Maxell, trochę mnie zmartwiłeś... Robiłem przymiarki do zmiany fabrycznych Maxxisów (z których jestem umiarkowanie zadowolony, jak ciepło i sucho są OK, a nie o to mi chodzi) i celowałem w Michelinki... :-( Założyłem pilot road 3 na moto i byłem zachwycony. City gripy to kiszka...? Latam w każdą pogodę i maksymalnie długo, więc zależy mi na mieszance miękkiej na zimnym i bieżniku dobrze radzącym sobie z wodą. Opona nie musi by trwała, się wytrze, to zmienię. Zaczynają mi po łbie chodzić zimówki...
Miałem na maxi Diablo Scooter i lepszych na mieszane warunki nie ma w mojej ocenie. Na Michelinkach (Michelin Power Pure SC) pływałem w szybkich łukach, nie wiem, może na mniejszych pojemnościach robią robotę. Maxxisów zjeździłem dwa komplety i bardzo sobie je chwalę. Ale od Diablo lepszych nie ma :)
Na patrz, a ja się na początku sezonu (w lutym, sic!) ślizgałem na Maxxisach. A w takich samych warunkach na Michelinkach już nie... Co prawda warunki atm. podobne, ale zupełnie inne sprzęty i rozmiary kół... :-( Maxxisy na mokrym są OK na wprost (przyśpieszanie i awaryjne hamowanie), ale potrafiły mi uciekać na boki, zero zaufania :-((( Dam im jeszcze szansę jesienią, może to ja nie mogłem ogarnąć 30 kucy na raz...
Może i masz rację, ale 150kg 125-tka zawsze będzie lżejsza od 250kg 500-tki :) + kierownik Poza tym weź pod uwagę, że mimo że opona ta sama, to jeszcze dochodzą warunki w jakich były przechowywane, rozmiar, wiek, może nawet skład mieszanki, bo z różnych serii...styl jazdy i doświadczenie też nie pozostaje obojętne, trudno wyczuć. A podejrzewam, że opona robiona do mniejszych pojemności a co za tym idzie obciążeń i prędkości, różni się jednak mieszanką od gumy do ciężkich i szybszych motocykli. I tak w małym skucie Michelin się sprawdzi a już w innym, dużym ciężkim nie. I dotyczy to wszystkich gum. Dlatego najlepszą metodą jest próbowanie różnych :) Kolega dostał odpowiedzi, a co z tym zrobi, to już jego 'kłopot' :)
Wombat... ślizgałem się przy 10-20km/h... Nie latam zimą 100km/h dwukółką po mieście... * Maxell, Hyosung GT125 waży mniej więcej tyle samo co SYM GTS 300i. Kierownik ten sam, pogoda też, trasa ta sama. Tylko opony inne, rozmiar, rozmieszczenie masy i moc: 15 do 30 KM.
Witam nie było mnie wczoraj napisałem pojemność bo jeżdżę zazwyczaj 80 km /h nie tam 40 to może i szybciej się zużywają ja jeżdżę praktycznie cały rok do 1 śniegu w tamtym roku tylko miesiąc stal w garażu no i jak kupowałem metzeler to brałem pod katem deszczu jak mocno pada a jadę to żeby się dobrze trzymały i są dobre polecam je ale wole coś innego nie to samo ciągle zastanawiam się własnie nad Michelin Power Pure SC albo pirelli głownie żeby się nie ślizgały na zakręcie lub na mokrej powierzchni chyba że coś innego polecacie te co patrzyłem są po 170 zł za szt
hej oglądałem te opony Metzeler FeelFree Wintec 130/60-13 RF TL 60P tylne koło, M/C, oznaczenie M+S to są zimowe ale jak nimi można cały rok jeździć to spoko mogę je kupić
tylko podpowiedz mi o oznaczenia chce kupić parę na przód i tył
czyli tak chyba
MetzelerFeelFree Wintec130/60-13 60 P Oś pojazdu:Tył
Metzeler FeelFree Wintec 130/60-13 53 P Oś pojazdu:Przód
To kup sobie na przód inną i na tył inną, pojeździsz i zobaczysz czy lepiej zachowuje się przód czy tył i już będziesz wiedział :) Jak kupisz Diablo Scooter na pewno nie pożałujesz :)
opony na przód i tył są w ramach jednej marki inne z definicji- bo inaczej pracują. Łączy je nazwa, technologia wykonania i bieżnik ale twardość lub udział różnych mieszanek między przednią a tylna gumą może być inny.