Wstyd się przyznać, ale nie rozumiem jaką ma mieć kompresję cylinder w moim skuterze. W instrukcji obsługi mam takie informacje:
Compression: 16kg/cm2rpm (15,6 BAR ?)
Cylinder head compression 14kg/cm2 (13,7 BAR)
Compression ratio 11 ???
Compression pressure (kg/cm²-rpm) 18 (17,6 BAR)
Które dane są dla mnie istotne podczas sprawdzania kompresji? Czy prawidłowo przeliczyłem na BARy? Chodzi mi o to jaka ma być minimalna kompresja zanim będę musiał zajrzeć do cylindra.
11 Barów by wynikało z Compression ratio… a co znaczą pozostałe wartości?
compression ratio to stopień sprezania a nie ciśnienie sprężania. źle podane bo niejasno i powinno być 11:1 - czyli że objętość komory spalania jest 11 razy mniejsza niż pojemność cylindra.
Prawidłowa dla twojego cylindra wartość to okolice 175PSI / 12-13bar / 12-13atm …itd lub więcej.
tak powinien pokazywać wskaźnik manometru
Czyli stopień sprężania 11:1 wskazuje na prawidłową kompresję w okolicach 12-13 bar, dzięki Wombat. Fajnie by było wiedzieć jak to wyliczać ze stopnia sprężania. Mój manometr wskazuje niestety tylko 8-8,5 bar więc chyba muszę zajrzeć do środka. To będzie mój pierwszy raz z 4T
nie, stopień sprężania to parametr tak jak liczba drzwi w samochodzie - i na nic nie wskazuje (nawet nic to nie mówi o ilości miejsc). Możesz sobie najwyżej ocenić czy silnik ma wysokie sprezanie czy małe i czy trzeba odpreżać dokładając turbo :).
Wartość ciśnienie sprezania jest podana jako osobny parametr i to sobie porównujesz z pomiarem.
Ok, chyba już rozumiem, niestety w książce serwisowej nie ma informacji o której mówisz chyba, że wnioskując po wartościach które podałeś będzie to Cylinder head compression czyli kompresja głowicy(?) 13,7 bar. Muszę zajrzeć do silnika, liczę na to, że to będą zawory, może wypalone gniazda zaworowe lub pierścionki tudzież tłok. W najgorszym przypadku, kiedy cylinder będzie przygrzany (używam skutera do kurierki) wymienię cały komplet Cylinder z tłokiem i głowicą jak będzie trzeba. W sumie dobrze się składa bo i tam mam już 36 tysi na liczniku więc łąńcuszek rozrządu przy okazji wymienię z napinaczem. Dzięki za wyjaśnienia Wombat.
tak, najbardziej prawdopodobne to jest to head compression.
Ale 13,7 bar to bardzo wysoki wynik. Nawet zakładając że pomiar prawidłowo - rozgrzany silnik i na maxa otwarta przepustnica to bardzo dużo.
Zresztą wszystkie te parametry jak na 4T są bardzo wysokie. Chinski 139QMB ma tam chyba ciśnienie współczynnik kompresji 9,5:1 a wersje Kymco 10,1:1. U ciebie jest 11:1. Myśle że jakbyś wyciągał 11-12 bar to by było nieźle.
Pomocy. Moze ktos zrobic zdjecie gdzie w KYMCO AGILITY 16 50 4T jest podlaczenie do modulu Cdi lub gdzie jest ten spin by wyciagnac te 2 fioletowe kabelki by sciagnac mu blokade. Obecnie zablokowany jest na 25, masakra jakas; szukam ,szukam i nic.
Jeśli już, to zmień cały moduł, nic nie kombinuj w oryginalnym module CDI bo stracisz gwarancję. Jeśli to nowy skuter to ma teżblokadę na wariatorze, trzeba zrobić pierwszy przegląd i poprosić o zdjęcie blokady na własną odpowiedzialność, dają do podpisania dokumenty i zapominasz o sprawie z blokadami.