Jakie powinny być obroty silnika na ,,luzie''

Podłączyłem się dzisiaj swoim komputerem pokładowym pod sygnał z wtryskiwacza i teraz mogę monitorować obroty silnika, kiedy odpaliłem zimny silnik w garazu przy temperaturze 21C obroty wynosiły miedzy 800 a 900rpm na ,luzie" czy taki odczyt obrotów jest poprawny i tyle one mogą wynosić? Silnik 4T 125cm.

raczej masz ustawione 2 cylindry. 800 na luzie to może mieć samochód. skutery 4T raczej w okolicy 1500-1700 mają na wolnych. nie masz manyala od swojego silnika? tam masz te wartości

Nie mam manuala, może podpowiesz gdzie szukać?
W komputerze pokladowym mogę zmieniać parametry w zależności od typu silnika, zapytałem na innym forum jaką wartość wpisać i dostałem odp.

, A stała RPM w zależności od silnika będzie zwykle od 0.5 do 2.0 - w zależności od sposobu sterowania wtryskami (w zależności ile jest cykli pracy wtryskiwacza na 1 pełny obrót wału)

Najlepiej ustawić na początek 1.0 i jeżeli obroty będą o połowę zaniżane lub 2x zawyżane to wtedy odpowiednio stałą zmniejszyć (do 0.5) lub zwiększyć (do 2.0)‘’

I tak jak mi poradzono powyżej wpisałem 1.0 i odczyt obrotów jest na luzie 800rpm

W ustawieniach mam ustawiony jeden cylinder

przy jednym cylindrze i wałku rozrządu bez zminnych faz urzymanie równych wolnych na poziomie 800 obr i z kolei ciągnięcie do 8000 jest w zasadzie nie do wykonania.
Wolne muszą być z 1500-1700 żeby nie gasł. To jak w rajdówce. Też mają wysokie wolne bo jest rozrząd co ma być efektywny na wysokich obrotach.
Jaki to silnik?

Engine code XS1P52MI-SD
125cm
Maximum net power 8,1 KW at 7400rpm na minute

Taki kod mam w dokumencie od zdaje się homologacji

z 1600 +/- 200 rpm powinny być stabilne wolne

A znalazłeś jakieś manuale po tym kodzie do mojego silnika? Czy to poprostu tak plus, minus standard dla takich silników?

Bo trochę wygląda na to że parametr o wartości 1.0 który wprowadziłem jest za mały, więc jeśli zmienie go na 2.0 to obroty powinny wynosić dwa razy tyle, czyli 1600rpm.
Czy cytat który wkleiłem z innego forum posty wyżej o ustawieniu tego parametru mówi Ci coś? Bo nie odniosłeś się do tego.

a ten obrotomierz to ci ile obrotów pokazuje kiedy przyśpieszasz? 3500?

Jeszcze nigdzie nie jechałem, podłączyłem i odpaliłem tylko silnik w garażu, dałem lekko tylko gazu manetką to podbiło obroty do 1000rpm czy 1100rpm

masz tak dobrać parametry żeby na prawidłowych wolnych (które znasz i umiesz rozpoznać) pokazywał ~1600.
Jeżeli się przejedziesz i zakres który bedziesz widział to bedzie przedział od 0 do 9000 to znaczy ze to jest to.
Jak bedzie do 4500 lub do 18000 to znaczy że to źle. Albo że masz diesla lub ścigacza :slight_smile: i nie wiesz tym

Nie udało się dzisiaj skończyć i zrobić jazdę testową, bo kończyłem podłączać całą resztę czujników ale zmieniłem parametr na 2.0 i na luzie pokazuje 1600rpm, przygazowanie na około 0,5 sekundy podbija obroty do 2000 czy może nawet 2400rpm

no i tak jest stanowczo lepiej