Pozwólcie, że przedstawię Wam wykonaną w paincie kontrolkę, która świeci mi się od jakiś 10km. Może wcześniej nie zauważyłem, ale świeci się tak ‘mało’ że prawie jej nie widać, dopiero w nocy.
Co to może oznaczać? Przerysowałem zgodnie z oryginałem, niski poziom oleju mam zaznaczony inną kontrolką, ale tej nawet nie ma w instrukcji obsługi.
Mam Keewaya X-Ray jeżeli jest to potrzebne. Wydaje mi się że w innych motorach też są podobne kontrolki. Ale czy woda w chłodnicy może ‘wyparować’? A może się wylałaż Bo z ‘rurki’ od wody idzie dość kleista smuga, ale woda by się nie kleiła przecież.
to raczej nie jest woda a płyn i mogło już przez dłuższy okres czasu powoli uciekać i na to się kleją syfy i inne i to się klei i w ogóle w wężach w cylku zawsze jest gdzieś trochę jakiegoś syfu nigdy czystego płynu nie wylejesz
Czyli muszę kupić płyn i wlać go? Bo bez niego nie chłodziż Dodam że mam tam jeszcze wentylator, bo to takie ‘enduro’
------//------
Jeszcze chciałem zapytać czy te kaski na enduro/crossy mają maskiż Tzn. czy te daszki się opuszczają? Bo z boków mają takie… śrubki jak by się ‘ruszały’. Z tego co wiem to google tak czy siak kupić muszę. I czy to muszą być jakieś specjalne czy mogą być takie z których korzystałem do ASG? (narciarskie)
Gogle jak ci podpasują to wporzo. Kup kask, jak gogle będą pasować to spoko, a jak nie to se kupisz nowe.
No tak, na kasku crossowym jest daszek, są śrubki, daszek się rusza, ale nie tak żeby zasłonić otwór na oczy, jeśli o to ci chodzi. Tam ustawiasz sobie po prostu kąt pod jakim ten daszek będzie, ale i tak mała regulacja.
A co do kontrolki, to ona raczej nie pokazuje ile jest płynu, tylko temperaturę silnika, ale poziom płynu i tak sprawdź. odkręć zasłaniające zbiorniczek z płynem (zwykle jasny-białawy plastik z niebieskim-granatowym-zielonym płynem) i poszukaj 2 kresek na nim, oznaczonych max i min. Poziom płynu powinien być pomiędzy.
A jeżeli masz korek w chłodnicy, to też odkręć (ale tylko na ZIMNYM SILNIKU) i zobacz stan tam, powinno być pod pełno, przynajmniej ja tak mam, jeśli się mylę w tej kwestii to poprawcie.
No ale wtedy by oznaczało że temperatura silnika jest za niskaż Przecież ten ‘termometr’ wskazuje przy samym końcu, czyli że niby zimny. A jak by był za gorący to by się wentylator załączył a się nie załącza. Co do went. to działa bo sprawdzałem. Kupiłem płyn do chłodnicy, doleję jak będzie mało. Może to i jednak ten płyn.
I jeszcze takie pytanie mam… bo ja mam tego X-Raya w wersji supermoto, przerobić go na enduro to chyba nie sztukaż Wystarczy koła odpowiednie dokupić czy trzeba np. jakoś z przodu amortyzatory podnieść czy coś?
Raczej nie będzie problemu, jeżeli dostaniesz odpowiednie koła. Na tył to myślę że tylko oponę starczy, bo chyba nie masz aż tak szeroko tam, pewnie ze 130 masz oponę.
A co do kontrolki, to ona się ciągle tak samo pali jak zapalisz go zimnego to pali się tak samo jak pojeździsz 10-15km?
Jak odpalam to się świeci lekko, a jak przejadę więcej to już tak się świeci jak powinna, czyli mocno.
No, czyli wskaźnik temperatury pewnie.
To co mam zrobić jak się świecię Poza tym jak się świeci to wentylator nie zawsze się włącza, a czasami nawet jak się nie świeci a jade na wysokich obrotach.
przeczytaj se w instrukcji obsługi jak to działa. jak się zgrzeje to normalne ze się włączy wentylator i chłodzi, taż
Jak się zgrzeje to wentylator się załącza i chłodzi dodatkowo. A tej kontrolki nawet w instrukcji nie mam ;o
// Już sobie poradziłem, to był płyn do chłodnic, pojechałem zatankować i zauważyłem tą kontrolkę na kanistrze z płynem, więc kupiłem xd