Witajcie,
W moim Kymco po odpaleniu i przejechani kilku km zapal się kontrolka ładowania.
Jeśli zgaszę skuter na kilka minut i uruchomię go to kontrolka czasami się zapala czasami już nie...
Ładowanie po sprawdzeniu w zasadzie książkowe...
Dziś udało mi się doprowadzić do zapalenia kontrolki i ponowiłem pomiary. Oto efekty:
Skuter włączony:
13,75 - 13,49 bez świateł
12,68 ze światłami mijania
12,58 ze wszystkimi światłami
12,50 po wyłączeniu wszystkiego i dodaniu gazu...
Skuter wyłączony:
12,67 sam akumulator
12,22 ze światłami
Żeby było ciekawiej na koniec jazdy ładowanie znowu było prawidłowe....
Pomożecie?
ale jak ładowanie było ksiażkowe to kontrolka się paliła?
bo ona w zasadzie wskazuje dwa stany:
- zapalona; napięcie w akumulatorze jest wyższe niż w instalacji (upraszczając)
- zgaszona; napięcie w instalacji jest wyższe niż napięcie akumulatora (prawidłowo pracuje alternator i akumulator jest ładowany).
tak z opisu i wartości napięcia wynika że masz problem z ładowaniem. Na pracującym silniku na obrotach wyższych niż wolne i włączonych światłach ładowanie powinno być grubo powyżej 13,5V a najlepiej powyżej 14V. Przyczyn niestety może być wiele.
typowa i prosta to uszkodzony regulator napięcia - wtedy wymiana
inne to niestety takie trudniej diagnozowalne rzeczy jak zły kontakt elektryczny w którymś z obwodów (przewody, kostki, gnijące lub naderwane kable masy), uszkodzenia prądnicy (zarówno mechaniczne jak i elektryczne - przebicia uzwojeń, nadpalenia, nadtopienia, luz na ośce), zwarcie w którymś z odbiorników, zwarcie w akumulatorze.. itd. Co gorsza taka usterka nie musi być stała.. może coś gdzieś ma luz i raz zwiera a raz nie.
Natomiast jeżeli go niedawno kupiłeś i masz tak cały czas to zobacz czy poprzedni właściciel nie wstawił jakichś potężnych żarówek do reflektora. Niby tam alternator ma 240W ale zawsze ktoś mógł przesadzić. Niektóre miały 35W HS1 a inne 55W H4
Jak kontrolka się nie świeci to ładowanie jest ponad 14.
Kiedy się zapala?
Jak uruchamiam skuter i ruszam na swiatłach mijania to po około 5-10 km zapala się kontrolka. Jak przełącze na światła pozycyjne kontrolka po pary chwilach gaśnie.
no to jakby kontrolka działa poprawnie. a reszta jak wyżej - diagnozowanie układu ładowania.