Skuter na zimnym chodzi Ok delikatnie falują obroty Jak się trochę przegrzeje nie w kręcą się na obroty max6 tys muli kopci na niebiesko
i jesteś w stanie samodzielnie diagnozować wtrysk?
rozumiesz jak to działa?
Ma 2 nieokreślone błędy na cpu
co to znaczy “2 nieokreślone błędy” i na jakim CPU ?
Odałem do mechanika podpioł pod komputer i ze 1 błąd to rozładowany aku i dwa nie określone i jeszcze powiedział ze słabe ciśnienie na tłoku
na tłoku nie ma ciśnienia. może być ciśnienie sprezania w cylindrze (to w zasadzie NAD tłokiem ) .
komputer nie pokazuje czegoś takiego jak “nieokreślony błąd”. Pokazuje tylko takie błędy które umie pokazać a nie ma kategorii “błąd nieokreślony”. Wiec albo pan źle czyta albo czyta nie tym albo nie bardzo ogarnia.
Słabe cisnienie sprezania i kopcenie na niebiesko może oznaczać że zdycha cylinder lub przynajmniej pierścienie. Pozostałe błędy to elektronika i bez znajomości kodu tych błędów nic sie wiecej nie powie.
Czesto przy rozładowanym akumulatorze występuje też błąd immobilizera (co jest jakby następstwem i nie ma osobnej przyczyny)
Ten skuter był już u 3 mechaników nikt sobie z nim nie umie poradzić
to akurat nie jest żaden argumentże 3 znachorów nie dało rady. widocznie nie mają albo wiedzy albo zaplecza. skuter peugeota to nie jest prom kosmiczny w nieznanej technologii obcych.
ludzie go zbudowali i ludzie je naprawiają - na całym świecie.
Nie ściagałem manuala od jetforce 125 bo mi sie nie chciało szukać ale w innych peugeotach na wtrysku procedura zmuszenia komputero do wymigiwania kodów błędów jest następująca:
Procedure:
- Turn off the ignition
- Fully open the throttle (accelerator cable properly adjusted)
- Hold the throttle fully open
- Turn on the ignition holding the throttle open
- The led comes on for 2 seconds, goes off for 3 seconds, then comes on
- Close the throttle as soon as the led lights
- Diagnostic begins each code (x flashes of 0.5 seconds) is precede by the led lighting for 4 seconds
and ends with the led going off for 4 seconds. All the codes are sent one after the other and all of
the codes are repeated 4 times after which the codes are cleared automatically. If you do not wish
to clear the codes, turn off the ignition before the procedure is repeated 3 times. - Note the fault codes obtained
- Repair the faults
- Then clear the fault codes.
- Then test the vehicle and check that the codes do not re-appear.
a same błędy:
1 engine overheating (1)
2 speed sensor circuit fault (2)
3 potentiometer adaptation fault (2)
4 potentiometer track 1 adaptation fault (3)
5 potentiometer track 2 adaptation fault 3)
6 potentiometer track 1 fault 2)
7 potentiometer track 2 fault 2)
8 potentiometer fault 1)
9 battery voltage fault 1)
10 oil pump fault 1)
11 air injector fault (2)
12 petrol injector fault (2)
13 ignition fault (2)
14 petrol pump fault (2)
15 engine overspeed (3)
16 faulty power supply to sensors (3)
17 engine speed incoherent fault on start-up (2)
18 engine temperature sensor circuit fault (3)
19 not allocated -
20 temperature gauge fault (3)
21 control led fault (3)
22 faulty power supply to sensors (2)
23 altitude sensor circuit fault (3)
te błędy mają 3 kategorie (cyferki na końcu)
1- krytyczne; zatrzymują silnik/skuter, serwis natychmiast
2- bardzo ważne; można jechać ale głównie do serwisu
3- drobne usterki; można kilka dni tak jeździć
a najlepiej pobierz service manual (nie owner manual) od swojego modelu i masz to wszystko (elektronike) na talerzu. Do każdego z błedów masz procedure naprawy
Okej dzięki biore się jutro za to
Nie umiem znaleść tego service manual
ja też nie bo nie byłes łaskaw podac żadnych danych - rocznik, wersja…etc
ale z tymi danymi to raczej łatwo znaleźć