Cześć.
Jestem nowy na forum. Piszę, ponieważ mam następujący problem :
otóż cieknie mi paliwo z łączenia filtra z gaźnikiem oraz z filtra powietrza.. Dodam , że wymieniłem kranik paliwa (nic to nie dało) .
Myślę , że problem może tkwić w pływaku gaźnika. Próbowałem ten pływak niejednokrotnie dobrze zrobić , ale albo zaczyna ciec benzyna (gdy skuter postoi przynajmniej 2 godziny) i skuter dobrze jeździ albo nie cieknie w ogóle benzyna , ale skuter się dławi podczas jazdy a nawet gaśnie i jest problem go odpalić... Nie wiem co robić .. Pozostaje mi kupić nowy gaźnik ? jak tak to jaki ?
Drugi problem to dziwny dźwięk (bardzo nieprzyjemny) wychodzący z tłumika, ale tylko gdy gaz trzymam w takiej pozycji , że jadę 25-35 km/h, aha, i ten dźwięk jest tylko na ciepłym silniku - im cieplejszy silnik tym głośniejszy ten dźwięk. Mogę nagrać filmiik lub dyktafonem.. Dodam , że mam (chyba) tecnigas next-r . Ostatnio też tłumik jest mokry od paliwa. Może to być wina tego , iż wata się przepaliła ?
Proszę o odpowiedzi i przepraszam za rozpisanie się :)
DODAM, ŻE PRZED ZACZĘCIEM GRZEBANIA W GAŹNIKU SKUTER PALIŁ 3,8 l/100 (najczęściej jeździłem w 2 osoby - 120 kg) , a teraz spalanie to około 5 litrów :(. Wyciek benzyny może trochę na to wpływa , ale wątpię , że aż tak. Nie ruszałem iglicy
Za duzo paliwa z gaznika podaje, zalewa go i nie przepala. Ito niekoniecznie koniec niespodzianek
Na początek kup zestaw naprawczy gaźnika. Pływaka za bardzo nie ma jak naprawiać, a że zestaw naprawczy to kosz ok 20,- to nie ma sensu bawić się w to, tylko wymienić. Dźwięk z tłumika może pochodzić od nadmiaru paliwa z gaźnika, które z powodu nadmiaru spala się w wydechu. Ewentualnie, rzeczywiście jakieś wygłuszenie się posypało i pod wpływem wibracji tłucze w środku.
No dobra. Poszukalem na telefonie i chyba to jest odpowiednie, ponieważ ma dużo części w zestawie i jest nawet tanio :) :
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-gaznika-skuter-2t-keeway-cpi-i4239888721.html
Jutro zamówię pod wieczór. Przyjdzie może do piątku :).
Chyba, że gdzieś znajdę lepszy zestaw... ?
Wombat napisał:
Za duzo paliwa z gaznika podaje, zalewa go i nie przepala. Ito niekoniecznie koniec niespodzianek
Co masz na myśli? Bo jak pływak dam tak żeby szybko zamykał dopływ paliwa to wtedy przez cala noc ani kropelka benzyny nie kapnie, ale jak jade to skuter dostaje za malo paliwa i się dusi... A teraz mam tak ustawione , ze skuter dobrze jeździ , ale pali 5 litrów i zaczyna z niego kapac po 2 godzinach postoju.. Myślę , że przez 2 godziny zbiera sięt benzyna ggdzieś, a potem nie ma gdzie się zbierać i zaczyna kąpać z filtra i gaźnika;)
Dodam , że skuter ma 14150 km przebieg . kupiłem go jak miał połowę z tego. Poza tym było 7 właścicieli przede mną, więc... Juz może umiera xd
zestaw naprawczy albo wymiana gaźnika jest dobrym pomysłem na poczatek
Mam jeszcze pytanko.
1. Iglicę dać na który ząbek? Teraz mam na środkowym albo drugim od dołu... Dzisiaj kolo 13 będę to robił :)).
2. Mam założony tłumik tecnigas, co prawda jest przyspawane do niego kolanko (tłumik był na cylinder "leżący") do tego mam rolki 4 gram. Jedzie mi tylko 55 km/h. Blokad nie mam żadnych- tak mi się przynajmniej wydaje. No tylko na module. I cóż mogę zrobić , żeby on jechał szybciej?
Po wymienieniu rolek z 4,5 g na 4 g polepszyło się trochę przyspieszenie i jechał trochę szybciej , bo 57-58. Przejechalem na tych rolkach może 700 km i jedzie teraz54-55. Prędkość spadła trochę albo przez zużycie rolek albo przez te problemy z cieknacym paliwem..