Junak 903 - redukcja biegów.

Witam
Posiadam junaka 903, ale mniejsza z tym, chciałem zapytać, czy mogę zredukować kilka biegów na raz.
Na przykład, czy dojeżdzając do zakrętu mogę wcisnąć sprzęgło i zredukować z 4 do 2 i puścić?
Wiem że to technicznie możliwe, ale czy nic nie dzieje się ze skrzynią?

Możesz śmiało redukować, tylko prędkość nie może być zbyt duża, pilnuj obrotów i będzie OK.

Jeśli redukujesz z prędkości,przy której redukujesz zazwyczaj z 3 na 2 to nic się nie stanie :) Ja w swoim 901 rs redukowałem już tak i nic się nie stało podczas takiej zmiany.

kacper1231 napisał:
...czy dojeżdzając do zakrętu mogę wcisnąć sprzęgło i zredukować z 4 do 2 i puścić?
Wiem że to technicznie możliwe, ale czy nic nie dzieje się ze skrzynią?

To zależy jaką masz prędkość na 4-ce. Jeśli maksymalną, to nie próbował bym zmieniać nawet na '3'. Dobrą metodą jest sprawdzić sobie w jakim zakresie prędkości jeździsz na danym biegu. Jeśli powiedzmy '2' to zakres 10...30km/h max. (tylko teoretycznie!), to zwalniając na 4-ce a mając więcej niż max dla dwójki, nie włączaj jej bo możesz posypać tryby. Nawet to że masz wciśnięte sprzęgło (mając włączone '4' i szybkość powyżej maksymalnej dla '2'), nie znaczy że tryby 2-jki nie zaczną się kręcić z obrotami nie przeznaczonymi dla niej.
Zwalniaj z 4-rki, jak zejdziesz do zakresu szybkości odpowiedniego dla '3' - zredukuj na '3'. Dopiero jak zejdziesz do szybkości akceptowalnej dla '2', wówczas zredukuj na 2-jkę. Ale nie nastawiaj się, że jak dla 2-jki max to 30km/h, to przy tych 30km/h już wrzucasz 2-jkę (bo wsadzisz ją na jej maksymalne obroty). Ze zmianą biegów się nie śpiesz, bo nic Ci to nie da że zrzucisz o dwa bieg wcześniej nie mogąc na nim jechać, za to możesz rozsypać skrzynię - a na pewno na dobre jej to nie wyjdzie.

Poczytaj troche o międzygazie. Może ci sie przydać :)