Witam.Po zimie zabrałem się za tuning moje Kingwaya.Kupiłem cały zestaw(cylinder,tłok itp.),typowy za 250zł.Dokupiłem jeszcze nowy gaźnik z większą dyszą,nowe sprzęgło i filter stożkowy.Na nowym setupie zrobiłem już 500 km.Jednak męczy mnie to że jak na 90ccm troszkę chyba za wolno jedzie.Na 50ccm po dłuuugim rozpędzaniu się wyciągał 68 km/h.Teraz jest to o wiele krótszy czas lecz prędkośc jest na poziomie 70km/h.Dzisiaj wyregulowałem gaźnik i zmieniłem moduł na stary(nowy był w zestawie lecz na nóżkach kręcił do 8500 a stary kręci do 11rpm).Zauważyłem że skuter przy 60km/h ma cały czas 8200rpm i prędkość powoli rośnie a obroty prawie w ogóle nie wzrastają.Natomiast na 50ccm obroty stale wzrastały wraz ze zwiększającą się prędkością.I czy moglibyście mi poradzić co mam zrobił aby skuter jeździł ak jak powinien ?
Może zmienić przełożenia na prędkość?
Kisiu1981 napisał:
Może zmienić przełożenia na prędkość?
Chodzi o wymianę rolek ?
Nie. O zębatki przy tylnym kole. Po to żeby wykorzystać moc.
Kisiu1981 napisał:
Nie. O zębatki przy tylnym kole. Po to żeby wykorzystać moc.
Hmm nawet nie wiedziałem że można tak zrobić ;) A wrzuciłbyś jakąś fotkę o co dokładnie chodzi ?
To są trybiki przenoszące siłę napędową z silnika na koło - jak zębatki w rowerze - im większe koło przy silniku i im mniejsze przy kole tym teoretycznie szybciej jedziesz.
Sprawdziłem na internecie i już wiem o co chodzi ;) Tylko teraz jakie przełożenia wybrać ? Bo z tego co rozumiem to np na przełożeniu +18% pojadę szybciej niż na + 10% a jeśli skuter jest stuningowany to nie będzie różnicy w przyspieszeniu.
Ręce mi opadają...
Dzieciaki w piaskownicy kreują się na poważnych mechaników...
Od kiedy skuter ma zębatkę na kole? One są napędzane paskiem, nie łańcuchem...
Zawsze jak czytam takie szczeniackie brednie, to najpierw grymas zdziwienia a potem irytacji maluje się na mojej twarzy...
Jeden przez drugiego chce zabłysnąć swoją podwórkową wiedzą.
A niby co jest w przekładni? Co jest jak nie koła zębate? Po co się tam wlewa olej? Żeby te trybiki smarować! Gdyby tak było jak mówisz to byłoby samo łożysko i nie byłoby mowy o żadnej przekładni!
https://www.youtube.com/watch?v=TP0BGOem8wg-No tu KISIU ma rację . :-)
Benek - bez ciśnienia :-)
Bo może benekpe myślał, że sprzęgło jest przykręcone do koła, a w kole tylko łożysko żeby się koło kręciło :)
Może tak myślał. Ja kiedy miałem kilka lat i nie chodziłem jeszcze do szkoły myślałem, że kobiety zachodzą w ciążę samorzutnie - ot, tak po prostu - bez udziału mężczyzny. Życie jednak szybko zweryfikowało moje teorie...
Hmm czytałem że seryjnie przełożenie jest 13/1.Jednak najlepsze osiągi są na 11/1.I miałbym pytanie czy ktoś z forum nie ma do sprzedania przełożeń pasujących do mojego skutera ? Bo znalazłem tylko na jednej stronie ale za prawie 300 zł a wiem że nie opłaca się tyle wydawać.
Ponawiam pytanie.
Może na Allegro gdzieś albo w sklepach skuterowych popytaj.
Hmm byłem w sklepie motorowym koło mnie i powiedzieli że nie mają ale można poszukać na mielochu to mogą sprowadzić(a że to znajomi to jakaś zniżka może będzie).I rzeczywiście są tam przełożenia tylko teraz moglibyście mi doradzić które spośród nich byłyby najbardziej wydajne pod mój skuter ? Niżej podaje link
http://www.shop.mieloch.pl/szukaj,cSKUTERY.bhtml?q=przek%C5%82adnia
Albo inaczej.Jakie przełożenia byłyby najlepsze pod mój skuter spośród wszystkich dostępnych.Nie musi byc z tego linku.