Kingway Coliber 4T - cylinder 80 ccm, stożek i 45km/h?!

Witam kupiłem skuter 4T od znajomego , leżakował on jakiś czas w piwnicy, po czym go odkupiłem wymieniony był jedynie gaźnik, dodam że przed tym lezakowaniem skuter miał bardzo dobre osiągi potrafił zamykać licznik :), teraz nie pojedzie więcej niż 45km/h, nie jest to kwestia mocy, ponieważ przy starcie potrafi go brać na konika, dysza ta sama co była oraz stożek. Przy manecie do odciny jedzie 45km/h max oraz słychać charakterystyczny dźwięk strzelania ( jak przy sportowych ym maszynach motocyklach ) prędkość 45km/h potrafi osiągnac w 3-4 sekund przy dobrych wiatrach, ale nagle bam i więcej nie pojedzie, blokad nie ma oczywiście.

Dziwne trochę, bo prędkość 45km/h jest właśnie taką, jaką osiągają blokowane pojazdy. Gaźnik taki sam, wyregulowany? Paliwo i olej zmienione po leżakowaniu?

Olej wymieniony, Gaźnik wyregulowany, dysza 85, stożek, wymieniany był także moduł bo na tamtym nie odpala, możliwe że sprzedawca się pomylił i sprzedał zablokowany moduł ? Da się jakoś sprawdzić czy moduł jest odblokowany czy zablokowany ? Bo nikt znajomy nie ma takiego modułu, a nie stać mnie żeby płacić kolejne 30zł na moduł + drugie tyle na paliwo żeby dojechać do sklepu jeżeli okaże się że winowajcą nie jest moduł ^^

dysza 72+oryginalny filtr powietrza i leci 70.moduł odcinał by przy ok 55-60kmh chyba że podłączyłeś czujnik z pod pokrywy]

z oryginalnym filtrem jest tak że przy 30km/h dusi go i gaśnie, dlatego zmuszony byłem założyć stożkowy, dysza 72 to nie za mało na cylinder 80 ? Moze być tak że za mało paliwa będzie dostarczało do rozruchu ?

jest osobna dysza do rozruchu i biegu jałowego - IDLE JET / STARTER JET / PILOT JET (różnie ją nazywają)

plus układ ssania
a ta 72 o której mówisz to tzw MAIN JET czyli dysza główna i ona ma marginalne znaczenie przy rozruchu.

Czyli dyszę wymienić na 72 i założyć zwykły filtr ? i myślicie że pomoże ? Mi się wydaje że lecieć będzie dalej 45km/h a moc się dużo zmniejszy.

Jako ofiara eksperymentowania ze stożkami mówię Ci zmień go. Filtr powietrza w pudle tworzy podciśnienie, którego nie ma w stożku.

Deep_Nothing , ja bym go chętnie zmienił , ale tak jak pisałem muli go i sam gaśnie, oczywiscie na wyregulowanym gaźniku, dlatego jestem zmuszony uzywać stożka =/

Muli bo masz za dużą dyszę.

Reasumując zakładam dyszę 72 , filtr , i będzie już jechał więcej niż te 45 km/h/ nie rozumiem tego że ma taką moc a jedzie tylko te 45 , moim tokiem myślenia przy dyszy 72 będzie tylko gorzej , myle się :P ?

@F5

to nie jest tak że im wieksza dysza tym wieksza moc. moc twój cylinder osiagnie najwiekszą kiedy badzie najlepiej napełniany najlepiej wyregulowaną mieszanką w okolicy tzw składu stechimoetrycznego czyli 14,7 jednostek powietrza na 1 jednostkę paliwa - i to najlepiej w całym zakresie a na pewno w tym co najczęściej wykorzystujesz.
A to zależy od masy zmiennych - charakterystyka wydechu, kształt i przepustowość króćca ssącego, charakterystyka zaworu membranowego, opory i przepustowość filtra powietrza, zawirowania na gaźniku, jego średnica, kształt przepustnicy, kształt iglicy..itd.
Wiec jeden pakuje dysze 90 i dopiero ma dobrze a drugi ma 60 i mu zalewa.

Ale czy to odblokuje prędkość ? Bo mocy jest tyle że on by mógł spokojnie te 90km/h jechać ale coś go blokuje przy 45km/h, tak jak pisałem przy starcie bierze go na konika, więc mocy jest wystarczająco dużo. Kolega zamykał licznik tym skuterem przy dyszy 85 oraz filtrze stożkowym, wymienilismy tylko gaznik oraz moduł, możliwe że jest blokada na gaźniku ? a moze jednak ten moduł ?

z tym : mocy i 90 to się tak nie rozpędzaj :). Jeżeli go coś blokuje na 45km/h to znaczy że ma którąś z blokad - zapewne na elektryce

''wymienilismy tylko gaznik oraz moduł''
i tam szukaj przyczyny małego v max

''wymienilismy (...) moduł''
.
Na zablokowany? :-)