Witam, nie wiem czy temat dalej aktualny i czy kolega jest zainteresowany pojazdem ,
jednak może dla potomnych szukających w google info na temat tego sprzetu postaram sie napisac co-nie-co
na wstępie !
motorek jest niesamowicie przyjemny w prowadzeniu
jest zwrotny i dynamiczny , a przy tym swoje warzy więc dobrze się trzyma naszych doskonałych polskich dróg ;)
jeśli chodzi o części , szczerze mówiąc zastanawiałem się nad założeniem strony z informacjami o zamiennikach do tego modelu , ponieważ w 80% warsztatów dla skuterów słyszałem :
- my ścigaczy nie naprawiamy!
- Panie ! to 50`ątka jest !!
- Kur** NO NIE ! JAK TO ! , A NIE WYGLĄDA
tak więc często można spotkać się z pozytywnymi uwagami pod względem maszyny :)
duże koła i stosunkowo szeroki kapeć z tyłu daje niesamowita przyjemność z jazdy !
co do minusów - Plastiki
jest to straszną zmorą tego modelu
tu pęka WSZYSTKO !! tak więc żywica polimerowa i matka szklana to twoi najlepsi przyjaciele !
wibracje , jeśli tak jak ja , kupiłeś/łaś pojazd od "starszego pana co to trzymał motra w stodole"
pierwsze co , DOKRĘĆ wszystko i to najlepiej używając pasty blokującej śruby !
tłumik - pierwszą rzeczą po zakupie pojazdu powinna być inwestycja w opaskę na tłumik i porządne przymocowanie go do ramy (fabrycznie odpada i jest problem)
co do bezpieczeństwa :
i tu bardzo ciekawe rzeczy się pojawiają , miałem kilka sytuacji na poważniejszych sprzętach :
kawasaki er5 - szorowanie asfaltu przy 120kmph (jako plecak)
yamaha v-star 650 - zderzenie z samochodem dostawczym 80kmph (jako plecak)
yamaha r6 - eksplozja opony przedniej przy 90 kmph
i na xt50 kilka razy szorowałem , ale okazuje się że ten sprzet jest całkiem przemyślany pod względem "cierpi motor , nie kierowca"
tak więc tu mogę powiedzieć - nie wygląda ,ale jest całkiem całkiem
ogromnym plusem jest wyświetlacz biegów - takie niby nic a daje dużo wygody
motorem zrobiłem kilka razy trasę ponad 400Km i spokojnie moge powiedzieć że jest to motor zarówno miejski
jak i turystyczny - o ile ktoś ma nerwy ze stali jadąc 50cc tak daleko ;)
co do v-max , tu oczywiście kwestia wyboru i upodobań , modyfikacja zębatek daje bardzo dużo
mam w xt dalej włożoną 50cc i pewnie tak zostanie , ponieważ nie muli , przyspiesza dobrze , w trasie da rade przycisnąć do 90kmph (i to z pasażerem)
kufer to świetna sprawa w tym pojeździe (powinien być montowany fabrycznie ;) )
spotkałem dużo opinii że to chińczyk i czy się nie boję
nie, bo to nie chińczyk jeździ , tylko ja , jeśli oczekujesz od tego motoroweru pojazdu do stawania na kole , palenia gumy i 180kmph na drogach , to ty jesteś bardziej niebezpieczny niż ten motorek
jeśli chcesz se tak bawić jak napisałem wyżej , kup sobie coś mocnego i szalej po zamkniętych drogach
a jeśli nie masz prawka na taki sprzęt - ców , to powinno dac ci do myślenia !
motorek ma swoją wage i da się nim dobrze poczuć co znaczy jazda motorem (nie mając prawka jeszcze)
moim zdaniem , taka maszyna jest idealna dla młodych ludzi zaczynających zabawę z motocyklami i nie chcą siadać na pospolite "kible"
jeszcze na koniec motor w liczbach :
waga około 120kg
ładowność producent podaje że jest to około 120 kg .. (przy 210 też dawał rade)
v-max 45km/h !! Przecież to motorower ;) a tak naprawde udało mi sie nim wycisnąć 94km/h liczone GPS`em
spalanie (przy dobrym ustawieniu gaznika) ~2.2 l/100km
jeśli macie jakieś pytania , chętnie odpowiem
LwG