Witam.
Otóż ostatnio borykam się z pewnym problemem, po wymianie paska napędowego prędkość spadła o połowę.
Czy szerokość i długość paska jest tu ważna?
Skuter (z tego co mi wiadomo) zwie się Jazz Jinlun JL50QT-4 50 4T kupiony był w biedronce za ok. 1900zł.
Przypominam iż przed wymianą paska wszystko było w porządku śmigał normalnie po 70km/h Teraz jest to ok 35km/h
Wariator był już wymieniany obroty silnika też są w porządku :)
Liczę na pomoc i pozdrawiam.
tak, szerokość i długość paska są bardzo ważne
Więc podaje dane pasków.
Aktualny:18,1x669
Ten który powinien być:18,0x669
Pytanie czy ta jedna cyferka coś zmienia?
Chodzi mi o to czy zmiana będzie widoczna?
1mm nic nie zmienia coś źle poskładaliście przy wymianie,pasek też musi się ułożyć ale raczej to 1 że v-max spadł o połowe.
Więc może pasek jest źle nałożony?
W co szczerze wątpię bo w końcu jak można źle nałożyć pasek...
Czekam na dalsze wypowiedzi.
silnik się skończył.Biedronka nie przewidywała ze ktoś tak długo będzie na tym jeździć.
Dawidsuper8 napisał:
Chiński motor pewnie się już skończył.
***
Ej, młody, a z której ty jesteś tej dużej wsi na tym twoim Mazowszu? Hmm?
Dawidzie, ja prosiłem o pomoc a nie na odpowiedź kompletnie nie na temat i bez sensu...
Ten "skuter z biedronki" trzyma od 2008 i do tej pory nic się z nim nie działo.
Problemy miały swój początek gdy mechanik wymienił pasek w miejsce pękniętego skuter chodził odrazu po wymianie wolniej i wolniej...aż , w końcu doszedł do wartości 30 km/h po wymianie wariatora wraz z rolkami 5,2g podskoczyło o 10 km/h ale także na jakiś czas.
Naprawdę jeżeli macie sobie żartować z tego iż posiadam skuter z biedronki to w swoim gronie gdyż, mi nie jest do śmiechu jadać 32 km/h max.
Przypominam także ze tym skuterem można było cisnąć 70 km/h nie dotykając zupełnie niczego w silniku 0 tuningu,0 zdejmowania blokad nic.
Jeżeli byście mogli napiszcie z sensem co mogę wymienić/co mogło zawinić :)
Kolejny taki temat, jeśli grzebane było w napędzie i po tym jest coś nie tak, to tam tkwi problem. Zdejmij pokrywę przekładni i sprawdź czy pasek się nie ślizga, czy jest dobrze założony itd. Wirtualnie Ci tego nie zrobimy, jak się nie znasz to zaprowadź do tego mechanika i zareklamuj jego usługę. Spieprzył? Niech poprawi...
Niektórym chłopcom tutaj chiński skuter matke przejechał i niezdrowo reagują. Albo też mieli chińczyki ale kupili sobie lepsze i nabrali przekonania że teraz powinni na innych patrzeć z góry i uczyć ich rozumu (jak jehowi- z tymi też nie pogadasz). Musisz się przyzwyczaić.
A ty zrób standardową operacje- zdejmij pokrywę napędu i na talerzu wariatoraj oraz sprzęgła maźnij kreche flamastrem. Przejedź sie i znowu otwórz napęd. Pasek zetrze flamaster a ty sie dowiesz na którym talerzu pasek nie zajmuje odpowiedniej pozycji.
Po zmianie rolek trzeba też najczęściej zmienić sprezyne sprzęgła inaczej albo wyje i nie jedzie albo nie jedzie i nawet nie wyje.
Dawidsuper8 napisał:
silnik się skończył.Biedronka nie przewidywała ze ktoś tak długo będzie na tym jeździć.
Tak na poważnie to świruje z tym końcem silnika :)
Rozbierz koniecznie osłonę przekładni i sprawdź czy paskowi nic nie jest i sprawdż czy wszystko jest dobrze złożone i chyba lepiej żebyś założył taki sam pasek co oryginalnie.
Jeżeli silnik działa prawidłowo (świeca, zapłon, rozrząd, właściwe luzy zaworowe, odpowiednia kompresja) to trzeba atakować przekładnię CVT, aż do skutku (głównie chodzi o dobór odpowiednich wagowo rolek do posiadanego obecnie paska) oraz zainteresować się aktualnym stanem sprzęgła (zużycie okładzin, stan sprężyny centralnej).
...
http://www.skuterowo.com/skuter-i-technika-przekladnia-cvt/
...
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/baotian_motor_servicemanual.pdf
http://www.t4bmotorsports.com/media/wysiwyg/GY6Manual.pdf
-
Reszta jest już zależna tylko od ciebie lub tego twojego mechanika.
Dzięki wszystkim za wypowiedzi.
Gdy tylko dopadnę pneumatyka biorę się za robotę.
Sprawdzę wszystko po kolei i odezwę się w poniedziałek wieczorem :).
Odkręcić nakrętki na wariatorze i sprzęgle możesz ostatecznie i kluczem pneumatycznym, ale dokręcać je wypada już ręcznie biorąc je na tzw. klej do śrub (Wurth lub Loctite) i to kluczem dynamometrycznym (z siłą Nm według manuala do GY6).
-
Dokręcać nakrętki na wale korbowym kluczem pneumatycznym nie zalecam, bo można sobie zwyczajowo coś nieopatrznie upitolić (np. gwint).
Ostatecznie można dokręcić ręcznie na czuja, ale do tego trzeba sobie zmajstrować jakąś blokadę ząbkowanej tarczy wariatora, bo naczej będzie lipa.