Witam. Mam pytanie odnośnie uruchamiania silnika za pomocą startera. Nie wiem czy to jest normalne że przy uruchamianiu zimnego silnika trzeba dodawać gazu? Jezeli silnik jest już ciepły wciskam tylko starter i silnik od razu zapala. Jest jakaś możliwość żeby na zimnym silniku mozna było uruchamiac silnik jak na ciepłym. Czy to jest normalne i dzieje się tak w każdym skuterze?
Drugie moje pytanie dotyczy odblokowania. Wymieniony został moduł i v-max 60 km\\h. Czy mogą być inne blokady które nie pozwalają na rozwiniecie wiekszej prędkości. Dziekuję z góry za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Ja w skuterze też czasem muszę dodać trochę gazu na zimnym. To raczej normalne:p Ew mógłbyś troszkę podwyższyć wolne obroty, aby łapał więcej benzyny. Lecz wtedy na postoju będzie trooszkę więcej palił ;p
W zimę przed odpaleniem watro pokręcić manetka ze dwa razy. Dzięki czemu do gaźnika naleci trochę paliwa, co ułatwi start. Jeżeli chodzi o blokady, to tak są także inne. Najczęściej to:
- pierścień blokujący pomiędzy przeciw talerzami wariatora
- śruba lub wypustka dekla membrany gaźnika
- rurka we filtrze powietrza
- zwężenie w króćcu wtryskowym
- za mała dysza gaźnika
- zawirowywacz spalin
- blokada pełnego zakresu przepustnicy
Zwężka w filtrze to nie do końca blokada, jej zdjęcie daje znikome rezultaty i trzeba dać większą dyszę i wyregulować gaźnik bo inaczej będzie przerywał na wysokich obrotach i mulił. Masz albo pierścionek na tulei albo zablokowane całkiem wario jak u mnie w romecie 700 i musisz wymienić wariator i przeciwtalerz na sportowe. Do tego możesz mieć zawirowywacz spalin i masz na 100% blokowany wydech w środku jak go wybebeszysz będziesz mieć to samo co arrow basic praktycznie, patrzcie na zjd. arrow basic i tego chińskiego wydechu z 806.