Siemka, w styczniu kupiłem motocykl Junaka Racera 125. Niestety wtedy nie wiedziałem, że dużo osób zgłasza problem w postaci gaśnięcia na wolnych obrotach (podobno wada fabryczna). Moto ma moc, fajnie się zbiera lecz na biegu jałowym gdy odpuszczę manetkę obroty normalnie spadają do 2tyś, sekundę się utrzymują po czym spadają niżej do 1,5tyś gdzie silnik pracuje na granicy zgaśnięcia kończywszy często na właśnie zgaśnięciu. Gdy dodaje lekko gazu np żeby utrzymać obroty 4tyś to falują w cały świat. Sprawdziłem wszystko. Luzy zaworowe, idealnie ustawione, wszystkie wężyki paliwowe, odmy itp też miód malina. Szczelność układu dolotowego z filtrem powietrza, też wszystko cacy, wymieniłem świece, filtr paliwa, przeczyściłem przepustnicę, jak i silniczek krokowy. Cewka sprawdzona, regulator napięcia ponoć ma nowy. Nadal takie same objawy. Gdy czyściłem silniczek krokowy stwierdziłem że zobaczę czy działa. Podłączyłem kostkę, przekręciłem stacyjkę i teoretycznie działa, zawór się chowa itp. Sprawdziłem również napięcie na kostce i też w normie. Postanowiłem jeszcze odłączyć krokowca i odpalić silnik. Oczywiście wywaliło check engine ale… właśnie tu jest ciekawa rzecz. Praca silnika nie zmieniła się wgl. Silnik pracuje na odpiętym krokowcu tak samo jak na podpiętym. Wiec stawiam na niego ale chciałem poznać waszą diagnozę.
Również zastanawiałem się czy nie wpakować tam zamiast wtrysk gaźnika, bardziej bym to wolał bo nie jest tak skomplikowany jak wtrysk no i mniej kosztowny. Te silniki wychodziły w 2 wersjach lecz junak tylko na wtrysku, i gaźnik tam pasuje bez problemu. Gorzej jak z modułem zapłonowym by było. Bo iskrę by dawało w dobrym momencie dzięki czujnikowi położenia wału. Ale nw czy ten pomysł z gaźnikiem by wypalił czy lepiej bawić sie w ten wtrysk.
Jestem w kropce bo sezon za niedługo się zaczyna a ja mam niesprawne moto
Mam podobny problem w Junaku RZ. Silnik i wtrysk ten sam co w Junaku Racer. U mnie sam problem gaśnięcia występuje gdy silnik jest całkiem zimny i gdy jest niedogrzany. Po przejechaniu ok4…5 kilometrów problem niemal całkiem znika. Czasem tylko się zdarzy że zgaśnie na ciepłym ale rzadko. Jak jest niedogrzany to w okolicy 5tys. obrotów silnik ma zamuła. Serwis twierdzi że lepiej nie grzebać bo to wtrysk, że tam się nic nie reguluje. Motocykl jest ledwo co dotarty ma przejechane 1300km.
Sam fakt że te chińskie silniki mają wadę nie jest tak przerażający… jak to że, nie wiadomo do kogo się z tym udać. Ja czekam do drugiego serwisu i będę naciskał by tą wadę usunęli. Bo przecież gwarancja dwa lata jest i mam nadzieje że sam importer też stanie na wysokości zadania.
Przy pierwszym serwisie zapewniali że się musi dotrzeć silnik i wtrysk. Nie do końca w to wierzyłem ale postanowiłem zaczekać. To raczej było takie zbycie. Udało się mi dotrzeć do kilku posiadaczy moto z tym silnikiem na wtrysku i nie w każdym egzemplarzu ta wada występuje.
