Junak Vintage - kufer na tył

Witam!
Jak w tytule - szukam kuferka na tył. Chciałbym aby stylistycznie pasował do skutera Junak Vintage (beżowy). Wiadomo że jest to skuter w stylu retro więc zwykły klasyczny kufer do sportowego skutera nie będzie pasował, dlatego szukam czegoś wyjątkowego (z możliwie przystępną ceną).

kiedyś kymco robiło model like w wersji beżowej i był dołączany kufer właśnie w tym kolorze. Ostatecznie pozostaje Vespa ale tu o przystępnej cenie można raczej zapomnieć

albo zwykły w miare obły kufer + lakiernik.. albo 2 godziny z podkładem i śparjem - kolor i chrom w śparju. Będzie retro

Niestety nic co by rzuciło na kolana jeśli chodzi o Kymco, a co do Vespy to hmmm...wiele odpowiednich opcji, ale wartość kufra na poziomie 1/4 lub więcej wartości skutera to przesada.

Wombat napisał:

albo zwykły w miare obły kufer + lakiernik.. albo 2 godziny z podkładem i śparjem - kolor i chrom w śparju. Będzie retro

Jest to jakaś alternatywa w drodze ostateczności

sa i inne
http://www.ebay.com/itm/RETRO-ROLLER-TOPCASE-KOFFER-GEPACK-TRAGER-40-L-BRAUN-MOTORRAD-EDEL-AUF-LAGER-NEU-/131489539618?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item1e9d632622

http://www.ebay.com/itm/RETRO-ROLLER-TOPCASE-KOFFER-GEPACK-TRAGER-40-L-BRAUN-WEISS-SCHWARZ-AUF-LAGER-NEU-/131489539617?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item1e9d632621

http://www.ebay.com/itm/RETRO-ROLLER-TOPCASE-KOFFER-GEPACK-TRAGER-40-L-BRAUN-WEISS-SCHWARZ-AUF-LAGER-NEU-/131489539617?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item1e9d632621

http://www.ebay.com/itm/Top-Case-90992-KXM-GRAND-RETRO-SCHWARZ-Volumen-26-L-/311221218225?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item48763aebb1

brązy:
http://www.ebay.com/itm/Scooter-Rear-Trunk-Large-Tail-Luggage-Box-Top-Case-Universal-/221745724704?hash=item33a1133d20&vxp=mtr

inne
http://www.ebay.com/itm/New-B04-Hard-Scooter-Motorcycle-Luggage-Trunk-Top-Case-Storage-Box-Dark-Blue-/381149253931?hash=item58be44112b&vxp=mtr

soft italia
http://www.ebay.com/itm/Soft-Italia-Topcase-35L-Black-for-Genuine-Buddy-Vespa-Scooters-/291148750399?hash=item43c9d15e3f&vxp=mtr

a tu prawie mercedes :
http://www.ebay.com/itm/Universal-Black-Motorcycle-Scooter-Touring-Hard-Trunk-Top-Case-with-Tail-Light-f-/321348538040?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4ad1dd8eb8

Świetnie że ktoś poruszył ten wątek.
Ja też mam z tym problem. Szukam kuferka, ale nie wiem też jak go zamontować. Czy płyta która jest w zestawie wystarczy czy trzeba zrobić jakiś dodatkowy stelaż? Płyta monolock czy monokey?
Dziękuje za wszelkie odpowiedzi

PS. Dodam tylko że na ósmym zdjęciu na stronie Junaka można znaleźć jak wygląda 'bagażnik' w tym modelu.

Wiesz co... taka płyta w zasadzie wystarczy ALE to zależy ile chcesz tam wozić.
płyta z kufrem wytrzyma - samo połączenie płyta z kufrem jest na ogoł certyfikowane do 120km/h. Natomiast niekoniecznie wytrzyma konstrukcja ramy do której punkty podparcia kufra są mocowane.
U mnie niby jest do 4kg a potrafiłem naładować i 6kg w 50L kufer (2 spore notebooki z zasilaczami) i jeszcze nic nie pękło ani się nie urwało ale po 2 latach i 3500km odczuwalnie kufer z płytą nie jest już tak "sztywno".
Myśle że punkt mocowania stelaża pod kufer ten bliżej kanapy jest ok ale to podparcie na końcu skutera zapewne jest na jakiś płaskowniku czy innym profilu dospawanym do damy i wysuniętym - i to albo zaczęło pracować albo gdzieś zaczyna pękać.
Pewnie jakbym miał 30L kuferek albo w tego nie ładował ile wlezie bez zwracania uwagi na wage tego co pakuje to by tak nie było.

