Jakie rolki/sprężynki wybrać aby skuter miał lepsze przyśpieszenie jak i prędkość v-max ? bo 2t raczej nie powinien lecieć 50-55 km/h.
Zacznij od blokad.Jakie zdjąłeś?
Twój skuter to ten: http://sklep.baccari.eu/13-mizuri.html
2T czy 4T?
Vezyr nie zdejmowałem żadnych ponieważ na tłumiku nic nie mam w wariatorze patrzyłem i też nie ma tulejki.
Hugo tak ten 2t.
Gaźnik/filtr powietrza/dysza/moduł sprawdź :D
Gaźnik muszę sprawdzić ale czego szukać ? :) złotej nakrętki ?
w filtrze powietrza nic niema.
Dysza też nie bardzo wiem jak to sprawdzić.
moduł jeśli chodzi o różowy kabelek nie ma.
Nie musi mieć różowego kabla-takowy w 4T jest, moduł może być zablokowany i nadać się tylko do wymiany.Dyszę musisz wykręcić i luknąć rozmiar, ale jeśli w filtrze nie ma blokady to raczej nie ma co dyszy ruszać.Blokada w gaźniku hmm w 2T powiem szczerze dokładnie nie widziałem, więc się lepiej nie wypowiem :D
Jutro albo w sobotę rozkręcę całego i po patrze może zrobię jakiś filmik jak uda mi się coś znaleźć.
Leekie rolki - przyspieszenie
Ciężkie rolki - v-max
Taka jest zasada :-)
Jeżeli to 2t to blokady na gaźniku nie znajdziesz! Na pewno nie złotej śrubki, zapewniam kolego :-)
Jeżeli chcesz zyskać na przyspieszeniu i v-max to polecam Ci zakup dobrego tłumika. Skuter zmieni się niesamowicie 8)
Tłumik kupie ale jak będę miał więcej kasy :)
Na innym forum polecili mi : niebieskie sprężynki hebo, docisk czarny hebo, do tego odblokowany moduł i rolki ok. 4,5g Polini co o tym myślicie ?
"Leekie rolki - przyspieszenie
Ciężkie rolki - v-max
Taka jest zasada"
Ludzie, Wy w takie bajki jeszcze wierzycie?Rolki są do regulacji a nie tuningu na v-max czy przyśpiechę.
Ciekawe gdzie polecają sprężynki, rolki i sprężynę, nowe do seryjnego zablokowanego skutera?Najpierw poszukaj tych blokad i dopiero myśl o tunie.
Vezyr to w takim razie co regulują rolki?
Rolki mają zestroić napęd tak, aby nie kręcił zbędnych obrotów i wykorzystał maksymalnie te obroty, które kręci.Zdarzały się przypadki, że od lżejszych jechał szybciej, znaczy większy v-max.Dziwne, co?Oj raczej nie wg mnie.Bo z gdybania "cięższe=większy v-max" to można wiesz, wsadzić rolki 15g każda i co, z 60km/h wzrośnie do 150km/h?Też nie.Rolki nie są do podnoszenia v-max-u.
http://www.scigacz.pl/Tuning,skutera,4103.html
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=61
http://skutery-info.pl/baza-wiedzy/porady/262-regulacja-ukladu-przeniesienia-napedu-rolki-wariatora-czesc-pierwsza.html
Vezyr ma racje. Hugo dobre linki podał. I zasada im twardsza centralka tym cięższe rolki to też straszna bzdura jest.
W takim razie odpuścić i zbierać na sportowy tłumik ?
Wg mnie tak, jeśli masz seryjny.Tzn, na początek posprawdzaj te blokady, bo to nie jest realne, żeby odblokowany (podobno) skuter jechał 55km/h, nawet 4T, o 2T nie wspominając.
Jeśli chcesz tuningować to według mnie zaczynamy od wydechu.Zbieraj na tłumik.
HUGO a jak rozczytać taki opis rolek cyt: Rolka 25/30/45 KM/H 6,3 GR ??
Jakis zly ten opis