Witam, posiadam skuter Junak 607 4t i chciałbym zdjąć blokady. Mógłby ktoś powiedzieć gdzie one są i jak je zdjąć?
Sprawdzałeś już czy pojazd rozpędza się bardziej niż do domyślnej blokady 45km/h?
Wiele skuterów chińskich kiedyś nie miało blokad praktycznie w ogóle. Po prostu takie przychodziły z fabryki.
Teraz pewnie trochę się w tej kwestii pozmieniało i dużo bardziej restrykcyjnie do tego producenci na rynek europejski podchodzą. Najbardziej popularne/znane to są przewężenia w dolotach powietrza, typu rurka w obudowie filtra powietrza. Jednak jej wyjęcie praktycznie nic nie zmienia. Bardziej istotne jest dopasowanie ilości powietrza jaka jest dostępna do ilości paliwa, czyli dobre ustawienie gaźnika. Może też być mała tulejka/pierścień na osi wałka napędowego gdzie osadzasz wariator i przeciw talerz. Mogą być też jakieś zawirowywacze spalin czy przewężenia w wydechu. Może też być zablokowany moduł, nie pozwalając na wyższe obroty niż ileś tam.
Najprawdopodobniej skuter jest “zablokowany” na zasadzie takiego wariatora/rolek oraz sprężyn w sprzęgle, że po prostu nie będzie jeździć szybciej niż 45-50 km na godzinę + moduł z ograniczeniem obrotów.
Większość z tych rzeczy wyłapie każdy kto już jeździł i serwisował sobie skuter. Jak wiesz co jak działa to samodzielnie sobie ustawisz skuter by był dość zrywny i rozpędzał się do odpowiedniej prędkości by nie zanudzić się na trasie. Inna sprawa to ewentualny wypadek i sprawdzenie, że skuter nie miał blokad oraz batalia z tym związana. Ubezpieczyciele za to, że skuter był odblokowany a ktoś jechał więcej niż przepisy pozwalają, mogą odmówić wypłaty odszkodowań.