Witam.mam junaka Racer-a 125 tez mam problem z gasnieciem na wolnych obrotach oprocz tego czasem wyskakują obroty na wolnych do 3.5 tys i utrzymują sie przez pare minut ciekawe czym to jest spowodowane dodam ze trafilem chyba na felerny model bo ma problem tez z ladowaniem akumulatora ten typ motocykla tak chyba ma juz bo wiekszosc użytkowników motocykla z tym silnikiem boryka sie z takim wlasnie problemem. Zrobilem nim 1100 km. Zobaczymy co powiedza mi a serwisie przy 1500 km jak zgłoszę im te usterki. Duzo osob ma ten problem ale niestety nikt nie moze znalezc rozwiazania
Witam. Mi udało się w moim RZ 125 usunąć obie usterki o których piszesz Ziecina18. Za braki w ładowaniu odpowiedzialny był wadliwy bezpiecznik ładowania AKU. To typowa wada modeli z tej serii.W środku nie zawsze łączy. Po prostu go wymień.
A za złe obroty odpowiedzialny był wadliwy wtrysk MIKUNI. Wymienili mi na serwisie na wtrysk Yeson. Tylko że motocykl cały musieli wysłać do Almotu bo sami serwis-sprzedawca nie był w stanie tego wymienić.
Ale teraz obroty są ok. Czyli Almot staną na wysokości zadania.
Demontujac siedzenie mam kabel czerwony z jednym bezpiecznikiem wlozonym w gniazdo a drugi jest w zapasie i o ten kabel chodzi aduski1988? I ile czekałeś na motocykl po oddaniu na gwarancję?
Ciekawe czy moj motlcykl tez pojdzie na serwis do Almot-u czy w serwisie tam gdzie go kupilem akurat go wymienia. Ale pewnie bedzie tak jak z Twoim junakiem RZ 125 aduski1988
Tak ten czerwony kabel pod siedzeniem i spróbuj wymienić ten bezpiecznik. Ja na mojego RZ-a czekałem w sumie 2 tygodnie ale w tym czekałem 3 dni na transport w skrzyni.
Aha dzieki za informacje. Bede mial czas po pracy to sprobuje wymienic bezpiecznik i sprawdzic czy to pomoże bo jezeli nie to beda musieli cewke pewnie wymienić. A co do czasu oczekiwania to lepiej poczekac te dwa tygodnie i miec wszystko sprawne tak jak wcześniej niz robic cos na wlasna reke a pozniej miec problemy bo gwarancja juz nie będzie obowiązywać przez majsterkowanie. Dzieki za pomoc asuski1988
Braku ładowania nie można zbagatelizować. Możesz po prostu gdzieś stanąć a poza tym możesz uszkodzić akumulator. Jak dojdzie do głębokiego rozładowania to po prostu padnie.
Ja kupując motocykl z chin z tego typu usterkami się pogodziłem. Niestety ale niska cena bierze się z niskiej jakości. Ale mimo wszystko ja jestem z mojego RZ-a zadowolony.
Masz racje odnosnie tego głębokiego rozładowania akumulatora a poza tym to jest tez irytujące. Podjeżdżasz na pewniaka na cpn tankujesz paliwo wsiadasz chcesz odpalic a tu rozrusznik nie zakręci nawet dosc ze to jest irytujące to jeszcze troche wstyd. Wsiadasz i z kopki odpalasz hehe ale tak jak piszesz aduski1988 tez jestem zadowolony ze swojego Racer-a pomimo jego wad
Sprawdzilem gniazdo bezpiecznika i jest wszystko w porządku, U mnie aduski1988 bedzie cewka raczej do wymiany bo sprawdzałem miernikiem napięcie i daje tylko od 10,4 V a czasami 10,8 wiec to na moje oko chyba malo jest bo ładowanie powinno miec chyba od 11,8 i wyzej
Z tego co wyczytałem to:napięcie ładowania w zakresie średnich obrotów silnika nie powinno być mniejsze niż 13,8 V i większe niż 14,6V.wiec raczej na pewno bede mial cewke do wymiany
Tak też mi się wydaje. Jak ci pokazuje poniżej 12v prądu stałego to na pewno masz uwalone ładowanie. Tylko nasunęło się mi pytanie czy cewka czy regulator?
Wydaje mi sie ze regulator padl bo gdyby cewka byla zepsuta to by w ogole napięcia nie dawało bo tam jest jedna odpowiedzialna za napięcie ktore idzie na świecie a inna za prawidłowe ładowanie więc obstawiam regulator