Kasowanie kontrolki silnika w Satelis 125

Witam, mam Satelis’a 125. 2010r. Skuter śmiga jak należy. Ostatnio zrobiło się 2 dni ciepło i stwierdziłem ze odpalę go po sezonie zimowym. Okazało się ze akumulator jest rozładowany, nie miałem czasu na lądowanie i kupiłem po prostu nowy. Po zabawie w zalewanie nowego akumulatora kwasem, zainstalowałem go w jednośladzie. Przy pierwszej próbie odpalenia silnik uruchomił się i pracował jak należy. Zaniepokoiła mnie tylko jedna rzecz, świeciła się w sposób ciągły kontrolka silnika.
I tu moje pytanie, z jakiego powodu się ona swieci?
I jak można skasować ten błąd?

Z góry dziękuje za konstruktywne odpowiedzi.

Pozdrawiam
Paweł.

było. użyj szukajki.

Hej. Niestety tego tematu nie ma. A przynajmniej nie o tym jak skasować błąd w którym chęci engine swieci się na stałe i nie pokazuje żadnego kodu błędu jak chce się go wymrugac.

Może jesteś w stanie podać mi link gdzie znajduje się odpowiedz na moje pytanie?

Pozdrawiam
Paweł

odepnij mu jakiś czujnik i zobacz czy wtedy to świecenie nie “wzbogaci się” o numer błędu dotyczący tego wypiętego czujnika.
Jeżeli ECU nie zarejestruje tego odpietego czujnika to prawdopodobnie oznacza to że walnięte jest ECU.
Akumulator masz 100% naładowany? Odepnij, oczyść klemy. Podepnij znowu, pewnym i szybkim ruchem.
Czasem się zdarza tak że podczas podpinania akumulatora i gmeraniu klemą przeskoczy iskra i ECU zarejestruje jakiś “nieustalony stan” w pamięci - taki bład którego sam nie umie zinterpretować, zafałszowana wartość. Wtedy bezczelne rozpięcie elektryki i poczekanie chwilę pomaga. Podpinasz zasilanie, robi diagnostykę i uznaje że po sprawie.

Witam.
Zrobiłem dokładnie tak jak pisałeś.
Po odcięciu czujników nie zmieniła się sytuacja z wymrygiwaniem. Ciagle kontrolka się świeciła w sposób ciągły.
Odkręciłem klemę do akumulatora poczekałem chwile i załączyłem szybkim ruchem. - brak reakcji.
Co jeszcze dzisiaj zauważyłem jak jechałem do pracy, to to ze po nagrzaniu skuterek stracił tz kopa. Bardzo powoli rozpedza się z 40 do 90. Po ostygnięciu wszystko wraca do normy.
Co to może być?

sonda lambda, czujnik temperatury silnika lub powietrza…itd
podjedź gdzieś gdzie mają sprzet do diagnozowania peugeotów. skoro ecu coś zapala i jest źle z osiągami a silnik pracuje to jednak nie zdechło wszystko do końca i zapewne coś sie da z tego komputera uzyskać. nie znam puga organoleptycznie ale wniosek taki że albo ty coś robisz źle żeby uzyskac kody albo ten model wymaga jakiegoś osprzetu do diagnostyki

Witam. Problem rozwiązany. Podpiąłem dzisiaj skuter do kompa, pokazało 3 błędy jak to określił mechanik „ nie aktywne” skasował je i kontrolka efi zgasła. Dodatkowo w temacie słabego przyspieszenia pi nagrzaniu, to przyczyna prozaiczna, było zalane oleju ponad stan. Po upuszczeniu oleju do prawidłowego stano skuter śmiga aż miło.
Koszt wizyty w warsztacie to 200 zł.

Pozdrawiam