Witam kolegów na początku chce się przywitać Cześć. Dzisiaj zostałem szczęśliwym (mam nadzieję) posiadaczem skuterka. Kupiłem routera classa 50. i tu pojawia się pierwszę pytanie: czym on się różni od bassa i dlaczego to jest osobny dział jak to też jest chyba romet?
Kupiłem skuterek wydaję mi się że była mega okazja. Ma przejechane 287km i chyba faktycznie tyle ma. Widać to np po oponach absolutnie żadnych rysek, wygląda jak by wyjechał z salonu. Silnik chodzi tak ładnie że aż miło się słucha. Widać jednak że ktoś prz min coś grzebał i chyba nie wiedział co robi. napewno coś ma nie tak z elektryką. Nie działają postojówki tylnie np albo działa tylko długie światło i kilka innych rzeczy oczywiście żarówki wymieniałem. Ale to nie ważne oddam do elektryka. Grzebałem dzisiaj trochę przy nim i pod koniec dnia po kilku przejazdzkach 200-300m jak postawiłem go w garazu zauważyłem że z filtra powietrza leci benzyna, leci i leci i leci chyba do teraz. Podstawiłem kalnisterek bo nie wiem co się dzieje. Wiem że się zalał ale nie wiem co zrobić dalej. Czy zleci cały bak? I dlaczego tak sie dzieję. próbowałem go odpalić z kopa i z rozrusznika i nic. zobaczę co bedzie rano. Normalnie bym inny pojazd wziął na pych ale tu raczej odpada taka opcja. Kolejna sprawa to gdzie dostanę nie wiem jak to się nazywa "kopyto" do odpalania i czy części pasują od bassa i classa to to samo i jaki kupic akumulator? ile Ah 4,5,6,7? I najważniejsza sprawa skuter nie był nigdy zarejestrowany. Do rejestracji wystarczy świadectwo homologcji i umowa z poprzednim właścicielem? czy musi być faktura ze sklepu? bo tego nie posiadam. Dzięki i mam nadzieję że pisałem w miarę zrozumiale. :)
I apropo odblokowania i tuningów. Chyba już ktoś przy nim coś grzebał bo naprawde dość ładnie się zbiera chyba i leciałem nim już prawie 70km/h tyle latają? Aha i tak wstępnie oglądałem na allegro zestawy cylinderków 80ccm już nawet za 46zł można to założyć? nie eksploduje coś? :)
Nie na wszystko odpowiem ale tak na pierwszy glod: - router to marka rometa skierowana glownie do marketow. Nizsza cena, najprostsze warianty, roczna gwarancja (a nie 2) itd. - jezeli nie masz tarczy z przodu a chyba nie i kola 10 to niczym poza szczegolikami w wygladzie. - musi byc faktura ze sklepu + umowa miedzy Toba a sprzedajacym Ja mialem jeszcze oswiadczenie z reala, ze moze dystrybuowac skutery i tez mnie o nie poprosili przy rej. - czesci szukaj na allegro i w googlach, na 99% to to samo co bassa ale do classa 50 tez sa bo wlasnie sprawdzilem - z elektryka albo ktos grzebal albo zostal kiepsko zlozony - skoro jedzie 70 to mozliwe, ze albo nie mial fabrycznie albo poprzedni wlasciciel zdjal blolade. Jednakze w okresie docierania nie powinno sie jezdzic z takimi predkosciami - skoro masz 300km koniecznie wymien olej zgodnie z zaleceniami. Jezeli skuter jest jeszcze na gwarancji i chcesz ja podtrzymac pojedz na przeglad do serwisu (koszt okolo 150 zl) jesli nie kup litr oleju i wymien sam (tu koszt ok 40 zl). - dlaczego chcesz kupic aku do tak nowego skutera ?
Na tuningu i mechanice za dobrze sie nie znam wiec sie nie wypowiadam :)
Jeżeli chodzi o aku to ktoś chyba podmienił i jest jukiś mały już niedziałający.
Tarcze z przodu mam a koło 12.
Teraz najważniejsze bo aż mi się gorąco zrobiło. Czyli go nie zarejestruje? jak nie to nie wiem po co go kupiłem. Nie ma jakiegoś innego rozwiązania ? Mam jeszczę kartę gwarancyjną. Może spróbować się dowiedzieć gdzie był kupiony i starać się o duplikat faktury? Oczywiście pewnie są jeszcze inne rozwiązania nie zgodne z prawem więc o nich nie będę pisał:) Da się jakoś go zarejestrować? Myślałem że zaświadczenie o dopuszczeniu do ruchu(homologacja) i umowa wystarczy.
