Cześć,
mój Junak Vintage 4t 125 wtrysk, nie chce zapalić, nie ma iskry. Jedyne co mi przychodzi do głowy to zepsuty moduł/cewka. Jeszcze myślałem, że może być problemem z iskrownikiem, poprawcie mnie jeśli się mylę. Przestał jeździć gdy go zlało, a potem mróz. Niestety po przeniesieniu go do temp pokojowej już nie chce odpalić. Paliwo podaje do wtrysku, aku i rozrusznik dobrze działają. Macie jeszcze jakieś pomysły? Czy to problem z modułem/cewką? Niestety nie mogę znaleźć na allegro dokładnie taki jaki mam zamontowany.
cewka, sterownik wtrysku. skoro nie masz na podmianke odstaw go do serwisu co powinien dysponowac takimi elementami.
Mierzyć cewki nie ma co - chyba że ma na boku opisane rezystancje - to sobie z nimi porównasz.
Akumulator odłączyłęś - tak żeby sie to wszystko poresetowało?
Tak, aku odłączone. Jeszcze przed tym jak przestał palić, to zapalił raz, ale za bardzo nie chciał wchodzić na obroty i świeciła się żółta/pomarańczowa dioda check engine, może jakieś zwarcie? Coś się przepaliło?
jeżeli świeciło sie chceck engine (od tego trzeba było zacząć) to znaczy że sterownik wtrysku wyłapał jakis błąd.
Jaki błąd i jak krytyczny to dowiesz sie odczytując kod błędu ze sterownika. Czasem sie da wprost z deski (po jakiejś magicznej procedurze typu przekrec kluczyk 2x trzymają gaz odkręcony do oporu…itd) a czasem bez skanera do konkretnego typu wtrysku nic nie zdziałasz. Nie wiem co tam siedzi to ci więcej nie pomogę.
A ta kontrolka zapala sie cały czas czy już teraz nie a mimo to nie pali?
Bo jest możliwość że po zalaniu sam steronik łapał jakiś błąd typu zwarcie czy coś ale go to zwarcie w końcu wykończyło i teraz już nic nie pokazuje i nie diagnozuje bo padł na amen.
Dalej świeci, z tego co pamiętam to wtedy przy dodaniu gazu kontrolka znikała, a przy puszczeniu znów się zapalała.
odczytanie kodu błędu to podstawa.
jakbyś wygrzebał jaki masz sterownik wtrysku to by można szukać dalej.
Nie umie odczytac, gdzieś znalazłem że w junakach się robi kluczykiem on-off-on-off-on, ale nie działa.
Taki mam sterownik
https://drive.google.com/file/d/14cQNDHpp5-Sso9fUyVJ8nkE6dmPh9eTt/view?usp=drivesdk
ma jakieś 5 lapeczek to może cos wymigują?
ale wg mnie po lewej na dole zdjęcia jest zakryte gniazdko diagnostyczne do podłaczenia interfejsu diagnostycznego - są takie przelotki na bluetooth nawet że mozesz sobie czytać dane z tego ecu ROJO. Tylko że to 60 funtów kosztuje.
A nie wie czy sam sterownik można jakoś zmusić do wymigania kodów błędu bez osprzetu
Tak, 4 świeci na zielono, 5 na żółto, reszta nie swieci. Ale nic nie mogę znaleźć co to znaczy.
https://drive.google.com/file/d/1tiJy9B8IrvWSjX0JRv44ev2XtvR1s4zZ/view?usp=drivesdk
Tak, Zgadza się:
https://drive.google.com/file/d/1vtKZOYSvmQmFfALz3BVk66UDFR92X4Fm/view?usp=drivesdk
ok. rozumiem że to jest takie ECU od razu na obudowie przepustnicy?
dogrzebałem sie tylko że to jest FI Euro 4 stosowany w masie chińczyków system ale zero instrukcji od tego - albo źle szukam
brawo ty!
wygląda na to że to jest to.
Czyli 4 to problemy z sondą lambda a 5 to kłopot z zasilaniem przez stacyjke (Electric Door Lock) lub walnięte ECU
zacznij od resetu z 1 strony:
przepustnica na maxa, przekręc kluczyk w pozycje ON, trzymaj tak przepustnice 10 sekund, pusc gaz i wyłacz stacyjke
Żółte znikło, 4 dalej świeci, 2 miga w momencie takiego cykania z okolic baku:
https://drive.google.com/file/d/1bp-2fv3eMIDbarnLyhExUXd_eyh0LyNB/view?usp=drivesdk
no to 2 to jest sterowanie wtryskiwaczem - padniety wtrysk, zwarcie w instalacji, luźna wtyczka… itd tojuż dla komputera poważny problem
duo róznych dziwnych masz tych błędów - na 100% nie stoi gdzieś jeszcze wilgoć? Nie wskazują usterki tylko szereg usterek - a to jest dziwne że tam sie wszystko psuje na raz. Albo w ECU stoi woda albo to ECU oszalało.
Wyciągnięcie wtyczki z wtrysku, 2 przestaje migać, przewody od ecu do wtrysku są ok, nie ma zwarcia. Jak sprawdziłem piny we wtrysku to jest między nimi przewodzenie, ale chyba tak powinno być? Ecu jest suche, nawet w miare czyste.
Hej, dzięki za odpowiedzi, zamówiłem nowa cewke ale nie pomogło. Wygląda jakby wtrysk nie lał paliwa, jest sucho. Sprawdziłem go na zasilaczu i wygląda, że działa. Kable do wtrysku tez daja napiecie, obydwa (pialy i czerwony) po 12-13v. Kontrolki błędu znikają jak troche przepustnice otworze. Masz moze jakis pomysł?
może TPS własnie (czujnik położenia przepustnicy)… ale to masz niestety w jednym urządzeniu. To by trzeba podmienić. Albo rozkładać (co może być cieżkie) i czyścić ścieżki od TPS-a (to w sumie zwykły potencjometr) bo może sie od tej wilgoci sniedzą/patyną czy innymi tlenkami pokryły
Znalazłem na innym forum:
"Do wtryskiwacza dochodzą dwa przewody:
- zasilanie
- sterujący
Przy wtryskiwaczach sterowanych masą (99% przypadków) na zasilającym jest +12V, a na sterującym jest +12V zwierane do masy tylko na czas otwarcia wtrysku"
Wiec by sie zgadzało, natomiast jak testowalem go manualnie na zasilaczu to jeden przewod dawalem mase.
Troche nie jestem pewny czy przepustnica ma takie znaczenie, oczywiscie błąd znika, ale przeciez “bez gazu” tez powinien lać paliwo.