Witam, jestem tu nowy i jestem laikiem w sprawach motocykli itp. Mozecie mi doradzic chcialbym kupic skuter do 50 cm3 , mieszkam w DE i tu bede kupowal, do 50 cm3 bo nie trzeba prawka na motocykl i nie ma badania tech. i ubezpieczenie tanie
Bede jezdzil ok. 400km w miesiacu, max chyba, o kazdej porze roku jak sie da.
Mam 176cm, waze 76kg, jesli to ma znaczenie przy wyborze. Nie bede robil zadnych tuningow itp. nie chce problemow ewentualnie miec, 50 km/h starczy mi, przynajmniej na razie, moze w przyszlosci jakis tuning czy zdjecie blokad- cos tam o tym czytalem ze tak robi wiekszosc, tylko chyba jak jest wypadek to wtedy mamy problemy ze pojazd byl modyfikowany czy tak? Nie ma blokady czy jedzie podnad 50 km/h, czy w razie kontroli policji czy cos? Jak to wyglada?
Pare pytan, prosze o wyrozumialosc:
- Lepiej jak dla mnie 2 czy 4 suw?
- Co jest tanszego w eksploatacji? Paliwo slyszalem, ze 2 zuzywa dwa razy wiecej, do tego olej trzeba kupowac, kolejny koszt ale 4 suw chyba drozszy w obsludze, jakies przeglady, jak cos padnie itp. czy tak?
- Mozna do 2-suw, lac taki MotoMix od Stihla? To chyba gotwa mieszanka benzynybz olejem czy tak? Nadaje sie to?
- Nie wiem.kompletnie co kupic , czym sie kierowac , pare propozycji? Znalazlem np. Keeway Matrix 600km przebiegu, za 625 € , co o tym sadzicie? Spodobal mi sie ten, bo maly przebieg, wyglada jak nowy niemal, poza tym nie mam pojecia" co z czym jesc".
- W zime trzeba miec opony zimowe jak w auctach?Czy to sa jakies uniwersalne?
6 Moze skuter caly rok pod golym niebem byc zaparkowany? W zime itp.? Czy skuter bedzie odpalal w zime?Czy jest wrazliwy i wymaga ciepla? Czy przez.deszcz itp. niszczy sie bardzo? Mozna chyba taki pokrowiec kupic? To wystaczy?
Czy musi byc garazowany? - Czy psuja sie czesto skutery? Na co.trzena zwracac uwage przy kupnie uzywanego, gdzie sa jakiea haczyki, tak by szmelcu nie kupic.
- Jak dbac o skuter , co najwazniejsze? Tak by lata wytrzymal o kazdej porze roku jezdzony.?
Co tym sadzicie?