zastanawiam się nad przełożeniem silnika 110cc do swojego Rometa Pony.
Szukam teraz info jaki kod PKD musi posiadać warsztat na swojej liście by moc legalnie dokonywać zmian konstrukcyjnych. Które idzie popchnąć w Okręgowej stacji kontroli pojazdów.
Wiecie może czy kod: PKD 45.40.Z uprawnia warsztat do wystawienia takich dokumentów?
Tak, taki warsztat wystarcza ale on ci specjalnie jakichś dokumentów nie wystawia (oprócz faktury) i nic nie stwierdza.
Oni tylko sie deklaruja że za kwote x-złotych wymienili ci silnik.
Natomiast do zmiany kategorii pojazdu potrzebujesz opinii rzeczoznawcy po którą cie zapewne wyśle Stacja Kontroli podczas badań technicznych.
I ja się o rzeczoznawce rozwaliłem mimo znajomości w PZMot, Pimot i innych takich. Po prostu kazał mi dostarczyć tak abstrakcyjną ilość dokumentów że odpadłem.
Po prostu najlepiej jakbym kupił taką samą 125 (bo szczęśliwie w identycznej budzie była 125) i porównał punkt po punkcie grubośc i wage materiału ramy, grubość punktów podparcia silnika, grubosc lag, tarcz hamulcowych czy nawet szpilek mocujących silnik do ramy. I jakbym mu to ładnie zestawił i wykazał że róznic nie ma to on by sie pod tym podpisał. Ale 90% tych danych nie idzie zdobyć bez posiadania do dyspozycji sztuki ze 125.
Pewnie ta częsc może w różnych punktach kraju wyglądać róznie - ale jakby “dokładność” stacji tutaj sie stale zaostrza.
jeżeli widziałes 125 z małymi blachami to jest to normalny przewał w kwitach. To tak jakbys sobie wstawił 125 i jeździł na kwitach od 50cm.
A tutaj mówimy o zmianie kategorii homologacyjnej pojazdu - i to nie tak powszechnej jak zrobienie z cienkocienko cięzarówki przez wstawienia kartki (co w sumie tez sie już zmieniło).
Odświeżając stary temat orientujecie się, gdzie w Warszawie i okolicach można znaleźć jakichś rzeczoznawców zajmujących się motocyklami/motorowerami? Szukałem w necie, ale nic konkretnego nie znalazłem. Może macie kogoś do polecenia?