Witam,
Od jakiegoś czasu rozglądam się za skuterem którego chcę używać na dojazdy do pracy i ewentualnie krótkie objazdy.
Na razie chcę oswoić się z jednośladem 125cm a w przyszłości kupić coś większego.
Nie należę do drobnych mężczyzn, mam ponad 180cm wzrostu i ok 100kg
Nie wiem jednak czego szukać. Na chwilę obecną jestem przekonany do czegoś markowego i używanego.
Jeśli ma być używany to w budżecie około 6tyś zł +/-
Jeśli nowy - to może być droższy.
Jakich modeli szukać ? Czym się kierować ?
Jakich przebiegów się obawiać ?
Na co zwracać uwagę przy zakupie ? Używane szukać w komisach które zajmują się skuterami ? czy z prywatnych rąk ?
Oglądałem np Peugeot Sateliss i bardzo mi się podobał, ale nie wiem co o nim myśleć.
Bardzo dziękuję za rady, czytam od kilku dni wątki na forum ale mimo to postanowiłem zapytać.
Nie patrz na przebieg tylko na stan techniczny. W komisach na pewno będzie drożej, ale pojazdy są tam bardziej zadbane. Uważaj, żeby skuter nie miał przeszłości w szkole jazdy, bo będzie za**bany. I zobacz, czy do danego modelu są dostępne części (w przypadku Peugeota nie powinno być z tym problemu). Chodzi o jakieś azjatyckie “tropikalne” modele. Jak już coś kupisz to się pochwal
Rozumiem, ale są skutery które mają 20tys i 40 tys i 60tys
Czy taki który ma 40+ nie jest juz np tragedią ? Pytam bo nie wiem ile wytrzymują średnio takie skutery.
Nie rozumiem również rozstrzału cen - wspomniany Peugeot z lat 2006-2010 potrafi kosztować 3 i 10tys. niezależnie od rocznika.
Niestety nie mam nikogo znajomego kto jeździ lub zna się na skuterach.
Samochodów w życiu miałem setki i handlowałem nimi również. Potrafię dokładnie sprawdzić samochód przed zakupem, ale skuter to dla mnie techniczna czarna magia.
Skuter nawet z dużym przebiegiem może być udany, jeżeli regularnie był wymieniany olej, napęd, akumulator był wyjmowany na zimę itp. Rozstrzal cen wynika z historii pojazdu (powypadkowe tracą na wartości stosunkowo więcej niż samochód), możliwości rejestracji (na to też trzeba uwazac) i pewnie w jakimś stopniu z przebiegu czy stanu części (szczególna uwaga w kierunku gaźnika, filtrów czy stanu opon)
Obejrzyj Kymco Downtown/Dinkstreet 125. Fajna wielka nowoczesna krowa - i w dodatku całkiem ładna.
Co do jednośladów to przede wszystkim patrz czy jest prosty i zostawia jeden ślad (najłatwiej sprawdzić jadąc około 30km/h na równej prostej drodze i próbując puścić kierownicę - sprzęt powinien być stabilny i utrzymywać prosty tor jazdy). Czy nie ma wycieków z silnika i przedniego amortyzatora, spasowanie i stan plastików. A reszta jak w samochodzie, stan opon, odpalanie i praca silnika, reakcja na gaz, stan hamulców i t.p.