Pomocy, zakupiłem Junaka, niedługo jadę po niego do salonu, czy jeśli będę jechał na trójce, i przyhamuję to jak wrzucić dwójkę? Nie mam o tym bladego pojęcia.
sprzęgło i wciskasz dźwignię w dół...
W tym Junaku jest o tyle nie typowo że wszystkie biegu wchodzą do dołu. Obejrzyj test skuterowo.com tam masz wszystkie powiedziane. Normalnie to jest tak że jedynka do dołu, a reszta do góry, a tu żeby wyższy bieg to dźwignia do dołu, a niższy to do góry...
Biegi w Junaku są tak : N-1-2-3-4-N wszystkie w dół.
A mogę się dowiedzieć, przy jakiej prędkości (ew. obrotach) zmieniać biegi? :D
Zależy czy chcesz jechać ekonomicznie, ja jak czasem jadę Junakiem kolegi to cisne do oporu i wrzucam dalej, żeby jechać dynamicznie.. :)
A Jak chcesz jechać w miarę ekonomicznie to tak 5-6k już zmieniaj :P
6-6,5 to takie optymalne dla tego silnika, aby jeździć tak, żebu puszki na Ciebie nie trąbiły :)
Mam pytanie, jeżdżę już tym Junakiem, ale ma on na biegu jałowym ok. 3 tys. obrotów. Czy takie powinny być?
Giroud napisał:
Mam pytanie, jeżdżę już tym Junakiem, ale ma on na biegu jałowym ok. 3 tys. obrotów. Czy takie powinny być?
1500 - 1800 obr/min
A jak mozna je zmniejszyc?
Każdy gaźnik ma śrubki do regulacji, w tym jedną do regulacji obrotów - wystarczy ją wykręcić odrobinę a obroty spadną.
ustaw na około 1500 a nawet niektórzy mniej dają. Ja mam 1500