kosztują.
Np:
https://www.rooader.pl/produkt/modul-ecu-komputer-kymco-agility-r16-e4.html
ale sa i inne. 600zł i więcej
jest tez kilka innych sposobów - zwiększenie pojemności do 70, wymiana na gaźnik ale cenowo to wyjdzie podobnie.
Dzięki za odpowiedź. Już mi poprawiłeś humor Montaż większego cylindra wchodzi w grę, ale po gwarancji czyli za niecały rok. Ile taka modyfikacja wraz z robocizną może wyjść w obydwu przypadkach?? +/-?
btw, czy po zmianie na 70 trzeba jeszcze cos wymienić?? np. wydech itp?
od 200 do 1500zł. to zalezy jakie czesci i ile weźmie warsztat oraz czy elektronika seryjna to ogarnie czy nie.
Podstawowym problemem przy wtrysku i wymianie na 70cm jest to czy elektronika ogarnie wieksze zapotrzebowanie na powietrze i bedzie w stanie proporcjonalnie więcej dolać paliwa. Bo w jednym sprzęcie komputer może mieć takie rezerwy a w innym wywali błąd lub awarie że ma odczyty spoza skali. Albo doleje za mało i popłynie tłok od ubogiej mieszanki.
Niestety ja nie mam wiedzy o tym jak sie zachowa sterownik wtrysku w Kymco.
W 4T 50cm wydechu nie musisz zmieniać.