Wombat, tylko u Ciebie jest inaczej bo Ty już w standardzie w skuterze miałeś stelaż (tak się domyślam patrząc na stronę junaka i to co masz).
W modelu Vintage nie ma żadnej płyty. Niby jest coś na kształt relingu, który jest nazwany tylnym bagażnikiem w instrukcji i ma ładowność do 5kg, ale problem w tym że ma tylko dwa otwory, a nie 4 jak w każdym stelażu. Tutaj pojawia się pytanie czy to wystarczy?

na lekki wystarczy. płyta kufra nie musi być przelotowo przez ten stelaż. Natomiast nieciekawie (ze względów praktycznych) wygląda jego pochylenie na błotnik.
Ja bym zrobił rzeźbe w postaci adaptera "wypłaszczającego" ten jęzor nad błotnikiem do poziomu. Albo kupił drugi taki reling i kazał spawaczowi przerobić.
Te 5kg to szału nie ma bo to mogą być 5kg nacisku na reling (statycznie) .. ale on jest krótki. A jak go przedłużysz to bedzie siła razy ramię (przedłużenie) i zacznie sie urywać pod ciężarem samego kiedy siły wzrosną..np na dziurach. Trzeba by zobaczyć jak to pod spodem wygląda i czy jest do czego łapać taki wydumek pod kufer

Właśnie, najprawdopodobniej przy mocowaniu w jednym rzędzie (dwie śruby) w przypadku dziur zacznie się to wszystko psuć - tego się obawiałam i tylko potwierdziłeś moje przekonania, chociaż przez chwile była nadzieja :)
Czyli podsumowując najlepiej by było zrobić na zamówienie taki reling jak jest, tylko metalowy z płytą nad błotnikiem. Zgadza się?
Ile takie coś może kosztować? Reling na wymiar i dziwnych kształtach.

płyta pod kufer może być też zamocowana nie przez reling/blache ale jak obejma - to jest dość modyfikowalne.
Mnie bardziej martwi nie to podparcie przy kanapie (tam sa pewnie śruby M8) tylko to nad lampą - najbardziej wysunięte. Weźmie na siebie większość wstrząsów i ciężaru. Pytanie na czym sie to opiera. Bo jak na jakiejś blaszce to stanowczo za słabe to jest

W tym zagłębieniu pomiędzy gwintami jest śruba wkręcona do skutera - najprawdopodobniej tylko do obudowy. Sam reling z kolei jest z jakiegoś stopu - ciężko ocenić, ale na pewno nie jest to zwykły plastik.
Myślę że trzebaby zrobić stelaż pod kufer na zasadzie blachy z kilkoma otworami - niestety to raczej we własnym zakresie bo Junak nie ma w ofercie nic takiego. Za to w instrukcji jest napisane że jest to tylny bagażnik i ma obciążenie 5kg. Wychodzi na to że wystarczy zrobić jakąś podkładke pod kufer na zasadzie blachy z dziurami i już można montować skuter.

A co do obciążenia to raczej nie trzeba się obawiać bo sam reling jest mocno przymocowany, a mase kufra z zawartością przejmie dodatkowy stelaż i ewentualnie tylko on ucierpi.

Witam serdecznie,
Mam na imię Piotr i jestem z Wrocławia. Chciałbym zapytać się o Waszą opinię dot. właśnie Junaka Vintage 125, gdyż podoba mi się on strasznie i noszę się z zamiarem jego zakupu. Niestety cena nowego ...hymm , będzie ze dwie moje wypłaty, stąd przed zakupem powiedźcie mi jak się on sprawuje, a w szczególności :
1. jakie ma wady, co się lubi zepsuć, na co zwrócić uwagę
2. jak wychodzi spalania w mieście/trasa,
3. jakie ma faktyczne osiągi (a nie fabryczne),
4. czy oryginalny tłumik jest cichy, czy typowa pierdziawka

Jest to moje pierwsze podejście do skutera, wcześniej śmigałem trochę na motocyklach 250.

Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi.

Pozdrawiam