Witam takie pytanko , ile się wlewa oleju ? ? , I olej to ma byc do mokrych sprzegiel tak ?
Honda crm 80 2 suw.
Burger34 napisał:
, ile się wlewa oleju ?
na 100% pisze na pokrywie , ile ml trzeba wlać :)
Cos tam pisze 80 ale samo 80 nie pisze 80ml to to jest raczej to ? ?
nie nie nei
tam będzie prawdopodbnie cos około 250 ml
ale nie wiem dokładnie ![]()
Acha kurde nikt właśnie nie potrafi mi odpowiedziec ;// a chociaz wiesz jaki olej mam wlac ? ? jaki symbol
żebym ja kur.wa pamietał co ja tam lałem , nie pamietam które gdzie lałem , czy 10w40 czy 80w90
Acha ; ////.
Motul Transoil 1l kosztuje koło 35zł wlewasz tak żeby był dobry stan w okienku dekla czyli na stojącym moto ponad połowa.
do sprzegła 80w90
dziś akurat miałem okazje dowiedzieć się , co gdzie ijak chodzi z tą numeracją oleji , powyżej jeżeli libcza po ,w" jest większa niz 50 to są to juz oleje przeznaczone raczej na sprrzegła , skrzynie biegówi tip itd
jeżeli kogos to interesuje to głebiej rozpisze si ena emat olejii ![]()
Możesz wlać olej przekładniowy do motocykli lub olej silnikowy do motocykli.
Jakość oleju już zależy od ciebie.
Tutaj masz mój post do olejach do 4T i tym samym do przekładni 2T.
http://www.forum.eterrymanow.pl/viewtopic.php?t=65
eter przestań do kuurwy nedzy odkopywac stare tematy PATRZ NA DATE
ETER napisał:
Możesz wlać olej silnikowy do motocykli.
Jakość oleju już zależy od ciebie.
[u:d9e71d2ea4]Heretyk![/u:d9e71d2ea4]
Do przekładni można lać tylko semisyntetyk lub mineral! Wlanie syntetyka silnikowego oznacza śmiećrć dla mokrego układu przeniesienia napędu! :569:
Następnym razem precyzuj swoje wypowiedzi, bo przez takie nieodpowiedzialne działanie możesz wpędzić kogoś w koszty ;)
jak zaczelismy temat to ja w sumie tez muszę zmienić olej w przekładni , bo poprzednik zalał , tam olej do mieszanki …
łozyskom nic nie bd ale tryby juz mi trzeszczą …
Dywersant napisał:
ETER napisał:
Możesz wlać olej silnikowy do motocykli.
Jakość oleju już zależy od ciebie.
[u:3c9c383368]Heretyk![/u:3c9c383368]
Do przekładni można lać tylko semisyntetyk lub mineral! Wlanie syntetyka silnikowego oznacza śmiećrć dla mokrego układu przeniesienia napędu! :569:
Następnym razem precyzuj swoje wypowiedzi, bo przez takie nieodpowiedzialne działanie możesz wpędzić kogoś w koszty ;)
Hehe rozbawiłeś mnie :-D
Życzę Ci powodzenia gdy zalejesz do motocykla enduro olej mineralny o lepkości kinematycznej do 8 cSt przy 100 C, a oleje mineralne więcej nie mają. Olej półsyntetyczny to ponad 70% oleju mineralnego więc powyżej 10 cSt też nie wyjdziesz.
Olej syntetyczny może zapewnić lepkość kinematyczną nawet do 30 cSt przy 100 C.
Dzięki temu nie zerwie się klin smarny i nie dojdzie do tarcia granicznego.
Dziwne, że ja i dziesiątki moich kolegów jeździmy crossami, endurakami i motocyklami szosowymi od kilkunastu lat tylko na pełnych syntetykach i nie zauważyliśmy do tej pory nadmiećrnego zużycia sprzęgła z powodu oleju syntetycznego.
Apropo dla sprzęgła jest specjalna specyfikacja nazywająca się JASO i to od jej doboru zależy jak dobrze będzie pracować sprzęgło.
Większość olei silnikowych posiada JASO MA co dla cywilnych pojazdów szosowych wystarcza, a niektóre posiadają JASO MA2, które są już dla pojazdów wyczynowych.
[ Dodano: 04-04-2012, 18:21 ]
Dywersant chciałbym usłyszeć twoje argumenty.