Aha i jeszcze jedno nie mogę znalezc z przodu kierunkowskazów. Czy to możliwe że ich nie ma?
Oj mogą być problemy z rejestracją... Pamiętaj kolego, że masz czas 7dni do odstąpienia od umowy kupna/sprzedaży. Dowiedz się czy jest możliwość jakimś cudem go zarejestrować (ja nie wiem, może w wydziale komunikacji Ci coś podpowiedzą), a jak nie to goń sprzedawce puki czas o zwrot kasy! Oczywiście nie będzie chciał z Tobą zapewne rozmawiać, to kieruj się od razu do odpowiednich władz, nie zwlekając ani trochę.
Aby zarejestrować pojazd nigdy nie rejestrowany, ale odkupiony od pierwszego właściciela, musisz posiadać: 1. Umowę kupna z pierwszym właścicielem, 2. Fakturę zakupu, 3. Świadectwo homologacji. Jeżeli poprzedni właściciel nie przekazał faktury, to on musi odebrać duplikat bo on kupił skuter.
A jeżeli poprzedni właściciel nie da rady załatwić faktury. Mogę coś innego zrobić? np. Sam prowadzę firmę i sam bym wystawił fakturę na poprzedniego właściciela? Albo przez jakiegoś handlarza? Wolałbym go nie oddawać bo kupiłem dość okazyjnie.
Potrzebny jest jeszcze numer SADu z odprawy celnej. A to się wstawia na fakturę. Przynajmniej na moją z reala wkleili ramkę i było podane miejsce odprawy, data i numer SADu.
Ponadto... nie wiem po co ale podczas rejestracji musiałem pokazać oświadczenie importera (Zipp Polska czy tam Toros Polska) dla sklepu Real o możliwości sprzedaży przez nich skuterów.
ehh coś czuje że się nie uda zarejestrować. Jutro jadę jeszcze zapytać się do znajomego podobno rejestrują tam wszystko bez niektórych dokumentów. Jak tam mi nic nie wymyślą to jadę oddać. Może mi ktoś powiedzieć czym się różni bassa od classa? Ja mam classa i z tego co widziałem to np mój ma koła 12" i np tarcze. Ale nigdzie nie mogę znalezc części do niego.
Jeżeli bede musiał go oddać to co sądzicie o tym: http://moto.allegro.pl/skuter-romet-727-eco-nowa-kolekcja-2012-kaskpoznan-i2397229136.html Albo o tym: http://moto.allegro.pl/skuter-romet-router-grande-lux-2012-kask-poznan-i2418770341.html Mam do wydania na nowy maksymalnie tak właśnie kolo 3200 wtedy wezme sobie raty. Na używke kolo 1500. Mogę prosić o jakąś radę?
Witam znalazłem rozwiązanie. Jak ktoś będzie miał kiedyś podobny problem z zarejestrowaniem to mogę pomóc. Jest kilka kosztów ale da się to załatwić. Oczywiście wszystko legalnie.
Zarejestrowałem ale nie tego:) Tamtego oddałem bo kupiłem go za 800 trzeba by było wsadzić w niego z 200 plus załatwianie żeby można go było zarejestrować 400 i robi się 1400 a nowe w markecie były za 1599:) Poprostu pojechałem i kupiłem nówke 717 za 3999 na racisze:) Dzisiaj już zrobiłem 102km i jeszcze troche zrobie:) Starałem się nie trzymac za długo na obrotach i robiłem przestanki żeby sie lepiej dotarł. Jutro rano czeka mnie podróż 42km do pracy i powrót. Coś czuję że pierwszy przegląd będzie już w czwartek:) Tak już myśle sobie o odblokowaniu. W serwisie chcą 230 zł za niby pełne odblokowanie i nie tracę gwarancji. Opłaca się? Tzn napewno się nie opłaca bo sam bym to pewnie zrobił za 50zł :)
No to ładnie zaszalałeś. Romety mają 2 lata gwarancji więc warto ją zachować a co za tym idzie odblokować w serwisie. Chyba, że jest to kwestia rozpięcia jakiegoś kabelka jak w niektórych skuterach.
też tego papierku nei dostałem, lecz gdy chciałem swój skuter zarejestrować, pani z wydziału komunikacji dzwoniła do firmy w której kupiłem skuter i oni wysłali to fakseb bez najmneijszych problemów.