Dowiadywałem się na temat karty motorowerowej. W przyszłym tygodniu będę miał egzamin praktyczny (z jazdy) motorowerem. Nigdy nie jeździłem manualem, a chciałbym się przygotować na taką opcję. Mógłby, ktoś mi podpowiedzieć. Jak? Gdzie? Kiedy? ITD. Tzn mniej więcej o manualu i jeździe.
proste, masz zazwyczaj kilka biegów, najlepiej zapytać o ich ułożenie na skrzyni, biegi zmieniasz jednoczesnie wciskając sprzęgło, które musi też być wciśnięte przy postoju, hamowaniu oraz ruszaniu, często jest też ręczne ssanie, które pomaga odpalić gdy jest zimny najlepiej poćwiczyć na sprzęcie znajomego
Chyba będę musiał wypożyczyć skuter na dwie godzinki w wypożyczalni, chociaż jeszcze zobaczymy. Jakby ktoś jeszcze miał jakieś uwagi proszę, aby dać znać :D Chyba, że ktoś ma skuter w manualu w okolicy Nowego Sącza(małopolska) pokazać jak się jeździ itd. Odwdzięczył bym się :D
Muszę cię poprawić:
Nie ma skuterów 50 w manualu
jeżeli ma być w manualu nazywamy to motorowerem (notabene skuter 50 to też motorower, wylko że z przekładnią automatyczną)
A np to http://kymco1.webd.pl/?page_id=240. Tu jest skrzynia pół-automatyczna czyli biegi są. Działa tak samo jak manualna?
Jawa 20, to skuter 50-tka w manualu :Pmistubishi napisał:
Muszę cię poprawić:
Nie ma skuterów 50 w manualu
jeżeli ma być w manualu nazywamy to motorowerem (notabene skuter 50 to też motorower, wylko że z przekładnią automatyczną)
No, mi właśnie o motorower chodziło. Mówię skuter z przyzwyczajenia :mrgreen:
pietro, w rzeczy samej, bo skuter to typ nadwozia
Do ryglosa: tak działa tak samo tylko nie ma klamki sprzęgła, jest ono odśrodkowe , jak stoi na 1 bez gazu to nie zgaśnie, i nawet z 3 mozna ruszać.
A biegi w activie są lepsze bo wchodzą po kolei typu np: do dołu 1,2,3,4,N i mozna tak w kółko jak i w drugą stronę
Ryglos ja od paru dni jeżdżę Malaguti Drakon i powiem Ci że nie byłbym takim hop siup optymistą jak Mitsubishi. W skuterze lewa klamka to hamulec i prawa to hamulec. W motorowerze lewa to sprzęgło a hamulec tylny jest nożny. Problem zaczyna się jak musisz w krótkim czasie zrobić kilka rzeczy (hamowanie, redukcja, kierunki, gaz, bieg w górę). Po kilku dniach już jest ok, ale na początku czułem się zagubiony :mrgreen:
W moto inaczej jest rozłożona masa i dla skuterowca to spory problem bo skuter ma bardzo ciężki tył w porównaniu do przodu. Skuterem bezstresowo hamowałem tyłem jak była taka potrzeba, w moto kilka razy tyłek zaczął mi chodzić na boki. Zaskoczony byłem jak łatwo zrywa przyczepność.
Moto to też wyżej położony środek ciężkości.
Ryglos -zachęcam do przeczytania tego artykułu, można wywnioskować ,że te nowoczesne ''motorowery'' z biegami nie mają sprzęgła w lewej klamce. Ale generalnie myślę że sobie poradzisz, po prostu jak dorwiesz jakiś sprzęt wciskasz na full sprzęgło wrzucasz jedynkę na dół i delikatnie popuszczasz sprzęgło tym samym prawą ręką dodajesz gaz i heja. :wink: http://www.skuterowo.com/ferro-202-niepozorna-piecdziesiatka/
Suawek, chłopak się nauczy bez żadnego problemu
Każdego jednośladu trzeba się"nauczyć" a potem jeźsźi się nie zwracając na to uwagi
Zresztą dużo ludzi (szczególnie młodych) nie lubi skuterów cytuje: bo nie ma tu nic do roboty (w sensie zmiany biegów)
Aha, to wydaje mi się, że bym sobie poradził :D
P.S. doohan dzięki za artykuł, sprzydał się :D