Witam tak jak w tytule posiadam Junaka 103 2t.
Silnik jest po remoncie dostal wiekszy cylinder oraz zostal dotarty poprawnie. Dopiero po dotarciu zwrocilem uwage ze jak silnik jest zimny to wystarczy gaz do polowy i chwila moment na liczniku jest prawie 40km/h. Za to jak sie rozgrzeje to mimo gazu na maksa rozpedza sie ponad dwa razy dluzej niz na zimnym. Dodam jeszcze ze predkosc maksymalna sie nie zmienia jedynie przyspieszenie na rozgrzanym maleje. Gaznik sprawdzalismy i jest wyregulowany poprawnie. Aaa noi 3 dni temu wymienialem fajke zaplonowa.
albo nie jest wyregulowany poprawnie wbrew temu co piszesz albo cylinder jednak nie jest poprawnie dotarty i nagrzany traci kompresje.
Prawidłowo wykonany pomiar kompresji na ciepłym silniku by coś wyjasnił.
Wracam po przerwie ponieważ zapomniałem hasła do konta.
Okazało się że tłok był przytarty jednak aktualnie sprawa wygląda tak:
Szlif cylka i nowy tłok, nowy gaźnik z filtrem powietrza oraz odłączyłem zawirowacz spalin ponieważ nowa obudowa filtra powietrza niema miejsca na włożenie go.
Mocy faktycznie przybyło ale nadal to nie jest to co powinno być.
Jakieś pomysły co sprawdzić? Teoretycznie wszystko powinno śmigać no a praktycznie ciągle go coś boli
Najchętniej bym go sprzedał i np. Areoxa kupił no ale niestety budżet nie pozwala heh.
pisałem: kompresje zmierz
No nic skołuje barometr to zobaczę i się odezwę.
Chociaż wydaje mi się że powinien mieć dobrą w końcu remoncik robili mu miesiąc temu na serwisie no ale może jednak nie
barometrem to se tam za wiele nie pomierzysz. to sie manometr nazywa
Oj pardon. Autokorekta zmieniła.
Zmierzyliśmy z dziadkiem i wyszło 9,5 bar z tego co wiem to chyba taka jest okej ?
no to jest w zasadzie dolna granica. zdrowy powinien mieć 11-14.
Zostaje ci regulacja gaźnika. SKoro “na zimnym” kiedy potencjalnie działa ssanie i dostaje wiecej paliwa jedzie lepiej to może dolej paliwka.
Chyba że kompresje zmierzyliście niepoprawnie lub na zimnym silniku