Witam serdecznie !
Mam takie pytanie, ponieważ od 2 lat jeżdżę na 50 ccm i postanowiłem nieco ulepszyć swój skuter. Chodzi o zmiane cylindra, planowałem już ją od roku ale w końcu nadszedł czas no i pytania.
-Czy jeżeli będę wymieniał cylinder to muszę wymienić wał? Czytałem, że trzeba i, że nie trzeba. Więc jak w końcu z tym ?
-Czy po wymianie cylindra powinienem zmienić filtr na stożkowy?
-Czy powinienem zamienić rolki na cięższe ? Obecnie mam 4g
- Jaki olej stosować? Obecnie stosuję olej castrol power racing 2t
- no i w ogóle co powinenem wymienić również po zmianie cylindra
Chciałbym dodać, że w skuterze mam zmienione:
-Wydech laser pro x5
-Sprężyna centralna malossi ( chyba na czerwona juz nie pamiętam)
-Wariator ''sportowy'' od wm motor - tak wiem szajs,
-rolki 4 g
Chyba to wszystko, najbardziej mnie interesuje pytanie czy muszę wymienić Wał na wzmocniony, no i w ogóle co powinienem jeszcze zmienić.
Do wydania 400zł z robotą, więc pewnie 300 zł zostanie mi na części, cylinder kupuje zwykły za 120 zł. Jeżeli okaże się, że nie potrzeba wału to kupię jakiś za 180 zł cylinder.
aha i jakie mam dać wymiary cylindra? Keeway Ry 6 2011 r.
http://allegro.pl/cylinder-ceramiczny-80-cm3-nikasil-minarelli-a-c-i5077092880.html
ale w łożyska na wał bym zainwestował ten zestaw u góry to podróba airsala więc d*py nie urwie a wał wytrzymać powinien.
no ale cylinder ma swoją cene, 240 zł. Tak jak mówiłem mam do wydania tylko 300zł.
I do tego jeszcze wał i sprzęgło więc nie da rady. A sprzęgło i dzwon również muszę wymienić? A jak z tym wałem ? muszę go wymienić ?
Jak bym sobie robił to bym wymienił i wał i łożyska na nim,a widzę że wszystko ma byc tanie więc na ala sportowy garnek 70 do od żółtego kolegi z ciągdurasu którego musisz kupić głowicę bo stracisz na mocy wał seryjny powinien wystarczyć ale jak to dlugo pochodzi???????
zmienisz gar to warto wymienić łożyska i wał. Olej zostaw ten co masz.
A o reszcie wymian dowiesz sie podczas regulacji. Bardzo mozliwe że i rolki i sprężyna centralna i co najmniej dysza w gaźniku lub cały gaźnik jeżeli masz jakies małe 12mm. A w dalszej perspektywie zapewne wariator
Jak chcesz zakładać chiński cylek to szkoda pieniędzy na wał, a jak markowy cylek i zostawić orgyinalny wał to szkoda kasy na cylek. Ja polecam kupić: http://allegro.pl/cylinder-tlok-2t-70cc-keeway-zipp-cpi-jog-tune-ex-i5089239800.html
Do tego markowe łożyska z luzem c3: http://allegro.pl/lozyska-na-wal-walu-toxik-ntn-minarelli-aerox-bw-s-i5119585587.html
Powinno być wszystko ok., do tego cylka zakładasz głowicę od 50ccm.
Głowica 50 pasuje do każdego 70cm ale nie uzyskuje wtedy pełnej mocy.
Kargulec czy te łożyska na wał coś mi dadzą ? Wał stanie się przez to mocniejszy? Dlaczego mam to zamówić ?
jakby nic nie dawały to by nie było zalecenia ich wymieniać. łożyska podpierają wał i zapobiegają jego niepożądanym ruchom i odchyleniu go od osi pracy.
Z kolei też przyjmują na siebie impet energii zapłonu mieszanki..itd. Wiec jeżeli zaczna miec luz to wał zacznie sie tłuc. A zaczną miec luz jeżeli przyłożysz większa siłe z wydajniejszego cylindra
aha dzięki :) No ale takie jeszcze jedno pytanie, te łożyska na tym linku to do markowych skuterów , niestety mój markowy nie jest. Będą te łożyska pasowały do mojego ?
łożyska pasują nie do marki tylko do wymiaru
No a mógł by mi ktoś podać dobre łożyska na wał 10mm ? Takie do 100zł pasujące do keeway ry6
Prosze.
http://shop.mieloch.pl/lozyska-walu-i-uszczelniacze-top-racing-metal,pZ046925.bhtml
Wielkie dzięki :) Już zamawiam.
A mógł by mi ktoś też podać link do filtra stożkowego z dyszą? Ponieważ nie mam pojęcia jaki zamówić, i czy w ogóle filtr zamawiać
stożkowy ci nie potrzebny a dyszę to trzeba mieć jakie fi gwintu [4,5,6,]
No dobra czyli z filtra i dyszy nie kupować ? Już cylinder i łożyska zamówione więc pewnie w sobote będzie trzeba wszystko robić tylko zależy kiedy przyjdzie