Junak 903 Czyli podróba cbr 125rr

Będę wrzucał tu aktualne foty swojej maszynki, na początku myślałem że to był zły pomysł kupowania junaka, ale to zmieniło się z czasem.
Na początku był problem ze zmianą biegów, ale doszedłem do tego stopniowo, chociaż czasami przy ruszaniu z 1 czesto wskakuje luz.
Silnik jest nowy 125, ciągnie całkiem zgrabnie chociaż na seryjnej 50tce i mojej wadze było marnie. 903 najwiekszą wadą dla mnie była wibrująca kierownica i owiewki, problem został zniwelowany cześciowo, jest w planach założenie gumowo metalowych podkładek pod silnik i dodatkowe usztywnienie silnika ( przyspawanie jakieś wspornika z tymi podkładkami ).
Aktualnie junak stoi rozmontowany, gdyż najwiekszy problem mam z zamontowaniem układu wydechowego. Dobrze by było wymodelować lub troche podciąć cały tył i wymodelować, ale to już wymaga wiekszego skilla i wkładu i czasu, nie mówiąc już czy to by miało sens. Mocowanie wydechu będzie chyba na podnóżkach dla pasażera, tak więc nici z wyrywania dup i wożenia plecaczka.


aktualnie junak ma zamontowany silnik seryjny junak 125cm3 od almot

W planach jest:
-oklejenie szyby
-wymiana przedniej lampy na led/lub na mocniejszą
-Zmiana manetek wraz z przełącznikami
-Zmiana klamek
-Wymiana wydechu na 2x leovince
-Zakup cylindra 150
-Przemalowanie plastików na czarny mat
-Pomalowanie baku na czarny mat
-Zamocowanie tankpadów, crashpady

Moto kosztowało 3000zł z hakiem z 2014 roku z sierpnia przebieg też mały.
Na początku sprzedający chciał 4800, ale po dłuższej rozmowie i oględzinach moto kupiłem za 3000zł czemu z hakiem, a bo za drobną dopłatą dostałem pokrowiec kufer łańcuch did 6litrów oleju motul, 2 butelki płynu hamucowego za niecałem 200zł raczej to był dobry interes, stan jest dość dobry pęknięta była owiewka boczna prawdopodobnie szlif, zegary analogowe, dziwnie chodzą po przekroczeniu licznikowych 80km/h a 55 gps-owych licznik cofa się.....-_-

Licznik został wymieniony od hondy cbr125 z 2014 roku na elektroniczny zostały zamocowanie podkładni pod zegary, jak i pod każdą srubę plastików, podkładki filcowo gumowe czy jakoś tak. Aktualnie przy nawet 10tys ob nie ma aż tak dużych wibracji na kierownicy i drgań na plastikach jak było kiedyś.

Moto ma wyregulowane zawieszenie, przedni widelec ma 200 skoku, tył został wyregulowany pod moją wagę, w zakręty wchodzi się fantastycznie.

Silnik ma zamocowane chłodzenie oleju banalna sprawa.

Aktualne koszta jakie poniosłem to jakieś 00zł nie licząc silnika za prawie 870zł silnik był z drugiej ręki, przebieg to 1600km silnik z 2013 roku wiec skrzynia działa jak w normalnych moto 1N234. W modelach od 2014 roku chyba działała odwrotnie 432N1

To tyle może to nie jest takiś szałowy pomysł na przerabianie tego modelu, ale mam z poprzedniego moto kumpla który sprzedaje mi dwie końcówki wydechu leovince, za prawie darmo chyba 700-900zł już nie pamiętam, wiec na zimę będę miał trochę pracy w garażu Tłumiki to chyba SKB.

Założenie poniesionych kosztów to coś w granicach 3000zł, czyli teoretycznie motocykl za 6000zł 125 nową nie japończym raczej nie do kupienia. Długo myślałem nad kupnem np 2-3 letniego tu z paroma osobami byłem w kontakcie na priva i jednak doszliśmy do wniosku że jeśli utrzymam się w budżecie tych 5-6tys z modyfikacją to będzie dobrze.

Gdzie można zakupić cylinder 150?;>

Ja zakupiłem poprzez dealera musiałbym się do pytać bo wiem ze można dostać tez cały silnik 150cm3.

Mam takie pytanie ile musiałeś zapłacić za cylinder 150 ??? ,a z tym używanym silnikiem to przepłaciłeś po tyle to schodzą nówki nieśmigane na allegro. Znalazłem na alllegro nowy silnik 140 kompletny ale cena mnie odstrasza 1500zł WZWYŻ do większości chińczyków pasuje ale jak dla mnie jest za drogi. Ten twój JUNAK całkiem nieźle wygląda na tych zdjęciach.

Tomasz Rybic... napisał:

Ja zakupiłem poprzez dealera musiałbym się do pytać bo wiem ze można dostać tez cały silnik 150cm3.

Mógłbyś podać namiary na dealera?, mam w Zippie Pro 125ccm, a takim 150ccm bym nie pogardził;)

hej sory ze nic nie pisałem. aktualnie moto jest w warsztacie, zawieszenie jest regulowane, dokręcany silnik, mam nadzieje że wyregulowany zostanie predkosciomierz bo coś dziwnie chodził ostatnio cofał się przy 70km/h :D

Bak już przemalowany i zamontowany nie mam zdjęć bo jestem ciagle w pracy nie mam jak sprawdzić jak idą zmiany.

Co do wydechu, nie mam pomyslu jaki dać bo to junak a do junaka niema nic jedynie szukam pod honde cbr 125, moj kumpel ma honde cbr 125rr z 2014 i wydech z hondy cbr 600 i wydech jest cudowny, ale musze wziąśc pod uwage że to chinol i to junak dzwięk może różnić się miałem pomysl kupic Ixili l2x koszt to jakies 700-900zl tyle co pojedynczy skb leovince ale ten jest podwojny i krótszy.

ogólnie, poszukuje wydechu jakiegoś, i myslalem nad paroma, pomysl z prowadzeniem rur do 2 koncówek przy siedzisku nie wypali, nie dość że plastiki nie wytrzymaja temperatury to jeszcze jest problem poprowadzenia rur w ramie. Zostane przy standardowym mocowaniu wydechu po prawej stronie. Wydech jaki planuje zamontować to Ixil L2X badź leovince skb. Zawieszenie jest wyregulowane, został wymieniony płyn w lagach na gęściejszy teraz pracuja znacznie lepiej. Co do tylniego amora, tu jest problem będzie trzeba go wymienić a wiec dość duży koszt. Lampy zostały zmienione na mocniejsze ( żarówki ).

Jak narazie koszta związane z moto to jakies 350zł, więc nie jest źle, wydech szukam w granicach 800zł max 1000zł, chociaż możliwe że nie będzie potrzeba zmieniać zobaczę. Zakup amora tylniego mozliwe że będzie dużym wydatkiem, niestety nie wiem jaki amor tylni moge kupic aby pasował, ehm same problemy z chinszczyzną. Ogolnie plastiki są zdjęte i wysłane do znajomego do malowania.

Ogolnie sprawa z junkersem wyglada teraz tak że został sprzedany, na warsztat przyjechał klient i spodobał mu się moj moto, pracownicy dali mu przejechać się i był bardzo zadowolony, wyszło na to że moto sprzedałem za 4300zł. Za naprawy itd zapłaciłem ponad 450zł. Wydech został ten sam gdyż okazało się że w moto jest jeszcze skrzynka eko została ona wycięta i dzwięk tłumika zmienił się niesamowicie. Aktualnie chyba będę szukał moto z serii Rieju RS2/3 lub NKD o pojemności 125.