.Witam wszystkich kolegów/koleżanki .mam na imię Patryk i ponieważ jestem nowym urzytkownikiem Agilitki to moje pytania mogą wydać się niektórym banalne. Mam pytanie odnośnie napięcia jakie powinno być na akumulatorze na odpalonym i zgaszonym silniku . moje pomiary to akumulator na klemach ma 12,96 v po odpaleniu z rozrusznika pomiar 12,8v , po odpaleniu z kopniaka 13v-13,06v,po właczeniu pozycji 12,4 v ,po właczeniu mijania 12,2 v. CZy pomierzone wartości są prawidłowe czy wskazują na jakiś defekt regulatora napięcia. dodam że pomiary zrobione w garażu temp 5 C ,wolne obroty zimny silnik.
Pomocy.co się dzieje?
No dobrze, ale o co Ci chodzi? Prądnica nie ładuje akumulatora na wolnych obrotach. Wskazane wartości mogą być prawidłowe. Dlaczego tak Cię to ekscytuje?
Druid napisał:
No dobrze, ale o co Ci chodzi? Prądnica nie ładuje akumulatora na wolnych obrotach. Wskazane wartości mogą być prawidłowe. Dlaczego tak Cię to ekscytuje?
Nie ekscytuje ,tylko zastanawia .tak jak napisałem jestem nowy i świeży w temacie . analogicznie przyrównałem sytuacje do samochodu gdzie mam na akumulatorze 12,4 v a po odpaleniu auta 14,4 i to jest prawidłowe. w skuterze nie wiem jak jest prawdłowo,wiec pytam .agilitke kupiłem ostatno z padnientym akumulatorem wskazującym 1,6v kupiłem nowy akumulator i zmierzyłem wartości i zastanawiam się czy jest ok.
No to wejdź na 6000 obrotów i zmierz napięcie. Jak dalej będzie 12 z groszami, to znaczy, że masz problem.
nie mam u siebie obrotomierza. 6000 to opór na manetce?
i jescze jedno 6000 obr z światłami czy bez mierzyć?
No dobrze, bez znaczenia. Z wyłączonymi światłami odpal i popatrz jak zmienia się napięcie wraz z obrotami silnika i dojedź do oporu. Obserwuj od jakiego poziomu obrotów wzrośnie napięcie na akumulatorze. Jak wzrośnie, to zapewne wszystko jest O.K. Później możesz powtórzyć to ćwiczenie z obciążeniem (np. światłami)...
bez świateł ładowanie rośnie do około 14v,ale ze światłami niestety 12,4v. po odłaczeniu akumulatora i przyłożeniu miernika do przewodów mam 3,5 v.
No to możesz mieć problem z regulatorem napięcia. Najprościej jest podmienić i ponownie pomierzyć. Dalsza diagnostyka jest nieco bardziej skomplikowana.
http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/133793-problem-z-ladowaniem-krok-po-kroku/
ok dzieki.tak coś czułem że coś jest nie tak. wiesz moze jeszcze gdzie go szukać ? wiem jak wygląda ale nie moge go znależć przy silniku.pozdrawiam
U mnie w chinczyku jest przykrecony do ramy pod czasza przednia skutera zaraz pod kierownica
NIESTETY ja W swoim chinczyku nie moge go znaleźć, pod czaszą tez nie maJam napisał:
U mnie w chinczyku jest przykrecony do ramy pod czasza przednia skutera zaraz pod kierownica
Szukaj po przewodach. Od silnika idą do regulatora, a z niego do akumulatora. Z silnika powinny iść trzy do regulatora, a do akumulatora dwa. Zazwyczaj grubsze...
No, chyba że nie masz regulatora, bo ci go ktoś zajumał... ;)
Druid napisał:
Szukaj po przewodach. Od silnika idą do regulatora, a z niego do akumulatora. Z silnika powinny iść trzy do regulatora, a do akumulatora dwa. Zazwyczaj grubsze...
No, chyba że nie masz regulatora, bo ci go ktoś zajumał... ;)
ok.dzieki za podpowiedz. nowy regulator juz zakupiony.w wolnej chwili poszukam i wymienie,mam nadzieje ze to pomoze
Trzeba było nie kupować, tylko pożyczyć, bo regulator to nie jest jedyny podejrzany w Twoim przypadku. No ale jak już masz, to napisz, czy pomogło.
Generalnie mam taki sam problem. Aktualnie czekam za sciagaczem magneta i mysle ze to pomoze ale jak nie to zobacze regulator chociaz jest kilka typow i moj jest akurat najdrozszy ;) a jesli nie to to co moze jeszcze byc? Zasniedziale masy juz tez ogarnalem i wszystko bylo ok, przewody tez wygladaja ok..
wreszcie udało się znaleźć ten regulator .Zamontowany był pod podłogą na wysokości prawej nogi. niestety regulator kupiony wcześniej w larssonie to inny model,mimo zapewnień że 100 % do tego modelu ( sprzedał mi 4 pin ) .u mnie jest 5 pin i cena około 130 zł niestety.w wolnej chwili kupię i zamontuje i zobaczymy jaki efekt
Dopiero znalazłem czas na wymianę regulatora ( 130 zł orginał 5 pin ) .aktualne napiecie ładowania po wymianie regulatora to 14,86v . zatem wszystko ok.dziękuje za pomoc .pozdrawiam
No to bezpiecznego śmigania.... ;))))