Witam,
skuter kupiłem w zeszłym roku, za bardzo nie był jeżdzony, zrobił może ze 200 km. Piaggio Sfera pochodzi z 94 roku. Ostatnio skuter stracił przyśpieszenie więc pomyślałem, że może ślizga się pasek. Odkręciłem dekiel, przeciwtalerz, zmierzyłem pasek i wyszło, że jest do wymiany. Skręciłem wszystko (na starym pasku), zapaliłem skuter i usłyszałem straszliwy jarmot. Zgasiłem skuter, rozebrałem wszystko od nowa i zauważyłem, że mój wał jest krzywy (gdy kręce kluczem za nakrętke to widzę jak wariator i przeciwtalerz się poruszają "po owalu", a nie okręgu. Teraz pytanie. Czym się kierować kupując wał? Co jeszcze musi być wtedy wymienione oraz czy bez problemu taka wymianę przeprowadzę w domu.
jak masz jakies pojecie to sam zrobisz a wał kup wzmocniony z lozyskami wału i uszczelniaczami oraz uszczelkami
Jest to 2t, mam po prostu kupić wał do 2t czy szukać specjału do piaggio?
nie wszystkie 2t to to samo nie będę cie zagłębiał w temat podaj mi rocznik i czy to jest tylko sfera 50 czy sfera rst
Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, mam na nią niemieckie papiery i niby to jest Sfera NSL 50, ale jak na 50 to strasznie mocno zapierdziela.
taki i wystarczy chyba że będziesz tuningowal ale to już inna bajka i koszty
snajper061 napisał:
taki i wystarczy chyba że będziesz tuningowal ale to już inna bajka i koszty
http://allegro.pl/wal-piaggio-nrg-ntt-zip-liberty-sfera-gilera-dna-i4184808087.html
Okej dzięki, możesz mi jeszcze powiedzieć w jaki sposób upewnić się, że silnik to nie jest 80 czasem?
na cylindrze powinno byc napisane i w dokumentach