Witam powoli przymierzam się do kat. A1 jaki skuter czy motocykl polecacie do 6000zł? Maszyna powinna palić max 6litrów i osiągać spokojnie 130km/h
Jakie 6 litrów?
Dzisiejsze nowe konstrukcje motocykli w pojemności 125ccm zadowalają się 2-3L/100km!
Przez dwa sezony jeździłem na fajnej Hondzie CBF125 - spalanie tylko 2L/100km! Na pełnym baku 13L robiłem dystans 600km. Za 6tys. zł kupisz taką Hondę z niewielkim przebiegiem i bardzo młodym rocznikiem.
Silniki skuterów zawsze mają mniej koni mechanicznych, co przekłada się na słabsze osiągi.
Moim faworytem w tej pojemności jest Honda Varadero 125
Sam w przyszłym sezonie będę przymierzał się do Hondy Varadero ale w litrowej pojemności.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=b_VIu56Hqo0
Fajna ta Honda. Mógłbyś powiedzieć jakie ma osiągi bo na mocy mi zależy. Rozmyślam też nad Hondą NSR,Derbi GPR lub Yamaha TZR 125 może coś innego tez polecacie?
Varadero jest niestety bardzo droga. Ja wybrałem CBF125 - bo za niecałe 6tys. miałem dwuletni motocykl z przebiegiem zaledwie 2tys. kilometrów!
Dla mnie młody rocznik i niewielki przebieg zadecydowały że wybrałem CBF-kę... To naprawdę wdzięczny dynamiczny uniwersalny motocykl.
Wszyscy określają go jako "wstęp do turystyki".
Za pieniądze za które kupił byś jakiegoś nowego chinśkiego skuterka, dostaniesz dwuletni motocykl, japońskiej produkcji...który pali mniej niz najbardziej oszczędny skuter w pojemności 50ccm!!!
Po zmianie zębatki zdawczej na więszą, motorek jest nadal bardzo dynacziczny, wydłużyły mu się biegi, a na 5-ce na pół manetki śmiga 80-90 km/h bez żyłowania silnika - w średnim zakresie obrotów.
Teraz jeżdżę Suzuki Baditem o poj. 600, ale na miasto ta CBF-ka była lepsza - bardziej zwrotna, do 80-tki niesamowicie szybko przyspieszała... Szkoda, że nie zostawiłęm sobie tej Hondy jako drugi motorek - teraz żałuję...
A co polecacie ze sportowych 125-tek?
Poszukaj zablokowanej 125 2T która w dowodzie będzie miała moc potrzebną do jazdy na A1. Potem odblokuj ją i będziesz miał to co czego szukasz.
Powiem szczerze, że w tej pojemności nie spotkałem maszyny z silnikiem 2T.
Większość enduro 125 to 2t. Oczywiście rozwijają one moc odpowiadająca powiedzmy 250 ccm w 4 t ivw związku z tym przekroczone może być kryterium mocy do kategorii a1