Witajcie szaleńcy jak widać jestem nowy na Skuterowo.com właśnie zakupiłem pierwszy skuter jest to Romet 727 Premium 12, skuterek ma przyjechać jutro ale ja wolę się upewnić w kilku kwestiach aby potem jutro nie czekać na odpowiedź no więc zaczynam swoją listę od tych rzeczy.
1.Czy wraz ze skuterem otrzymam instrukcję bądź coś o tym jak docierać aczkolwiek chodzi mi o coś takiego
Pierwsze 200km jechać spokojnie nie przekraczać 5km/h
Kolejne 600km jechać raz tak raz tak nie przekraczać 10km/h
2.Na jakim paliwie jeździ? Chodzi o to że kontakt ze sprzedającym to poezja nawet szkoda gadać, a nie wiem czy kurier bądź instrukcja mi to powie (Jest to 4t).
3.Jaki olej dobrać co polecacie do tego modelu bądź do 4-ech (T)
Co ty piszesz, że 5km/h? Chyba nie wiem ile to jest, Normalna prędkość rowera to 20km/h, więc powodzenia...
2. Na zwykłym, normalna benzyna 95. Nie słuchaj tych co piszą, że jak wlejesz 98 to skuter będzie lepiej pracował. To tylko liczba oktanów, możesz tylko zaszkodzić lejąc 98.
Przez pierwsze: 30 km - zrób 3 serie po 10 km z prędkością 30 km/h, najlepiej oscylując wokół tej prędkości czyli rozpędzasz się powoli do 35 km/h, powoli zwalniasz do 25 km/h i znów. W czasie drugiej serii po 5 km dodaj gazu do oporu i rozpędź się do maksa i zwolnij do 30 km/h. 100 km - jeździj zwykle 35 km/h, czasem szybciej ale nie długo, czasem wolniej, rób krótkie i dłuższe sprinty, ale maks przez 4 km i zawsze po takim sprincie przejeżdżaj wolno przez ten kilometr czy dwa. 300 km - jeździj zwykle 45 km/h, sprinty jak zwykle, zawsze go rozgrzewaj przed i studź po szybkiej jeździe.
Tankujesz zawsze bezołowiową 95. Czasem możesz zalać go dobrą, uszlachetnioną benzyną ale tylko jak masz już mało w baku i nie tankuj tego dużo. Po zalaniu zwykłą powinieneś poczuć że skuter lepiej przyspiesza.
No tak jak pisałem, 95. Na Orlenie to jest Eurosuper 95, jeśli się nie mylę. Po prostu tankujesz benzynę 95, na różnych stacjach różnie się nazywa, ale zawsze pisze "95"
od kilku lat jest WYŁĄCZNIE bezołowiowa. fakt ze niektóre stacje mają paliwo typu bezołowiowa 95 i bezołowiowa "supereurohiperPOWER 95"- wybierasz najtańszą 95.
Dokładnie. Na normalnej stacji masz 95, 98, ON, LPG Gaz. Tankujesz po prostu 95. Nie wiem, byłeś kiedyś na stacji benzynowej? Przejdź się i zobacz, nic tam nie ma skomplikowanego.
95 ma (chyba) zawsze zielony pistolet i jest na nim napisane 95. Podnosisz pistolet z dystrybutora i końcówkę wsadzasz do otworu baku paliwa i naciskasz spust. Jak nalejesz ile chcesz to odkładasz pistolet na miejsce, zakręcasz korek paliwa i idziesz do kasy zapłacić mówiąc za który dystrybutor chcesz zapłacić ( na dystrybutorze jest napisana liczba ). Lej zwykłą 95 i nie słuchaj tych co gadają żeby wlać 98 lub jakieś inne paliwa bo to bardziej szkodzi niż pomaga. Ja tam w czasie docierania silnika jeździłem najzwyczajniej w świecie - normalnie ale starałem się nie przekraczać 45km/h. Raz na jakiś czas warto dać mu w palnik i podkręcić go trochę wyżej. Ogólnie dbać i szanować silnik jak o dziewczynę ;D Jeśli totalnie nie znasz się na mechanice radzę jednak robić te przeglądy gwarancyjne bo jeśli nie ma się totalnie nic wiedzy na temat mechaniki to można więcej szkód narobić jak pożytku. Co do oleju to ja leje Castrol 15w40 i śmiga a do przekładni Hipol 80w90.