Kilka pytań nowicjusza

Witam

Od kilku dni mam pod domem skuter Sym Jet EuroX. Od niedawna mieszkam kawałek od centrum i skuter będzie mi służył jako środek transportu. Do tej pory poruszałem się jedynie rowerem, ale jazda samochodem też nie jest mi obca (motoryzacja to moja pasja). Na skuterach nie znam się w ogóle, więc mam kilka pytań do znawców tematu:

1. Mój w/w skuter jest nowy. Ma niecałe 2 kilometry przebiegu. Silnik to dwusuw. Czy taki silnik wymaga dotarciaż Czy przez jakiś czas (jakiż) należy jeździć wolniej lub coś w tym stylu?

2. Na pierwszy raz zalałem benzynkę 95 i Mixol. Czy to prawidłowa konfiguracjaż Może są lepsze oleje do dwusuwów? I ile takiego oleju będzie skuter spalał?

3. Czy macie jakieś sposoby na jazdę ekonomiczną? Wiem, że silnik musi spalać paliwo, ale w samochodzie są sposoby na mniejsze spalanie (hamowanie silnikiem itd.) czy skuterem też można mniej palić?

4. Zainwestuję w dobry kask. Czy inwestować też w coś jeszcze? Rękawiczki czy coś?

5. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na ON automatycznie zapalają się światła. Tak ma być? Bo nie mogę znaleźć jak je wyłączyć.

Z góry dzięki za pomoc i sorka, jeśli na któreś pytanie była już odpowiedź.

  1. Tak wymaga dotarcia jak praktycznie każdy pojazd…
    A to ile ma się go docierać to kwestia jaki masz cylinder czy żeliwny czy aluminiowy…
    ale pewnie masz aluminiowy więc 300km w zupełności wystarczy

    2. Benzyna dobra ale olej koszmar … Zaopatrz się najlepiej w olej Full Syntetyc np.
    Castrol Racing 1 2T

    3. Tu praktycznie nie ma sposobów … wolniej jeździć i tyle :wink: poza tym to seryjny skuter
    bez jakiegokolwiek tuningu nie spali ci dużo… a bardzo mało

    4. W kask jak najbardziej zainwestuj najwięcej pieniędzy … lecz to nie musi być jakiś
    super extra a coś w przedziale 200-400zł
    W rękawiczki też zainwestuj bo na zimne pogody bez nich strasznie ci zmarzną ręce…

    5. Tak ma być, wszystko jest OK :wink: