Junak 902 -2014 Jak zmieniać biegi?

Witam wszystkich, proszę o pomoc jak zmienia się biegi i redukuje na tym motorowerze? Czy zatrzymujecie się na światłach, sprzengło i hamulec czy neutral? Jestem amatorem, który kupił sobie motor i potrzebuje Waszej pomocy. Dzięki

Z tego co wiem to w junaku biegi są ułożone 4-3-2-1-n. Czyli zmiana biegu na wyższy następuje poprzez wciśnięcie wajchy w dół (oczywiście z wciśniętym sprzęgłem). Czyli jedziesz jedziesz odpuszczasz gaz jednocześnie ściskasz klamkę sprzęgła zmieniasz bieg, odpuszczasz sprzęgło i dodajesz gazu. Z redukcją jest trochę gorzej bo to zależy od prędkości obrotowej silnika, gdy są one średnie powinno używać się międzygazu tz. trzeba zwiększyć obroty przed puszczeniem sprzęgła (aby zniwelować różnicę między prędkością obrotową silnika a prędkością obracanie się kół po zmianie biegu) aby moto nie szarpnęło przy redukcji. Czytałem, że dojeżdżając do świateł technika motocyklowa mówi o tym że powinno się przejść przez każdy bieg, czyli stopniowe redukowanie a nie że się zatrzymujesz i potem zbijasz biegi. Ale jest dla Ciebie dobra nowina. Chińscy geniusze motoryzacyjni wpadli na pomysł, że z 4 biegu można też będzie wbić na luz. Więc kiedy dojeżdżasz do świateł na 4 biegu możesz wbić na luz naciskając wajchę zmiany biegów w dół (tak jakbyś chciał wbić 5)

Rurek, z tego co słyszałem to jak wbijesz z 4 na luz to polece sobie jak supermen do przodu. Tylko niewiem czy to prawda i za bradzo nie chcę przy nauce jazdy uczyć się latać;) Mam nadzieje, że szybko się naucze zmiany biegów bo tylko dlatego wybrałem chinola zamiast skuter.

Wczoraj dojechał mój Junak 902 rok 2014. Do informacji wszystkich zainteresowanych biegi w tych rocznikach 4-3-2-N-1. Pierwszy bieg w dół reszta w góre.

No to gratulacje. Nie zapomnij go rozkręcić i poskręcać na nowo :-) Jak dbasz tam masz. Tylko to zapewni ci bezawaryjną jazdę.

oj bo ci tu zacytuje z tego forum kolegę od nowego Kymco i jakie miał jazdy z NOWIUSIEŃKIM KYMCO zanim zrobił 500km.

Dziś pierwszy raz ruszałem i jak wiecie nie było lekko, nie wiem czemu jak sprzengło miałe wcisnięte do końca 1bieg i popuściłem w 50% to 51%+ czułem lekkie branie ale jak dodałem gazu to mi zgasł. Podobnie miałem, że niby ruszył ale 2 razy szarpło go do przodu i zgasł. Napiscie mi czy odbalam go zawsze z biegu N czy moge z pierwszego (oczywiscie sprzengło sciśnięte). Staram się dojść jak nim ruszać, aby jechać bo na 30x duał mi się 3 więc kiepsko... Też nie rozumiem jak jechałem na jedynce i zachamowałem ręcznym to poprostu zgasł. Czekam na wskazówki, może coś robie źle albo jakieś podopowiedzi. Dzięki

Na sprzęgle powinien w ogóle nie odpalić, musisz odpalać na luzie.
Nie przejmuj się może było za zimno, ja jak pierwszy raz opalałem też miałem takie problemy a z pierwszą jazdą musiałem poczekać około 2 tygodni na cieplejsze dni, ewentualnie możesz spróbować trochę podkręcić obroty.

norbi1551, dzięki za dobre rady:) W instrukcji wyczytałem, że mam go rozgrzać na ssaniu włączonym. Tylko gdzie znajduje się dźwignia do włączenia? chodzi mi o junaka 902 moze wiesz? w instrukcji tego nie pokazali.