Jaki wydech polecacie do keeway f act 2t 50/70 chiński żeliwny cylinder, gaźnik seria z większą dyszą
Zastanawiam się nad
Tecnigas:
next R
Q-tre
Czym się różni np tecnigas next R do np Aprili Sr 50 a do Keeway f act?
Który jest bardziej wysokoobrotowy i który bardziej podniesie moc ?
A może jakiś inny zaproponujcie ?
Pozdrawiam
tłumik od aprilli i keewaya różni sie mocowaniem (kształt kolanka, flansza).
Na tym cylindrze w zasadzie wystarcza nawet seryjny a next-r to już bardzo jest na wyrost - ale nie da za wiele
Bo mam teraz jakiś za 160zl wydech i wiesz 65 v max więc słabo a rezonansu wogóle niema w sumie i nw czego jest tak słaby v max a spalanie jest dosyć wysokie nw w sumie co robić
możesz ten cylinder oblookać, zmierzyć kompresje, zmienić gaźnik na 17mm, zmienić wariator i wyregulowac całość.
Natomiast to chiński silnik i bez markowych kluczowych części wiele nie zdziałasz.
Pali to sporo samo z siebie bo to 2T. Mi na chińskim 70 jak docierałem (czyli bez pałowania i odkręcania) wciągał okolice 4 litrów. Wymiana gaźnika na wiekszy lub cylindra na mocniejszy to spalanie jeszcze podnosi - do 6-8 litrów
Ale na serii idzie jakieś 70km/h a mi może 70km/h na 70cc coś jest nie tak .
Wymiana tego wydechu dala by coś ?
Bo tam rezonans od 6.5 do 10 tys obrotów więc myślałem że to pomoże . Jak bym zaczynał tuning to od czego zacząć ?
I co to znaczy oblookać cylinder?
A i jeszcze jedno jak bym założył ten tecnigas next R + wariator mallossi multivar ew. jeszcze sprężynki niebieskie i rolki jakieś lżejsze to dało by to coś ?
coś by dało. tylko nie wiadomo co.
“na serii” to u ciebie pojęcie które nie istnieje. Nie wiem jaki masz ten zestaw cylindra i w jakiej to jest kondycji - może w marnej lub jest źle dobrany bo nie był kompletem - i dlatego tak jeździ
sprawdź kompresje i jak jest odpowiednia to szukaj dalej, reguluj.
W filtrze powietrza jest ta zwężka ale jak ją wyciągnąłem to muli go i jak dam manetkę do oporu to gaśnie dysza to chyba 80
wyciągasz zwężke to trzeba regulować. dysza wg mnie za mała do gaźnika seryjnego i 70cm. zresztą tak na prawde to tam powinien byc gaźnik 17mm lub wiecej, bez żadnych zwezek w dolocie + regulacja. I wtedy to zaczyna mieć sens
Dodam jeszcze że na zimnym silniku gaśnie
To jaka wielkość powinna być dyszy?
I jaki v max powinien być na tych częściach co teraz mam?
Mógłby mi ktoś pod pisac coś jest od czego w tym gaźniku bo nie za bardzo go ogarniam
“Ale na serii idzie jakieś 70km/h a mi może 70km/h na 70cc coś jest nie tak .” - Ja się pytam jakie 70cc ???
Jeśli posiadasz takie coś co podlinkowałaś to prawie standardowy 49cc cylinder jest ( 49cc - średnica tłoka 39mm)
To nawet 60cc nie jest bo tam siedzi tłok o średnicy 43mm . W normalnym cylindrze 72cc siedzi tłok o średnicy 47mm. Więc tak naprawdę posiadasz 50-tke i to nie najwyższej jakości - osiągi też będą “standardowe”.
dysza pewnie bliżej 90 - ale to pytanie do wróżki. Trzeba sprawdzic kilka. Ludzie 90-105 pakują do seryjnych gaźników w 4T przy pojemności 80 a ty masz 2T (czyli potrzebuje więcej paliwa).
Prędkość max na chińskicm cylindrze jest w okolicy fabrycnej - 70-75km/h (REALNE 75km/h s nie licznikowe bo na liczniku to z 80+ ci pokaże… zresztą pokaże co chce bo tak mają te liczniki).
Opis gaźników znajdziesz w necie. Różnych. Nikt nie wie jaki masz.
Ten cylider w sumie po przeliczeniu to 50cc
Ta dysza nie jest za duża do 50cc?
Jak dla mnie to temat w sumie do zamknięcia bo to standard jest i pytania typu: jaki wydech , jakie dysze , sprężynki jest trochę bez sensu. Można się bawić , zmieniać , wymieniać ale efekty będą mizerne.