Jaki polecacie jednoślad j.w.? Dla syna 14 lat. Nigdy wcześniej nie jeździł. Skłaniam się do silnika 4T. Skuter czy motorower? Skrzynia automat czy manual? Na co zwrócić jeszcze uwagę?
spytaj może syna co by chciał - może ma jakieś preferencje. A może ma jakiś wzrost, wage? może wiadomo jak i jak daleko by się chciał wypuszczać? a może masz blisko jakieś sklepy/serwisy? to też ważne w pewnej chwili
Wzrost 175, waga 56, blisko mam do Moto-Trip Kraków, zamierzam się tam wybrać ale chciałbym się wcześniej czegoś dowiedzieć o jednośladach. Jazda po wsi ale po asfaltach, raczej blisko domu. Ja jeździłem ogarem 30 lat temu
a młody co by chciał? bo to budżet już taki że naprawde jest w czym wybierać i to raczej z górnej półki
On jeszcze nie wie, może jak coś zobaczy w salonie to mu się spodoba
to zacznij od tego bo może wybierze niegłupio. chyba że ty uznasz pomysł za poroniony to bedziesz mu prostował a my ci podrzucimy argumenty
Kup mu zipa pro. Bardzo elegancki motorek jak na 50/tka
ZIP pro nam się podoba ale na takie scigaczowe żona się nie chce zgodzić. Młody będzie jeździł bez prawka więc lepiej żeby się nie rzucał w oczy. Może Kymco Agility 50 4T Euro 4? Na co zwrócić uwagę przy takich skuterach?
Szczerze to wolałbym mu kupić motorower z manualną skrzynią, żeby się nauczył jak normalnym motorem jeździć.
pomijajac że to chinole to taki ścigaczowy chinol jeździ dokładnie tak samo jak motorower chinol. ma ten sam silnik i dokładnie takie same osiągi - a może nawet i gorsze bo owiewki i zabudowa to i ciężar i opór powietrza większy.
i chińskie biegówki są całkiem trwałe mechnicznie. nie pojedziez nim tak jak japońską biegówką bo to i hamulce nie te i sztywność ramy nie ta i materiały z których złożono silnik nie te ale jak normalnie jeździć to pare dziesiątek kilometrów to przejedzie.
do tego wyjasnij chłopakowi że jak odpali normalnie wyglądający jednoślad to nie bedzie siary a jak odpali tego “ścigacza” 50 to zabrzmi i ruszy to dość żałośnie… no w każdym razie raczej gawiedź po wyglądzie oczekiwała by więcej.
celujesz tylko w nowe czy w używane też?
Chcę kupić nowy. Poczytałem trochę i zastanawiam się czy nie lepiej kupić na te dwa lata Rometa Routera lub Bartona z 2,5 tys
Romet ZXT50, Junak 905, Barton Sprint RS,Junak 901/901F, Router Ws50… jest tego troche.
Moim zdaniem kup mu lepiej jakiegoś skutera. Te motorowery, to tylko są dobre na ładną pogodę. Osobiście posiadam już ponad 5 lat bartona, ale tyle co ja już w niego włożyłem, to z powodzeniem kupiłbym jakiegoś nowego. W dobry deszcz te motorowery za bardzo nie chcą chodzić, zaraz wody nawali w gaźnik i tylko się dławi. Tak samo zimą.Ciągle przymarza w gaźniku linka od gazu, a co za tym idzie motor sam gazuje i trzeba wtedy się zatrzymywać, odkręcać górę gaźnika i trochę poruszać linką, żeby odpuściła. W skuterze masz wszystko pochowane i woda tak łatwo się niedostanie .
Chociaż w sumie tyle co dla niego po śmigać w ciepłe dni to i taki motorower na biegi dobry jest. Tylko nie bierz bartona- strasznie wadliwy sprzęt
Skoro i tak w poważaniu masz legalność i bierzesz na klatę ryzyko to kup 125cm3. Prawnie żadna różnica na czym się poturbuje. A po co kupować na dwa lata pierdziwkę a potem kolejną 125cm2 ?
A wracając poważnie do tematu, dzisiejsza technologia umożliwia 14 latkom “modne pojazdy” zamiast skuterów. Kup ty mu takie SXT Turbo będzie taniej i więcej zabawy oraz legalnie a skoro ma jeździć dookoła śmietnika tu taka lun podobna hulajnoga starczy az nadto.
Zasadniczo skutery 50cm3 spalinowe to powinny zostać zlikwidowane jako relikt XXwieku.
gdzie ty wyczytałeś że ma legalność w poważaniu?
a elektryczną to można kupić maszynke do golenia a nie skuter.
O tutaj
Młody będzie jeździł bez prawka więc lepiej żeby się nie rzucał w oczy.
a co do elektryków kto raz sie przejedzie ten nigdy na spaliniaka nie wsiadzie
faktycznie to bez prawka przeoczyłem. Ale zawsze lepsza 50tka bez prawka niż motocykle 125+ bez prawka. Jedyną zaletą elektryka jest duży moment obrotowy dostępny liniowo przez co fajnie to przyśpiesza o ile ma dość mocny silnik. Cała reszta to same wady.
Ładuje się to godzinami a możliwość szybkiego przedłużenia zasięgu żadna, sam zasięg ma nędzny, na zimno wrażliwe, trzeba posiadac co najmniej gniazdko tam gdzie się parkuje, samodzielny serwis w zasadzie nie możliwy, a mało który warsztat się podejmie naprawy, inni tego nie słyszą wiec mniej zwracają uwagę a o ekologiczności tego rozwiązania ja już nie dyskutuje. Biliśmy o tym piane na racingforum ostatnie kilka tygodni w kontekście tesli, priusa, kurierów dhl w niemczech który usiłowali to wdrożyć, przenoszenia zanieczyszczeń poza miasto lub w 3 świat…itd.
Decyzja blisko. Mam do wyboru Kymco
- Agility RS 50 2T
- Agility FR 50 2T (tańszy o 700 zł od 1)
- Agility Citi 50 2T lub 4T (na + koła 16)
co brać, i czy na pewno dwusuwa tak jak zachwalają sprzedawcy?
kwestia własnych preferencji.
2t czy 4t? Mam wrazenie ze Sprzedawcy chcą upchnąć stare dwusuwy
Bierz 2t. Nie mówię że 4t jest złe bo jest naprawdę wytrzymałe ale 2t już nie przybędzie więc trzeba korzystać póki są