Siemka, kupiłem wczoraj Kingawaya Yarox'a z "niby" zatartym tłokiem i cylindrem. Dzisiaj do niego usiadłem i rozkręciłem go tłok był co prawda trochę porysowany ale cylinder idealny, więc zeszlifowałem tłok, zmieniłem pierścienie i wsadziłem go z powrotem. Próbowałem go odpalić lecz nie dopływało paliwo do filtra paliwa ale naprawiłem tą usterkę i skuter odpalił mi kilkanaście razy ale po około 10 sek brakowało mu jakby mocy i gasł. Teraz nasuwa się pytanie czego to może być przyczyna ? Czy jest możliwość, że jest zatarty ale i tak odpalił ?
Tłok się szlifuje?
no jezu to taka przenośnia wziąłem zeszlifowałem z niego grudki
chłopie! jeżeli cylinder nie ma progu i nie jest porysowany (mówisz w końcu że IDEALNY) to kup NOWY tłok z pierścionkami. Tylko nie oszczędzaj (nie mówie wydawaj Bóg wie ile) bo możliwe że trafisz na felerny co będzie puchł. Zmierz i podaj kompresje a fachowcy którzy są na tym forum ci powiedzą czy jest ok czy nie :)
lepiej wymień tłok i wtedy sprawdz i przy okazji wyreguluj gaznik
Dziwne że tłok był porysowany a cylinder jak mówisz idealny. Skoro tłok jest porysowany to i cylinder musi być porysowany bo innej możliwości nie ma. Po zatarciu cylinder daje się do szlifu a tłok wymienia się na nowy wraz z kompletem pierścieni i uszczelek.
Moim skromnym zdaniem zrobiłeś głupotę że kupiłeś chiński skuter z zatartym silnikiem. Coś mi się wydaje że kupiłeś skarbonke bez dna.
Do usunięcia.
jak zmierzyć kompresję ? :) jak już kupuję tłok i cylek to kupować 80 ccm ? opłaca się ? czy 50 ? no a jakby na prawdę był zatarty to by odpalił na te 10-15 sek ?
lepiej 50ccm bo pewnie wał ma luzy a łożysko swoje najlepsze dni widział
a jakby sie zatarł to by odpalił ? bo mi odpalił na około 15 sek
prosze o odp
nie możliwe jest odpalenie gdy slinik jest zatarty
no własnie no to mowicie ze jest zatarty bo mowie ze byly rysy na tloku a silnik odpalil i chodzil okolo 15 sek tylko po prostu gasl
nie jest zatarty jeśli odpalił sprawdz kompresje jeśli jest od 6,5 do 9 bar to jest b.dobrze jesli poniżej 6 bar to jest zle i trzeba wymienić tłok i cylek
jak mam sprawdzic skoro trzba na rozgrzanym silniku a ja go nie rozgrzeje ;p bo mowie ze 10 sek i gasnie :( czyli mam do wymiany tlok i cylek ? :) i bedzie dzialac ? :D
Teraz pomyślałem że jest taka możliwość. Po prostu mógł już być zatarty wcześniej i na siłe ktoś wymienił tylko cylek a tłok stary został.Kapuchon napisał:
Dziwne że tłok był porysowany a cylinder jak mówisz idealny. Skoro tłok jest porysowany to i cylinder musi być porysowany bo innej możliwości nie ma. Po zatarciu cylinder daje się do szlifu a tłok wymienia się na nowy wraz z kompletem pierścieni i uszczelek.
Moim skromnym zdaniem zrobiłeś głupotę że kupiłeś chiński skuter z zatartym silnikiem. Coś mi się wydaje że kupiłeś skarbonke bez dna.
Albo był robiony szlif cylka a tłok dobrali jakiś używany.. to trochę głupie ale różni ludzie są i pomysły.